Het is corona tijd dus ik zit nu vaak thuis te werken. Nu heeft mijn desktop PC 2 mooie LG27GL850 schermen. Deze zijn via DP aangesloten op de PC. Netjes 1440p 144hz met G-sync. Hier geen issues. Volgens mij zelfs 10-bit kleuren (al zie ik weinig verschil...).
Voor mijn werk heb ik een MacBook Pro (15" 2018) Met een Radeon Pro 555X 4GB en Intel UHD Graphics 630.
Wat ik wil is de macbook pro aansluiten op beiden LG schermen op 1440p 144hz.
De macbook heeft natuurlijk alleen USB C uit.
De LG schermen hebben 2 HDMI en 1x DP aansluitingen. DP is bezet dus voor de macbook heb ik alleen HDMI vrij.
Op de LG spec site zie ik wel dat de HDMI poort ook 1440p 144hz moet halen op 8bit.
Ik heb een apple verloopje (krankzinnig duur spul, gelukkig via de baas).
Ook heb ik een Ugreen verloop van USB-C naar HDMI (normaal gebruik ik die voor mn chromebook).
Beiden verloopjes komen niet verder dan 1440p 60hz.
Ligt dit aan de verloopjes? de HDMI kabel? of de macbook?
Is het uberhaupt wel mogelijk om 1440p 144hz van de macbook op deze schermen te krijgen? Iemand een tip welke verloopjes wel werken?
Voor mijn werk heb ik een MacBook Pro (15" 2018) Met een Radeon Pro 555X 4GB en Intel UHD Graphics 630.
Wat ik wil is de macbook pro aansluiten op beiden LG schermen op 1440p 144hz.
De macbook heeft natuurlijk alleen USB C uit.
De LG schermen hebben 2 HDMI en 1x DP aansluitingen. DP is bezet dus voor de macbook heb ik alleen HDMI vrij.
Op de LG spec site zie ik wel dat de HDMI poort ook 1440p 144hz moet halen op 8bit.
Ik heb een apple verloopje (krankzinnig duur spul, gelukkig via de baas).
Ook heb ik een Ugreen verloop van USB-C naar HDMI (normaal gebruik ik die voor mn chromebook).
Beiden verloopjes komen niet verder dan 1440p 60hz.

Ligt dit aan de verloopjes? de HDMI kabel? of de macbook?

Is het uberhaupt wel mogelijk om 1440p 144hz van de macbook op deze schermen te krijgen? Iemand een tip welke verloopjes wel werken?