Hey,
Ik probeer WireGuard draaiend te krijgen op mijn RPi4. Ik volg deze guide (https://docs.pi-hole.net/guides/vpn/wireguard/overview/).
Tot dus ver is het gelukt om de server-file in te richten en de server draaiend te krijgen. Echter, nu bij het toevoegen van Peers loop ik tegen problemen aan.
Na het maken van de Keys voor de Peer moet ik volgens de guide de volgende echos doen om een aantal regels toe te voegen aan de config file.
Vervolgens check ik het bestand met
Ik restart de server
Ik doe opnieuw
Wat zie ik over het hoofd? Alles wordt uitgevoerd onder root.
Ik probeer WireGuard draaiend te krijgen op mijn RPi4. Ik volg deze guide (https://docs.pi-hole.net/guides/vpn/wireguard/overview/).
Tot dus ver is het gelukt om de server-file in te richten en de server draaiend te krijgen. Echter, nu bij het toevoegen van Peers loop ik tegen problemen aan.
Na het maken van de Keys voor de Peer moet ik volgens de guide de volgende echos doen om een aantal regels toe te voegen aan de config file.
code:
1
2
3
4
| echo "[Peer]" >> /etc/wireguard/wg0.conf echo "PublicKey = $(cat "${pabz}.pub")" >> /etc/wireguard/wg0.conf echo "PresharedKey = $(cat "${pabz}.psk")" >> /etc/wireguard/wg0.conf echo "AllowedIPs = 10.100.0.2/32, fd08:4711::2/128" >> /etc/wireguard/wg0.conf |
Vervolgens check ik het bestand met
code:
en alles was ik net heb toegevoegd komt ook netjes terug. De file ziet er dan als volgt uit:1
| cat /etc/wireguard/wg0.conf |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| [Interface] Address = 10.100.0.1/24 Address = fd08:4711::1/64 SaveConfig = true ListenPort = 47111 PrivateKey = XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX [Peer] PublicKey = XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX PresharedKey = XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX AllowedIPs = 10.100.0.2/32, fd08:4711::2/128 |
Ik restart de server
code:
1
| systemctl restart wg-quick@wg0 |
Ik doe opnieuw
code:
, maar zie ik alleen nog maar dit en is alles van de [Peer] weg:1
| cat /etc/wireguard/wg0.conf |
code:
1
2
3
4
5
6
| [Interface] Address = 10.100.0.1/24 Address = fd08:4711::1/64 SaveConfig = true ListenPort = 47111 PrivateKey = XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX |
Wat zie ik over het hoofd? Alles wordt uitgevoerd onder root.