Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Standaard bij aankoop Overclock, amd ryzen 5950x?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• luuk.herfst
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 30-05 20:42
Kan ik een ryzen 5950x processor kopen die standaard al overgeclocked is op 4.9 ghz of moet ik hem zelf overclocken? Er staat, namelijk alleen bij de meeste shops de standaard kloksnelheid van 3.4 ghz aangegeven.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via luuk.herfst op 28-01-2021 15:50)

• RichardKim06
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 14-06 10:41
Base clock is 3.4 GHz en boost is 4.9 Ghz. Dat wil zeggen dat de processor bij weinig vraag op 3.4 GHz loopt en bij veel vraag maximaal op 4.9 Ghz.

Om je vraag wat duidelijker te beantwoorden, nee je koopt hem niet overclocked en je moet hem zelf ook niet overclocken. Dit doet het systeem voor je.

Alle reacties

• keur0000
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22:22

keur0000

-------- N O N E --------

Klokfrequentie 3,4Ghz:
De standaard snelheid van de processor, uitgedrukt in MHz of GHz (=1000MHz).

Maximale turboklokfrequentie
Wanneer de processor tijdelijk meer kracht nodig heeft, zal de frequentie automatisch verhoogd worden. Hierdoor zal de processor betere prestaties leveren.

En dit staat bij de specificaties ;)
pricewatch: AMD Ryzen 9 5950X Boxed

[Voor 12% gewijzigd door keur0000 op 28-01-2021 15:48]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• RichardKim06
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 14-06 10:41
Base clock is 3.4 GHz en boost is 4.9 Ghz. Dat wil zeggen dat de processor bij weinig vraag op 3.4 GHz loopt en bij veel vraag maximaal op 4.9 Ghz.

Om je vraag wat duidelijker te beantwoorden, nee je koopt hem niet overclocked en je moet hem zelf ook niet overclocken. Dit doet het systeem voor je.

• luuk.herfst
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 30-05 20:42
@RichardKim06 Dankuwel.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True