Toon posts:

Wasdroger is beschadigd advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online

TvanW

Westerwolde - Groningen

Topicstarter
Gisteren hebben wij om 17.00uur onze nieuwe wasdroger ontvangen.
De bezorger heeft hem uitgepakt en op zijn plaats gezet, ongeveer 3 meter van een toegangsdeur.
Alles lijkt in orde en de bezorger is weer vertrokken.
Omdat het advies was de droger een aantal uur te laten staan hebben win vanochtend de droger in gebruik genomen. Nu zie ik echter bij daglicht dat er 2 deukjes aan de linkerkant zitten.
De droger werkt tot nu tot prima.
Leverancier gebeld en deze komt zaterdag kijken.

Waar heb ik nog recht op ? Ik heb immers, na levering, niets gemeld.
Graag advies.

[Voor 3% gewijzigd door TvanW op 28-01-2021 17:28]

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Beste antwoord (via TvanW op 14-03-2021 10:41)

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:53
Lastig verhaal. Normaal kan je alleen schade melden als je het bij de montage doet. Na de montage is het een welles-nietes verhaal wat je zeker weten niet gaat winnen als ze verkoper moeilijk gaat doen.

Maar ga je echt moeilijk doen om 2 kleine deukjes als het apparaat het verder gewoon doet?

Mijn advies; bel direct de verkoper en leg het verhaal uit. Doet de verkoper er niks mee; laat het dan gaan. Dit is leergeld. Een juridische strijd voeren ga je wellicht winnen, maar kost je enorm veel tijd en energie en wellicht ook geld.

Alle reacties

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:35

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Bel de leverancier, doe je verhaal en vraag hoe ze dit gaan oplossen.
Ga dit ook zsm melden, want als je het bijv. na een paar dagen meldt kunnen ze makkelijk zeggen dat het je eigen schuld is.

[Voor 90% gewijzigd door Microkid op 28-01-2021 17:36]

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Anoniem: 1441478
  • Registratie: Augustus 2020
  • Niet online
Microkid schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:32:
Bel de leverancier, doe je verhaal en vraag hoe ze dit gaan oplossen.
Heeft ie gedaan. TS wilt weten waar hij recht op heeft aangezien ie een beetje aan de late kant de schade heeft ontdekt.
Leverancier gebeld en deze komt zaterdag kijken.

Waar heb ik nog recht op ? Ik heb immers, na levering, niets gemeld.
Graag advies.

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 28-01-2021 17:38]

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:43
Ik heb een keer een koelkast weer op laten halen omdat er deuken in zaten. Binnen een dag of twee gemeld. Deed de verkoper ook niet moeilijk over verder. Als het je niet zo stoort verder kan je eventueel ook een stukje restitutie vragen, dat scheelt beide partijen een hoop gedoe.

[Voor 15% gewijzigd door analogworm op 28-01-2021 17:39]

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02 18:53
Werkt ie nog goed? Lekker gebruiken dan. Ophalen, schoonmaken, opnieuw verpakken, weer in de verkoop, alle logistieke operaties bij elkaar, lijkt me alleen maar zonde.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:53
Lastig verhaal. Normaal kan je alleen schade melden als je het bij de montage doet. Na de montage is het een welles-nietes verhaal wat je zeker weten niet gaat winnen als ze verkoper moeilijk gaat doen.

Maar ga je echt moeilijk doen om 2 kleine deukjes als het apparaat het verder gewoon doet?

Mijn advies; bel direct de verkoper en leg het verhaal uit. Doet de verkoper er niks mee; laat het dan gaan. Dit is leergeld. Een juridische strijd voeren ga je wellicht winnen, maar kost je enorm veel tijd en energie en wellicht ook geld.

• Anoniem: 1441478
  • Registratie: Augustus 2020
  • Niet online
Michielgb schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:40:
Werkt ie nog goed? Lekker gebruiken dan. Ophalen, schoonmaken, opnieuw verpakken, weer in de verkoop, alle logistieke operaties bij elkaar, lijkt me alleen maar zonde.
De antwoord op je vraag staat gewoon in de OP.
De droger werkt tot nu tot prima.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 28-01-2021 17:48]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online

TvanW

Westerwolde - Groningen

Topicstarter
Luchtbakker schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:41:

Contact opgenomen met de verkoper en dat bleef niet zonder resultaat.
De droger was 349 euro, we krijgen een waardebon van 50 euro EN 5 jaar garantie+verzekering.
Wij zijn erg tevreden hoe dit is opgelost.....betrof overigens een winkel van E*pert bij ons in de buurt. :)

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee