Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

veeam backup naar offline locatie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kuwerti
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 10-06 06:30
Hallo allemaal, ik heb een vraag die betrekking heeft op veeam backup and replication.

In ons bedrijf draaien we Veeam Backup en replicatie.
Veaam maakt elke nacht back-ups van verschillende VM's (ongeveer 50 VM's) en slaat de veeam-back-ups op op een NAS binnen het bedrijfssnetwerk en in het bedrijf. (in map NAS \ Veaam_NFS2 \)

Mocht het hele pand nu affikken, dan heb ik dus een probleem.:-)
Dit is ook de reden dat ik de veaam-backups graag ook nog een keer naar een externe locatie wil 'kopiëren'.
Ik heb geprobeerd die kopie één keer per week te maken, maar die kopie duurt erg lang (meer dan 1 week) en in de tussentijd worden de bestanden die ik wil kopiëren overschreven door de dagelijkse veeam back-ups.dus dit werkt niet.

Mijn vragen zijn:
1: Wat is de beste strategie om deze offline veeam-back-ups te realiseren?
Kan ik gewoon een kopie maken van de NAS-MAP waar nu de backups worden opgeslagen ( \ Veaam_NFS2) naar dezelfde NAS naar een map met de naam NAS \ Veaam_NFS2_copy (wat vrij snel zal zijn) en deze map vervolgens naar een externe locatie kopiëren?

2: Als 1 werkt, is het dan mogelijk om VM's te herstellen met behulp van de externe bestanden?

Alle hulp wordt zeer op prijs gesteld. Bedankt!

Alle reacties

• jhijman
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 12-06 20:05
Ik wil best met je meedenken. Belangrijk is hoeveel data is het en wat is de verbindingssnelheid tussen de primaire en copy locatie?

• PD2JK
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:14
En over hoeveel TB aan full backups praten we?

aardige kick trouwens

[Voor 26% gewijzigd door PD2JK op 16-02-2021 06:40]

Pentium 60 (DOS/3.11) / Athlon Classic 1 GHz (98SE) / AthlonXP 1700+ (XP) / Q6850 (7) / Ryzen 5600X (10)

• Silver7
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:46
Wat is RPO/RTO?
Wat is bewaartermijn?
Waar staat offsite lokatie?
Hoeveel TB/GB?

Ik ken VEAAM (helaas) niet, maar heb je geen aux-copy mogelijkheden in backup pakket zitten?
Zie link:
https://www.veeam.com/blo...ore-than-just-a-copy.html

[Voor 21% gewijzigd door Silver7 op 16-02-2021 07:19]

• kuwerti
Silver7 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 07:14:
Wat is RPO/RTO?
Wat is bewaartermijn?
Waar staat offsite lokatie?
Hoeveel TB/GB?

Ik ken VEAAM (helaas) niet, maar heb je geen aux-copy mogelijkheden in backup pakket zitten?
Zie link:
https://www.veeam.com/blo...ore-than-just-a-copy.html
@jhijman @PD2JK @Silver7 Thanks voor de geweldige kick van de post :-) :+ en bedankt voor het mee willen denken met mij. ik zal proberen de vragen te beantwoorden:

De snelheid bij mij thuis (het doel) is 500MB (65Mb/s)
De snelheid van de verbinding op mijn werk is 100MB (ongvr 13Mb/s)

de grootte van de totale backup:
er worden 28 VM's ge backuped. 1 keer per week wordt er een volledige veeam-backup per VM gedaan (zeg ongeveer 30-50GB). dagelijks een incrementele backup (van enkele honderden MB's) in totaal praten we dus over 1,5 - 2TB aan data die ik in het weekend moet overpompen. met 13Mb/s gaat dat nogal langzaam ;-) Ik zou natuurlijk kunnen kijken om de volledige backup niet eens per week, maar eens per 2 weken te doen. dat zal al enorm schelen, maar ik vermoed dat de snelheid op mijn werk (100MB) een probleem blijft.

• Silver7
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:46
Nogmaals wat zijn de verwachtingen van de bedrijf als het hele pand + infrastructuur weg is?
Is er een DR en/of uitwijk plan aanwezig?

Ik (zonder kennis/ervaring van jullie omgeving) zou denken aan:

- Opnieuw nalopen welke VM's en welke data het belangrijkste is.

Mogelijk hoef je niet van bepaalde VM's/data de back-ups offsite bewaren/opslaan.

Is voor jullie bedrijf een cloud-oplossing niet mogelijk?

Stomme vraag:
Waarom zouden jullie algehele infrastructuur gewoon niet in cloud laten draaien? (Azure/AWS/watdanook)

• jhijman
nou ik wilde net zeggen 2 TB aan backups over een 13Mbit lijntje gaat niet werken(maar daar was je al achter) en is die 500Mbit up and down?

maar ook naar de cloud is je 100Mbit lijn een issue

gebruik je de veeam community edition of de betaalde variant want dan zou je kunnen kijken of gateway proxies wat zijn

https://helpcenter.veeam....teway_server.html?ver=100

en inderdaad wat moet er minimaal blijven draaien en waar ga je dat draaien etc?

[Voor 9% gewijzigd door jhijman op 16-02-2021 11:28]

• pyrofielo
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
2TB kan prima hoor, eerste keer wel ff een full backup doen en daarna incremental.
Wat je wel moet doen is 2 proxies opzetten.

daarna worden alleen de wijzigingen opgeslagen en kan je een full backup genereren uit je incremental.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18:08
Wait, dit draaien jullie niet in fatsoenlijk datacenter?

Ik denk zelf meteen aan AWS S3. En EC2 voor jullie VMs, maar het lokaal draaien zal wel met de kosten te maken hebben.

[Voor 55% gewijzigd door Vinzz op 16-02-2021 11:37]

• kuwerti
jhijman schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:27:
nou ik wilde net zeggen 2 TB aan backups over een 13Mbit lijntje gaat niet werken(maar daar was je al achter) en is die 500Mbit up and down?

maar ook naar de cloud is je 100Mbit lijn een issue

gebruik je de veeam community edition of de betaalde variant want dan zou je kunnen kijken of gateway proxies wat zijn

https://helpcenter.veeam....teway_server.html?ver=100

en inderdaad wat moet er minimaal blijven draaien en waar ga je dat draaien etc?
wij gebruiken veeam Backup & Replication V10

Mij lijkt dat ik moet gaan kijken hoe vaak de FULL-backup wordt gemaakt. wat mij betreft is 1 keer per 2 maanden voldoende en dan incrementeel. grote vraag is hoe ik dat dan moet instellen in veeam? hieronder 3 schermen met de details. grote vraag is: welke vinkjes/instellingen moet ik hier maken ?

kan iemand daarmee helpen?

• jhijman
2 TB op een 13Mbit lijntje ? dat gaat meer dan 2 weken kosten mits de lijn geen dip geeft

Transfer Time (d:h:m:s): 14:05:52:49 even voor de zekerheid door een calculator heen gehaald

dus je moet echt er iets tussen zetten wat meer comprimeert of meer capaciteit halen

• nescafe
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17:49
De snelheid bij mij thuis (het doel) is 500Mb/s (65MB/s)
De snelheid van de verbinding op mijn werk is 100Mb/s (ongvr 13MB/s)
Ik heb ongeveer dezelfde uitdaging met 500GB data en een 50 Mbps-lijn.
De Backup Copy Job van Veeam loopt vast op de incidentele full backup.
Dat heb ik nooit goed voor elkaar gekregen.

Daarom ben ik overgestapt op reverse incrementals. Dit draait sinds 2017 stabiel.
Er is per repository één actuele image (vbk) die dagelijks wordt bijgewerkt.

De dagelijkse diffs worden omgezet naar een VRB-bestand.
Er zijn twee remotes:
- 1 Linux repository (met een gemounte NTFS-folder)
- 1 iSCSI disk die gemount is als lokale disk (NTFS)

De transferred size per dag is ongeveer 25 a 50 GB en dat wordt ruim voor de volgende werkdag gehaald (gemiddeld van 21:00 tot 03:00, dus 6 uur).

Afhankelijk van hoe ver terug je wilt gaan in je restore, heb je meer data nodig om de oude versie te construeren (via de vele VRB-bestanden). Het opruimen van de VRB's gaat supersnel (je kunt vanaf de oudste versie eigenlijk gewoon de bestanden verwijderen, maar dat laat ik wel aan Veeam over).

Een enkele keer is er een bijzondere operatie, bijv. storage cleanup of integrity check, dat plan ik voor het weekend.

Let op: er is in dit plan GEEN ruimte voor een grandfather-father-son backup, of dat zal je in een separate (local) repository moeten oplossen.

PS.
Ik ben nu Active Backup for Business aan het uitproberen (product van Synology) en de eerste ervaringen zijn positief. Performt (via WAN) beter dan Veeam met dezelfde flexibiliteit en de NAS incl. disks is goedkoper dan een licentie Veeam. Het enige dat mist is een Exchange Item-level restore.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• kuwerti
Vinzz schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:35:
Wait, dit draaien jullie niet in fatsoenlijk datacenter?

Ik denk zelf meteen aan AWS S3. En EC2 voor jullie VMs, maar het lokaal draaien zal wel met de kosten te maken hebben.
nee, veeam draait in-house en zet de veeam-backup bestanden op een synology NAS. deze bestanden sync ik dan met synology-hyper-backup daar een NAS op mijn thuislocatie (met een 500MB up/down lijn)
. :-)

• jhijman
als ik het zo zie maak je al synthetic fulls elke vrijdag dus je hoeft niet direct nog een full backup te maken. Je zit echt gewoon met je lijnspeed

https://wintelguy.com/transfertimecalc.pl

• Vinzz
kuwerti schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:39:
[...]

nee, veeam draait in-house en zet de veeam-backup bestanden op een synology NAS. deze bestanden sync ik dan met synology-hyper-backup daar een NAS op mijn thuislocatie (met een 500MB up/down lijn)
. :-)
Dude, what?

Wat is de impact als er inderdaad iets affikt? Mag het dan niets kosten?

• kuwerti
Vinzz schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:41:
[...]

Dude, what?

Wat is de impact als er inderdaad iets affikt? Mag het dan niets kosten?
impact is gigantisch als er iets affikt. alle servers/vm's gaan dan verloren. :X
vandaar de hyper-backup van VM's (en overigens oko van andere shared nas folders)

• jhijman
blijft grappig ik moet echt even omschakelen ik gebruik veeam op een iets andere schaal als dat jij doet. 14000 VM's over 6 servers verspreid. Maar op zich snap ik je oplossing maar je snelheid is gewoon te langzaam

• Vinzz
Je komt om een budget vraag uit nu. En wat wil je, cloud of geen cloud. Die lokale oplossingen moeten er tussen uit. Maar bepaal eerst wat je budget is en waar je naar toe wilt, dc en hardware met fatsoenlijke uplink en sla of cloud.

• kuwerti
jhijman schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:41:
als ik het zo zie maak je al synthetic fulls elke vrijdag dus je hoeft niet direct nog een full backup te maken. Je zit echt gewoon met je lijnspeed

https://wintelguy.com/transfertimecalc.pl
ok, duidelijk. maar is dit dan niet dubbelop (full en een synthetic?)

gevoelsmatig zeg ik dat ik de synthetic moet uitzetten en dan een full-backup eens in de 2 maanden?

ik wil dus een full-backup 1x per 2 maanden en dan alleen maar incremental backups.

[Voor 6% gewijzigd door kuwerti op 16-02-2021 11:49]

• jhijman
kuwerti schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:48:
[...]

ok, duidelijk. maar is dit dan niet dubbelop (full en een synthetic?)

[Afbeelding]

gevoelsmatig zeg ik dat ik de synthetic moet uitzetten en dan een full-backup eens in de 2 maanden?
tjsa keuzes maar je hebt nu elke week een full en elke maand een full, verkeerd is een slecht woord maar een beetje dubbelop is het wel. Maar als je de synthetic backup niet vertrouwd dan kan je dus nog een extra active full maken. Nogmaals keuzes

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Als je de spullen nog on-prem wilt houden (misschien kan alles wel naar de cloud, maar dat staat los van je vraagstuk*) maar je wilt wel een offsite (dat is heel iets anders dan offline natuurlijk) backup kijk dan naar Veeam Cloud Connect. Heb ik zelf goeie ervaringen mee.

https://www.veeam.com/nl/cloud-connect.html

Je gaat het spul natuurlijk niet naar je eigen NAS thuis backuppen.. Technisch kan alles, maar ik denk dat je dat niet moet willen. Wat als er bij jou ingebroken wordt bijvoorbeeld?

*Iedereen die hier roept dat hij maar alles in de cloud moet draaien ipv on-prem; Dat is ook wat ongefundeerd natuurlijk.. Misschien hebben ze daar juist net een flinke investering gedaan in ijzer.... Cloud is best okay maar ook niet de heilige graal (mijns inziens).. Bovendien is dat niet het vraagstuk van de TS. Hij heeft VEEAM backups die hij offsite wil hebben.. Dan is Cloud Connect best een prima optie...

[Voor 29% gewijzigd door FreakNL op 16-02-2021 12:05]

• jhijman
FreakNL schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:58:
Als je de spullen nog on-prem wilt houden (misschien kan alles wel naar de cloud, maar dat staat los van je vraagstuk) maar je wilt wel een offsite (dat is heel iets anders dan offline natuurlijk) backup kijk dan naar Veeam Cloud Connect. Heb ik zelf goeie ervaringen mee.

https://www.veeam.com/nl/cloud-connect.html

Je gaat het spul natuurlijk niet naar je eigen NAS thuis backuppen.. Technisch kan alles, maar ik denk dat je dat niet moet willen. Wat als er bij jou ingebroken wordt bijvoorbeeld?
of de nas gaat stuk wie is dan verantwoordelijk voor snel herstel :-)

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Nou ja, dat... Het is gewoon ondenkbaar dat je in een professionele omgeving dingen naar een thuislocatie van een medewerker gaan syncen/backuppen.

• kuwerti
jhijman schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:59:
[...]

of de nas gaat stuk wie is dan verantwoordelijk voor snel herstel :-)
De hyper-backups naar thuis-nas zijn encrypted. dus als de nas thuis gestolen wordt is dat geen probleem.
en wie herstel: dat is het nu. stel dat het werk affikt, dan heb ik de gehele werk-NAS in een hyper-backup staan thuis. dat is vrij simpel te herstellen.

• jhijman
FreakNL schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:02:
Nou ja, dat... Het is gewoon ondenkbaar dat je in een professionele omgeving dingen naar een thuislocatie van een medewerker gaan syncen/backuppen.
laat ik het anders zeggen als ik dat ga doen heb ik geen baan meer :-)

• tweakict
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 11-06 09:24
Als je alles in-house wilt behouden met een offsite copy zou je het via een Veeam partner in de cloud kunnen stoppen d.m.v. wat @FreakNL zegt.

Andere methode is om je veeam config om te bouwen naar een Scale-Out Backup Repository (Scale-Out Backup Repository ) met Performance en Capacity Tier. De capacity tier staat dan in Azure of AWS en is hooguit een paar dagen tot een week.

EDIT:
In het verleden heb ik ook wel eens gewerkt met WAN Acceleration o.b.v. SSD voor caching aan twee kanten en dan gaan echt enkel maar de incrementals over de lijn, na dedup, en compressie. Hiervoor heb je echter 2 Windows bakken nodig en geen NAS.

[Voor 27% gewijzigd door tweakict op 16-02-2021 12:09]

• kuwerti
jhijman schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:03:
[...]

laat ik het anders zeggen als ik dat ga doen heb ik geen baan meer :-)
:-) met een klein mkb-bedrijf (6 man) ligt dat iets anders :-)

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Wat is een hyper-backup?

Ik vind het gewoon not-done om dat spul bij je thuis te stallen. Dat is leuk voor een test, maar niet voor productie... Dat de boel encrypted is is leuk, maar jij hebt waarschijnlijk wel toegang tot die sleutel? Het klinkt allemaal erg houtje-touwtje en onveilig...

Krijg je je stroomkosten voor die NAS wel vergoedt?

En wat als het bedrijfspand affikt en jij zit in je zwembroek in Griekenland?

Of nog erger; Een concurrent krijg hier lucht van.. Een inbreker en pyromaan zijn zo ingehuurd... NAS bij de TS weg en bedrijfspand afgefikt.. Weg bedrijfsvoering...

Ik weet wel, allemaal uitersten.. Maar je moet altijd van worst-case uitgaan...

Nogmaals, ga naar CloudConnect kijken. Of naar wat @tweakict zegt :)

[Voor 45% gewijzigd door FreakNL op 16-02-2021 12:11]

• jhijman
FreakNL schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:07:
Wat is een hyper-backup?

Ik vind het gewoon not-done om dat spul bij je thuis te stallen. Dat is leuk voor een test, maar niet voor productie... Dat de boel encrypted is is leuk, maar jij hebt waarschijnlijk wel toegang tot die sleutel? Het klinkt allemaal erg houtje-touwtje en onveilig...

Krijg je je stroomkosten voor die NAS wel vergoedt?

Nogmaals, ga naar CloudConnect kijken. Of naar wat @tweakict zegt :)
Synology hyper backup denk ik

• Vinzz
kuwerti schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:04:
[...]

:-) met een klein mkb-bedrijf (6 man) ligt dat iets anders :-)
Wat is je budget en je plan dan wel? Dat lokale gebeuren streef ernaar dat eruit te slopen en regel budget om iets fatsoenlijks als cloud of eventueel dc op te tuigen.

De impact is toch quote "gigantisch"?

• bregweb
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 13:50
Als die lijn van 13 MB niet omhoog kan kun je op vrijdag een lokale backup aanzetten naar SSD en die op maandag meenemen naar een andere locatie? 2 á 3 sets gebruiken om extra veilig te zijn?

[Voor 17% gewijzigd door bregweb op 16-02-2021 12:21]

Hattrick: Thorgal Eagles

• Vinzz
FreakNL schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:58:
*Iedereen die hier roept dat hij maar alles in de cloud moet draaien ipv on-prem; Dat is ook wat ongefundeerd natuurlijk..
De onprem van een 6 mans mkb bedrijfje welke thuis nasjes bij personeel regelt is per definitie niet geschikt om ook maar iets van bedrijfskritieke data te laten draaien.

• Clueless
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12-06 20:44
Als ik het zo lees is de upload speed op kantoor de grote bottleneck in dit geval. Dus dan heb je een aantal opties om toch je "off-site copy" te krijgen:

- Vergroten bandbreedte op kantoor om window te verkleinen; het maakt dan verder niet uit of dat naar een NAS bij jou thuis is of naar een cloud provider.
- Je maakt een lokale kopie naar externe HDD/SSD maar dan heb je de kans dat Veeam gaat piepen dat je Repository offline is als je em afkoppelt.
- Compleet out-of-the-box (voor hier dan): koop een tape-unit en bewaar die tapes offsite (bij jou thuis of nog beter bij een derde partij die het als een dienst aanbied). LTO6 is niet duur en zou voor jouw doeleinden al ruim voldoende zijn. Tape Media is ook nog eens beter bestand tegen corruptie/bit-flips etc.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• nescafe
  • Laatst online: 17:49
Leuk voorstel om een rack in een DC te huren of cloud met SLA maar dan betaal je wel voor uptime, ha en lage overboeking terwijl geen van die zaken vitaal zijn voor een backup. In principe is een uptime van 40% al genoeg :)

Voor het veiligstellen van bedrijfkritische data voor een disaster-scenario kun je dit prima bij een medewerker (of meerdere) encrypted neerzetten. Je hebt ook nog een lokale repository dus voor de dagelijkse ik-ben-een-bestandje-kwijt-restores heb je de remote repositories niet nodig. Je moet alleen de logs periodiek evalueren maar dat moet je ook in een professionelere setting.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• kuwerti
Beste allemaal,

Dank jullie wel. ik begrijp alle opmerkingen (niet bij personeel thuis, doe het in de cloud, onveilig e.d.) maar daar ging het mij ff niet om. het probleem is inderdaad de UPLOAD snelheid vanuit het werk. voor hoe ik nu de veeam backups heb ingesteld neemt dit ongeveer 5 dagen in beslag :-) Ik ga er mee verder en ik denk dat ik de upload-snelheid van het bedrijf moet gaan upgraden. bedankt voor alle tips/opmerkingen!

• Rossi
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 14:22
Wat ook een mogelijkheid is (doen wij wel eens als de locatie echt te traag internet heeft) is de NAS van thuis op kantoor zetten, over het lokale netwerk een full maken, en daarna thuis neerzetten.
Binnen de Veeamconsole kan je daarna een rescan van je repository doen en vind hij de full, en gaat daarna verder met incrementals.

• tweakict
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 11-06 09:24
kuwerti schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:48:
Beste allemaal,

Dank jullie wel. ik begrijp alle opmerkingen (niet bij personeel thuis, doe het in de cloud, onveilig e.d.) maar daar ging het mij ff niet om. het probleem is inderdaad de UPLOAD snelheid vanuit het werk. voor hoe ik nu de veeam backups heb ingesteld neemt dit ongeveer 5 dagen in beslag :-) Ik ga er mee verder en ik denk dat ik de upload-snelheid van het bedrijf moet gaan upgraden. bedankt voor alle tips/opmerkingen!
Enkel je upload verhogen zal weinig nut hebben als je 2 TB in een keer (voordat er nieuwe data bijgekomen is) klaar is.

Daarnaast lijkt je met onderstaande weinig te willen doen.. Ik heb dit in de praktijk gebruikt bij meerdere klanten en werkt goed.
tweakict schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:04:
Als je alles in-house wilt behouden met een offsite copy zou je het via een Veeam partner in de cloud kunnen stoppen d.m.v. wat @FreakNL zegt.

Andere methode is om je veeam config om te bouwen naar een Scale-Out Backup Repository (Scale-Out Backup Repository ) met Performance en Capacity Tier. De capacity tier staat dan in Azure of AWS en is hooguit een paar dagen tot een week.

EDIT:
In het verleden heb ik ook wel eens gewerkt met WAN Acceleration o.b.v. SSD voor caching aan twee kanten en dan gaan echt enkel maar de inhoudelijke veranderde data over de lijn, na dedup, en compressie. Hiervoor heb je echter wel een volume met SSD nodig aan twee kanten en ja dit kunnen ook NAS'en zijn (al hebben deze vaak weinig CPU power voor berekeningen en read/writes tegelijkertijd. 2 Windows bakken nodig en geen NAS.
De laatste opties zou voor jou dus het meeste nut hebben maar dat je sowieso kosten zult gaan maken is een no-brainer en dat je dit nog niet eerder geregeld hebt is een schande :o (maar jij hebt het waarschijnlijk niet voor het zeggen ;) en zul je de mensen die dit wel hebben moeten overtuigen van het risico en voor de investeringen)

[Voor 7% gewijzigd door tweakict op 16-02-2021 17:26]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True