Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Persoonsgegevens online wegens digitalisering oude krant.

Pagina: 1
Acties:

• evmmb
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 16-06 15:55
Ruim 40 jaar geleden vonden mijn ouders het nodig om na mijn geboorte een geboortebericht in de lokale krant te plaatsen.

Het bericht:

Geboren op dd/mm/yyy om hh/mm, #complete naam inclusief doopnamen & gewicht#, dochter/zoon en broertje/zusje van:#complete namen van de familie#
Daaronder vervolgens nog het adres waar mijn ouders nog steeds wonen.

Nu kwam ik dit bericht bij toeval tegen toen ik mijn eigen naam opzocht. De krant blijkt alle oude uitgaven namelijk gedigitaliseerd en online gepubliceerd te hebben.

Als ik mocht kiezen zou ik dit bericht het liefst niet online zien. Ik heb de krant gebeld, kort antwoord: helaas geen mogelijkheid dit uit het systeem te verwijderen.

Nu vraag ik mij af of dit wel zomaar mag. Mijn ouders hebben destijds betaald/gevraagd voor een plek in de krant. Niet voor een plek op internet.

Tevens gaat het om mijn gegevens, niet die van mijn ouders.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:00
evmmb schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:58:
Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Dat je je druk maakt om niks.

Misschien niet reactie die je zocht, wel hoe ik er tegenaan kijk ;). Zijn wat mij betreft nou niet bepaald gevoelige data.

• Nvidiot
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18:29

Nvidiot

notepad!

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True