Toon posts:

MEDION P7632 SSHD start niet op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• roste-rostellie
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-02-2021
Mijn vraag
Ik heb een MEDION P7632 Laptop die niet meer opstart, ik heb een vermoeden dat de HD defect is, op welke manier kan ik de interne schijf SSHD van 1000Gb en het merk SEAGATE aansluiten extern op een ander computer om deze te testen (welke kabel of andere middelen heb ik nodig om deze aan te sluiten)
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
ik heb een SATA kabel aangeschaft maar hiermee wil het niet lukken, ik krijg de schijf niet te zien op mijn werkende laptop, ik denk dat deze SATA kabel niet geschikt is, is dit correct?

Vriendelijke groeten,
Danny

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

wissel je HDD met degene van je desktop

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• roste-rostellie
Hallo,

Bedankt, maar ik heb geen desktop, alleen een andere laptop, is er geen mogelijkheid om deze gewoon extern aan te sluiten op mijn laptop om te testen?

Groetjes,
Danny

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:10

nelizmastr

Goed wies kapot

Met een SATA naar USB adapter wel ja. Daar kan je een laptopschijf mee aansturen. Zijn er genoeg van te koop :)

I reject your reality and substitute my own

• roste-rostellie
Hallo,

De schijf die ik wens te testen is een SSHD schijf, en blijkbaar zouden deze niet kunnen getest worden met een SATA kabel omdat de USB te weinig stroom levert, is dit correct of zou er een andere manier zijn om deze SSHD te testen?

Vriendelijk bedankt,
Danny

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-07 14:26
Deze ga je nodig hebben, je hebt idd stroom te kort met alleen usb, als je met een SSD werkt kan dat wel, terra kleine harde schijf moet stroom hebben.

https://www.allekabels.nl...sb-omvormer-22-polig.html

• Kris 1968
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-10 14:44
https://www.hirensbootcd.org/download/ ,geweldig heb ik al veel problemen mee opgelost.Op DVD zetten of usb stick en booten ,Kan vrijwel direct zien hoe de toestand van de schijf is .

• roste-rostellie
Hallo Gem1e

Ben je zeker dat het met deze kabel gaat lukken?, deze die ik heb is ongeveer dezelfde maar met 2 USB aansluitingen, met deze heb ik te weinig stroom. :?

Hallo Kris 1968,

Virusscanner geeft problemen aan met deze toepassing :? is dit normaal?

Groetjes,
Danny

• Kris 1968
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-10 14:44
Normaal mag het geen problemen geven,weet niet welke virusscanner jij gebruikt.Ik gebruik al van begin windows 10 de ingebouwde virusbeveiliging en geen klagen over.

• roste-rostellie
Hallo,

Ik gebruik ESET,
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee