Vraag

• CalvinD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-07-2022
Goedemiddag,

Ik woon sinds kort in een studentenhuis en wil mijn eigen Netgear R7000 router gebruiken voor een eigen Wi-Fi signaal op de kamer.

Ik heb een internetkabel getrokken vanaf het modem naar mijn pc omdat de Wi-Fi gewoon te brak is. Deze kabel werkt wél als ik deze direct op de PC aansluit maar ik krijg met geen enkele mogelijkheid internet op de router. De router heeft voorheen op dezelfde wijze gewerkt in m'n ouderlijk huis maar nu komt er gewoon geen signaal binnen.

Ik kom er met Google niet meer uit, ik weet niet wat ik moet doen om het werkend te krijgen.

Als ik een internetkabel tussen mijn PC en de Netgear router aansluit om in te kunnen loggen dan werkt 192.168.1.1 niet. Tevens als ik in Ipconfig het IP adres op wil vragen staat er bij de "Default Gateway" niks, ik kan dus niet inloggen op de router.

Ik heb de router geprobeerd te resetten door de knop in te drukken maar dit lijkt ook niet te helpen, er blijft niets gebeuren.

Ik wil de Netgear R7000 gebruiken om met mijn PC gewoon op de kabel te kunnen internetten en een eigen Wi-Fi signaal hebben wat de Netgear zelf uit kan zenden.

Kan iemand mij de tip geven om weer in de router te komen of wat ik moet doen om dit werkend te krijgen?

Alle reacties

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:09
Heb je op de netwerkadapter van je PC DHCP aanstaan? En heb je de PC wel op een LAN-poort verbonden in plaats van WAN? En lukt het een client via WiFi te verbinden en een IP-adres te krijgen?

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
DHCP uitzetten, opnieuw opstarten en klaar.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 15:55

stuffer

Ondertietel

Breezers schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:50:
Op de netgear.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:52
How do I restore my R7000 to the factory default settings?

Use a pointed object such as a pen or a paper clip to press and hold the Restore Factory Settings button located on the rear panel of the router for over five seconds until the Power LED blinks amber.

Release the Restore Factory Settings button, and wait for the router to reboot. The factory default settings are restored so that you can access the router from your web browser using the default username and password.

Na de reset kun je via routerlogin.net verbinding maken met de R7000. Alleen een kabel tussen PC en R7000 in een LAN-poort.

Vervolgens pas je de instellingen aan en zet hem in Accesspoint mode. Daarna kun je de WAN poort als 5e LAN-poort gebruiken. Voorzie de R7000 van een vast IP-adres in de IP range van de Ziggo-modem (bijv. 192.168.178.2), maar buiten de DHCP-range.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-05 19:05
Wellicht moet je je netwerkadapter eerst een ip adres geven zoals 192.168.1.10,zodat je je nergear kan configureren

• CalvinD
Tha Ra schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:48:
Heb je op de netwerkadapter van je PC DHCP aanstaan? En heb je de PC wel op een LAN-poort verbonden in plaats van WAN? En lukt het een client via WiFi te verbinden en een IP-adres te krijgen?
De DHCP op de PC staat aan. De PC heb ik inderdaad via de LAN poort aangesloten, heb het via elke LAN poort van de router geprobeerd. Op de router brandt dan ook het lampje van de poort maar ik krijg geen IP adres door en kom ook niet in de router.
Breezers schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:50:
Ik kom niet in de router, dus hoe kan ik dan de DHCP uitzetten van de router?
Masimo schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:52:
How do I restore my R7000 to the factory default settings?

Use a pointed object such as a pen or a paper clip to press and hold the Restore Factory Settings button located on the rear panel of the router for over five seconds until the Power LED blinks amber.

Release the Restore Factory Settings button, and wait for the router to reboot. The factory default settings are restored so that you can access the router from your web browser using the default username and password.

Na de reset kun je via routerlogin.net verbinding maken met de R7000. Alleen een kabel tussen PC en R7000 in een LAN-poort.

Vervolgens pas je de instellingen aan en zet hem in Accesspoint mode. Daarna kun je de WAN poort als 5e LAN-poort gebruiken. Voorzie de R7000 van een vast IP-adres in de IP range van de Ziggo-modem (bijv. 192.168.178.2), maar buiten de DHCP-range.
Ik krijg dus geen verbinding met de router via de LAN poort van de PC.
ToFast schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:53:
Wellicht moet je je netwerkadapter eerst een ip adres geven zoals 192.168.1.10,zodat je je nergear kan configureren
Maar mijn pc heeft dan toch al een IP adres? Alleen niet in dezelfde range als waar de Netgear in zou moeten zitten. Maar als ik de Netgear router niet kan bereiken terwijl hij direct gekoppeld zit aan de PC, heeft het dan nut om mijn PC een IP adres toe te kennen?

Als ik mijn router kan bereiken kan ik de DHCP uitzetten en zou hij inderdaad als Acces point ingesteld kunnen worden voor de Wi-Fi.

• Neelis_
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-08-2021
R7000 niet verbinden aan het router-modem dat internet aan biedt. Laptop op vliegtuigmodus, utp in 1 van de 4 lan aansluitingen en je moet toch echt in je router komen na een reset.

De router genereert het ip adres voor je laptop.

• CalvinD
Neelis_ schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:22:
R7000 niet verbinden aan het router-modem dat internet aan biedt. Laptop op vliegtuigmodus, utp in 1 van de 4 lan aansluitingen en je moet toch echt in je router komen na een reset.

De router genereert het ip adres voor je laptop.
Wilde het inderdaad met een laptop proberen, nadeel is dat de meeste laptops tegenwoordig vaak geen UTP aansluiting meer hebben. Zo ook de laptop die ik op dit moment tot mijn beschikking heb ;(

• CalvinD
Mijn broertje heeft dezelfde router, ik ga die ook nog proberen. Dan kan ik in ieder geval uitsluiten of het niet aan de router ligt die misschien gewoon ten einde is.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:33

Bartske

Valar Morghulis

CalvinD schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:42:
[...]

Wilde het inderdaad met een laptop proberen, nadeel is dat de meeste laptops tegenwoordig vaak geen UTP aansluiting meer hebben. Zo ook de laptop die ik op dit moment tot mijn beschikking heb ;(
https://www.amazon.nl/TP-...id=pla-406164992793&psc=1

Met zoiets moet het wel lukken, misschien heeft iemand in je omgeving er nog 1 liggen.

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• Neelis_
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-08-2021
CalvinD schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:42:
[...]

Het hoeft niet perse een laptop te zijn, gaat er vooral om dat de laptop of desktop geen verbinding met een andere router (via wifi) heeft.
En dat je R7000 ook geen verbinding heeft met een router.

Vind je wel het wifi netwerk van je router na de reset? Dan maak je via je smartphone nog kans.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:52
Neelis_ schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:09:
[...]

.... Dan maak je via je smartphone nog kans.
NETGEAR Nighthawk®-app

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-05 21:35
CalvinD schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:41:

Ik heb een internetkabel getrokken vanaf het modem naar mijn pc omdat de Wi-Fi gewoon te brak is. Deze kabel werkt wél als ik deze direct op de PC aansluit maar ik krijg met geen enkele mogelijkheid internet op de router. De router heeft voorheen op dezelfde wijze gewerkt in m'n ouderlijk huis maar nu komt er gewoon geen signaal binnen.

Kan iemand mij de tip geven om weer in de router te komen of wat ik moet doen om dit werkend te krijgen?
Je krijgt geen netwerk via jouw router omdat het niet in bridged modus staat. Dus inderdaad eerst die router resetten en dan bridgen. Default zal het ip 192.168. 1.1 of 192.168. 0.1 moeten zijn. Hang die router direct aan je PC, zet een static op je pc in het juiste subnet en je kan er bij.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

CalvinD schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:41:

.....
Modem geeft dus DHCP, neem aan dat je dat zo wil houden.

Vanuit gaande met NETGEAR Firmware.

Zet je R7000 in Accespoint mode, dan werkt het als een zonnetje. Als je die mode hebt gekozen doe de kabel van modem in de WAN poort en LAN1 de pc. Je hebt zo mooi je pc op de kabel en een dikke wifi verbinding.

Ik heb dat toen voor iemand zo ingesteld ik weet alleen niet meer hoe ik de R7000 ben ingekomen (was inderdaad een gehannes). Dacht zelf als volgt: Router default dus 192.168.1.1 laptop/pc op LAN1 aangesloten, de WAN is dus niet aangesloten en de wifi op de laptop uit. Ingelogd (koste wat moeite omdat dat R7000 zich graag met internet connectie configureert). Kies dan de mode AP mode. Reboot, WAN je kabel van modem, LAN1 je pc/laptop. Daarna krijgt netgear dus een IP van modem (met https://www.advanced-ip-scanner.com/nl/ kun je hem terug vinden) daarna kun je je wifi instellen (weet zo niet als je dat al kan als je voor de AP mode gaat)

Grijze kabel is vanaf modem en paars gaat de pc in.

Geen idee als dit help, zo doe ik het meestel. Netwerk instelling op je pc/laptop
Ip:192.168.1.10
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1

DNS: 192.168.1.1

Kabel gaat naar de lan1 voor de rest geen kabels eraan.

En wifi uit op de laptop zodat het puur op de lan poort werkt.

Nadat je router in AP mode hebt staan niet vergeten de netwerkkaart weer op dhcp zetten.

[Voor 6% gewijzigd door RobbyTown op 29-01-2021 10:16]

Blog - Tweak uptime

• CalvinD
Bartske schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:45:
[...]

https://www.amazon.nl/TP-...id=pla-406164992793&psc=1

Met zoiets moet het wel lukken, misschien heeft iemand in je omgeving er nog 1 liggen.
Dat is inderdaad nog een poging waard via de laptop.
Neelis_ schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:09:
[...]

Het hoeft niet perse een laptop te zijn, gaat er vooral om dat de laptop of desktop geen verbinding met een andere router (via wifi) heeft.
En dat je R7000 ook geen verbinding heeft met een router.

Vind je wel het wifi netwerk van je router na de reset? Dan maak je via je smartphone nog kans.
Ja, maar dit is dus precies hoe ik het heb aangesloten. LAN kabel direct vanaf de PC naar de Netgear router. Maakt niet uit in welke poort, ik krijg er geen verbinding mee.

Hij geeft ook geen Wi-Fi signaal na de reset, dus ik kan ook via de Nightgear app of Wi-Fi geen verbinding maken.
CuBras schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 00:02:
[...]

Je krijgt geen netwerk via jouw router omdat het niet in bridged modus staat. Dus inderdaad eerst die router resetten en dan bridgen. Default zal het ip 192.168. 1.1 of 192.168. 0.1 moeten zijn. Hang die router direct aan je PC, zet een static op je pc in het juiste subnet en je kan er bij.
Dit begrijp ik volkomen, maar het punt is dat ik niet in de router kom na een reset. Ik kan de router dus niet configureren zoals ik hem wil.
RobbyTown schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 04:09:
[...]

Modem geeft dus DHCP, neem aan dat je dat zo wil houden.

Vanuit gaande met NETGEAR Firmware.

Zet je R7000 in Accespoint mode, dan werkt het als een zonnetje. Als je die mode hebt gekozen doe de kabel van modem in de WAN poort en LAN1 de pc. Je hebt zo mooi je pc op de kabel en een dikke wifi verbinding.

Ik heb dat toen voor iemand zo ingesteld ik weet alleen niet meer hoe ik de R7000 ben ingekomen (was inderdaad een gehannes). Dacht zelf als volgt: Router default dus 192.168.1.1 laptop/pc op LAN1 aangesloten, de WAN is dus niet aangesloten en de wifi op de laptop uit. Ingelogd (koste wat moeite omdat dat R7000 zich graag met internet connectie configureert). Kies dan de mode AP mode. Reboot, WAN je kabel van modem, LAN1 je pc/laptop. Daarna krijgt netgear dus een IP van modem (met https://www.advanced-ip-scanner.com/nl/ kun je hem terug vinden) daarna kun je je wifi instellen (weet zo niet als je dat al kan als je voor de AP mode gaat)

Grijze kabel is vanaf modem en paars gaat de pc in.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Geen idee als dit help, zo doe ik het meestel. Netwerk instelling op je pc/laptop
Ip:192.168.1.10
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1

DNS: 192.168.1.1

Kabel gaat naar de lan1 voor de rest geen kabels eraan.

En wifi uit op de laptop zodat het puur op de lan poort werkt.

Nadat je router in AP mode hebt staan niet vergeten de netwerkkaart weer op dhcp zetten.
Heb het op deze wijze geprobeerd op de PC door de IPV4 te configureren zoals jij het benoemd, maar ik kom nog steeds niet in de router.

Heb nu exact dezelfde identieke Netgear router geprobeerd van m'n broertje maar deze doet precies hetzelfde. Ik kan dus denk ik wel uitsluiten dat het aan de router ligt.

Ik ga proberen Windows opnieuw te installeren om te kijken of dit helpt (PC geeft een klein beetje kuren met dingen als Windows Explorer) om te kijken of ik daarna wel verbinding kan maken.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Hmmz balen.

Misschien een tip. Firefox met incognito zo neem je neem geen cached geschiedenis mee.

Blog - Tweak uptime

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:09
Heb je het inmiddels al voor elkaar? Wat gebeurt er als je de router probeert te pingen (met een PC op een van de LAN-aansluitingen? De de commandoprompt of PowerShell, typ:
code:
1
ping 192.168.1.1

En weet je zeker dat het resetten goed gegaan is? Wat ik lees is dat je de resetknop 7 seconden met een paperclip moet indrukken terwijl de router aan staat. Naar mijn ervaring staat bij de meeste routers in de fabrieksinstellingen het draadloze netwerk aan, dus het lijkt erop dat er toch iets niet goed gaat. Weet je zeker dat je niet op de verkeerde knop heb gedrukt, en enkel de radios hebt uitgeschakeld?

• CalvinD
Ik heb er de afgelopen dagen helaas geen tijd voor gehad, ben van plan om vanavond even verder te gaan.

Ik heb de router van de week geprobeerd te pingen, maar kreeg geen gehoor helaas via de LAN kabel. Ik heb mijn Windows opnieuw geïnstalleerd maar ook dit biedt geen progressie met wat ik ook probeer. Een LAN kabel van de PC naar de Router (zowel mijn eigen als die van mijn broertje) zorgde niet voor een verbinding.

De overweging is dus om even een andere PC/Laptop te gebruiken om te kijken of ik dan wel verbinding krijg, dat is nog iets wat ik moet uitsluiten.

Het resetten heb ik meerdere keren gedaan op beide routers, inderdaad met een paperclip de reset knop ingehouden. Ik het geprobeerd met 7 seconden, 15 seconden, 30 seconden en een minuut. Maar dit hielp eigenlijk allemaal niet.

Ik ga even een laptop regelen met "ouderwetse" UTP aansluiting om nog een test te doen en zal dan een update geven.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Misschien is hij gewoon stuk, vervelend maar wel een optie.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-06 13:34

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Had ik laatst ook toen ik een Netgear EX7000 accesspoint wilde aansluiten. Routerlogin.com werkt niet omdat om een of andere reden het achterliggende IP-adres anders is. Dat moet je achterhalen. Ik deed dat door te kijken naar de lijst van aangesloten apparaten in mijn hoofdrouter.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:45

Nox

Noxiuz

Sluit de router even niet aan op het ziggo modem, vanaf je PC met utp op een van de lan-poorten van de router aansluiten. Als je dan na een reset geen IP krijgt en je kan alsnog niet pingen of inloggen beschouw hem dan maar als defect. Met firefox inloggen in incognitomodus werkt hier wel altijd goed, soms neem je cached data mee en dat wil soms (zeker bij asus) nog wel eens gezeik opleveren.

Denk voor je volgende router na: wil je een eigen netwerk/LAN hebben met eigen apparatuur of wil je het netwerk delen met de andere bewoners op het modem?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• dauvillier
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-12-2022
Ik had precies hetzelfde probleem.
Het netwerk op mijn pc stond op prive ipv openbaar.

Bij openbaar was het probleem opgelost.

[Voor 59% gewijzigd door dauvillier op 04-09-2021 21:00]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee