Toon posts:

Macbook Pro 2018 en 1440p op LG 27GL850 schermen

Pagina: 1
Acties:

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het is corona tijd dus ik zit nu vaak thuis te werken. Nu heeft mijn desktop PC 2 mooie LG27GL850 schermen. Deze zijn via DP aangesloten op de PC. Netjes 1440p 144hz met G-sync. Hier geen issues. Volgens mij zelfs 10-bit kleuren (al zie ik weinig verschil...).

Voor mijn werk heb ik een MacBook Pro (15" 2018) Met een Radeon Pro 555X 4GB en Intel UHD Graphics 630.

Wat ik wil is de macbook pro aansluiten op beiden LG schermen op 1440p 144hz.
De macbook heeft natuurlijk alleen USB C uit.
De LG schermen hebben 2 HDMI en 1x DP aansluitingen. DP is bezet dus voor de macbook heb ik alleen HDMI vrij.
Op de LG spec site zie ik wel dat de HDMI poort ook 1440p 144hz moet halen op 8bit.

Ik heb een apple verloopje (krankzinnig duur spul, gelukkig via de baas).
Ook heb ik een Ugreen verloop van USB-C naar HDMI (normaal gebruik ik die voor mn chromebook).
Beiden verloopjes komen niet verder dan 1440p 60hz. :?
Ligt dit aan de verloopjes? de HDMI kabel? of de macbook? :? :?

Is het uberhaupt wel mogelijk om 1440p 144hz van de macbook op deze schermen te krijgen? Iemand een tip welke verloopjes wel werken? 8)7

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-03 19:50
Deze Apple HDMI adapter is capped op 60hz.

Je kan het nog proberen met de displayport aansluiting en een adapter daarvoor. Al zou ik het laten gaan als ik jou was en gewoon op 60hz draaien.

Edit: Voor zover ik weet heeft Apple geen usb-c displayport adapters. Je zit vast op de 60 hz...

[Voor 21% gewijzigd door Generaal Pep op 29-01-2021 12:08]

01010000 01100101 01110000 01100101

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:49
Ik gebruik voor het thuiswerken ook een laptop van mijn werkgever, een HP EliteBook 850 G5, die een USB-C uitgang heeft met TB3 en DP signaal. Met deze pricewatch: Microsoft Surface USB-C/DisplayPort Adapter Zwart heb ik een 34" UW 3440x1440 Samsung monitor aangesloten op 100Hz. Ik heb hier ook een 27" 2560x1440@144Hz monitor staan. Daar zal ik straks ook eens op testen.

Ik heb wel geen moderne Macbook Pro dus dat kan ik niet nagaan.

13700K // Z790 Aorus Master // 32GB DDR5-7600 // RTX 4090 FE

• Wabs
  • Niet online
Net gesproken met onze IT afdeling. Ik kreeg een ander verloopje mee om het mee te proberen.
Satechi Type C pro hub

Hier staat bij de specs ook niet meer dan 4k@60hz. Niets over 1440p... vanavond even proberen. Drama dat dit niet beter omschreven staat.

Ik zit verder wel vast aan HDMI omdat de DP poort op de monitoren al bezet zijn.
De Microsoft Surface unit die je linkt is ook beschikbaar als HDMI variant, echter helaas nergens duidelijke specs te vinden...

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:49
Hmm ergens vrees ik dat ook die stoppen op 60Hz. Om van USB-C (DP) signaal naar HDMI te gaan heb je een actieve adapter nodig die dat signaal vertaald. In mijn geval is dat een pass through DP adapter. Vandaar waarschijnlijk dat ik wel gewoon 100Hz kan instellen.

Verloopstekkers naar HDMI 144Hz bestaan blijkbaar wel, maar ik heb er niet direct eentje gevonden die USB-C -> HDMI 144Hz doet.

13700K // Z790 Aorus Master // 32GB DDR5-7600 // RTX 4090 FE

• Wabs
  • Niet online
Nee hier zelfde probleem. Niet te vinden... Ligt dus niet aan mij dat het niet zo makkelijk wil lukken. Thanks voor het mee denken
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee