Toon posts:

Gamedesktop aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DutchGoat
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-05 14:19
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe game PC om de komende jaren op te gamen.

Ik kwam hier op uit, alleen ik hecht geen waarde aan het RGB-gedeelte.

reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2020

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil geen PS5 kopen, maar de komende jaren juist gamen op een nieuwe desktop.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €1500.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alleen de dekstop nodig.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil gewoon een solide desktop waar ik lekker op kan gamen op hoge settings. Ik hecht geen waarde aan fancy RGB-kleuren.

Wat verwacht je van ons?
Omdat ik er niet zoveel verstand van heb zit ik met de volgende vragen.
- Welke componenten zal ik als alternatief kunnen kiezen om de RGB-componenten te vervangen? Het gaat dus om de processorkoeling, ventilatoren en het interne geheugen. En dan eventueel de kast nog omdat die dus niet perse doorzichtig hoeft te zijn.

- Kan ik hier de komende jaren op blijven gamen op hoge settings (geen 4K).

De setup:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenMSI MAG B550 Tomahawk€ 165,-€ 165,-
1VideokaartenSapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT€ 562,65€ 562,65
1BehuizingenFractal Design Meshify C - TG€ 91,96€ 91,96
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 ARGB Plus€ 69,10€ 69,10
1VentilatorenCooler Master MasterFan MF120 Halo 3in1, 120mm€ 42,-€ 42,-
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-32GTZRX€ 178,90€ 178,90
1VoedingenFractal Design ION+ 560W Platinum€ 96,-€ 96,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 105,90€ 105,90
Totaal€ 1.510,51

[Voor 56% gewijzigd door DutchGoat op 28-01-2021 17:34]

Alle reacties

• MvdZijden
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 27-05 13:59
Beste,

Ik zou als eerste het moederbord vervangen met de Gigabyte B550 Aorus Elite AX V2. Deze heeft ongeveer dezelfde features, heeft zelfs wifi en bluetooth ingebouwt, voor een wat lagere prijs.

Voor een case zou ik voor de Fractal Design Meshify C of de Phanteks Eclipse P400A gaan. Deze kosten iets minder, maar hebben allebei erg goede airflow.

Voor de rest heb je naar mijn mening een erg goede build.
Gamen op 1080p high is zeker mogelijk, en 1440p high zul je gemiddeld rond de 90 - 100 fps zitten.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:04
Videokaarten zijn nu niet te krijgen of veel te duur, en inmiddels is de 5700XT ingehaald door de RTX 3060Ti als de 1440p gaming videokaart. De tekorten op de videokaartenmarkt duren nog wel enkele maanden is de verwachting.

Voor de rest: op dit moment is Intel iets goedkoper dan Ryzen,
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed€ 169,-€ 169,-
1MoederbordenASRock B460 Pro4€ 96,-€ 96,-
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock 2 Zwart€ 37,50€ 37,50
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16€ 74,90€ 74,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 377,40

Maar Intel zal binnenkort de 11 generatie Core ix processors uitbrengen, de eerste berichten melden dat ze flink beter presteren dan de huidige generatie - als je toch op een videokaart moet wachten zou ik ook hier op wachten ....

[Voor 11% gewijzigd door martyw op 28-01-2021 18:41]

• DutchGoat
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-05 14:19
Bedankt voor de nuttige reacties! Ik ga er zeker wat mee doen!

Wanneer wordt verwacht dat het aanbod weer normaal is?

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-05 19:02
Niet binnenkort in ieder geval. Ik zou de situatie de komende maanden aankijken. Als de crypto-gekheid lang aanhoudt, zul je flink wat geduld moeten hebben.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee