Toon posts:

PASCAL PHLOG.PAS ontbreekt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• AdRoss
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-01 18:01
Mijn vraag
...
Ik wil een oud (turbo) pascal draaien.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Ik dacht de PASCAL omgeving onder XP compleet te hebben.
Maar ik krijg de foutmelding dat PHLOG.PAS ontbreekt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ik heb nog geen enkele verwijzing naar dit bestand via internet kunnen vinden.

Ik verneem graag of iemand dit bestand nog zou hebben.

Groeten,

Ad

Alle reacties

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:17

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

En dat PHLOG.PAS bestand is niet specifiek voor dat project?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Mr. HTTP
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
RobIII schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:05:
En dat PHLOG.PAS bestand is niet specifiek voor dat project?
C'est possible...
.pas
Unit with Pascal code (typically for a form stored in a corresponding .lfm file)

.lfm
Lazarus Form file; contains configuration information for all objects on a form (stored in a Lazarus-specific format; the actions are described by Pascal source code in a corresponding .pas file)
https://wiki.freepascal.org/File_extensions

[Voor 21% gewijzigd door Mr. HTTP op 28-01-2021 13:19]

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Dat .pas een sourcecode file was was wel duidelijk*; de vraag is of @AdRoss verwacht dat het bestand iets van een "standaard library" is. Want gezien er nergens gerept wordt over dat bestand lijkt 't me project specifiek (en dus niet iets waar we mee kunnen helpen tenzij het een open source / public domain project is o.i.d.).

* Hell, ik heb nog in Pascal geprogrammeerd in the 90's :)

[Voor 21% gewijzigd door RobIII op 28-01-2021 13:13]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Mr. HTTP
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
@RobIII Wellicht dat dan "typically for a form stored in a corresponding .lfm file" de topicstarter een idee geeft... Daar was 't me om te doen. Misschien heeft ie die wel. Spaar ze allemaal. :)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45

Reptile209

- gers -

AdRoss schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:01:
Mijn vraag
...
Ik wil een oud (turbo) pascal draaien.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Ik dacht de PASCAL omgeving onder XP compleet te hebben.
Maar ik krijg de foutmelding dat PHLOG.PAS ontbreekt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ik heb nog geen enkele verwijzing naar dit bestand via internet kunnen vinden.

Ik verneem graag of iemand dit bestand nog zou hebben.

Groeten,

Ad
Ik zou ook gokken dat het een specifiek bestand voor dat project is. Wellicht staat er in je ontwikkelomgeving nog ergens een path naar libraries die standaard gebruikt werden niet goed, zodat hij hem niet kan vinden. Dus even gaan zoeken op de betreffende schijf/folder naar die file en zorgen dat de IDE hem kan vinden.
10 tegen 1 krijg je dan bij het draaien van de .EXE van het project alsnog een error, want op een gegeven moment werden computers te snel voor een timing-library, waardoor die iets van een division-by-zero deed. Daar was ook een makkelijke fix voor, die kan je wel vinden als je op de exacte foutmelding gaat googlen.

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen. - Voltaire

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Reptile209 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:15:
10 tegen 1 krijg je dan bij het draaien van de .EXE van het project een error
Dat was alleen bij Turbo Pascal en betrof, inderdaad, een Division by zero error in de CRT unit en trad alleen maar op wanneer je Delay gebruikte op een ~ > 20Mhz CPU ;) Maar niet alle Pascal varianten hadden daar last van; er zijn ook nog vele andere (al dan niet Windows) versies van "Pascal" geweest. Het is niet gezegd dat TS hier een Turbo Pascal project heeft; sterker: gezien "Ik dacht de PASCAL omgeving onder XP compleet te hebben" uit de topicstart zou het me niets verbazen als het hier een andere variant betreft. Toegegeven, Turbo Pascal is ook 't eerste waar ik aan denk als ik Pascal hoor.

[Voor 41% gewijzigd door RobIII op 28-01-2021 22:23]

Over mij

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

* The Eagle tijdens zijn HBO in de 90's ook nog wat met Pascal moeten doen.
Toevallig kwam ik gisteren nog Turbo Pascal 7 tegen. Net even gekeken: die kent geen PHLOG.PAS. Source dir kent wel een aantal andere .PAS files, maar de genoemde dus niet.

Ik vermoed ook een specifieke library.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Xiphalon
  • Laatst online: 12:44
Bestaat SWAG nog? Dat was vroeger een enorme berg met (al dan niet) handige bibliotheken en scripjes voor Pascal.

Als het inderdaad een externe library is dan zou ie daar wel eens vandaan zijn gekomen.

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Nope. Al sinds '97 niet meer.
Xiphalon schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:58:
Als het inderdaad een externe library is dan zou ie daar wel eens vandaan zijn gekomen.
Nope.

[Voor 36% gewijzigd door RobIII op 28-01-2021 14:10]

Over mij

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
Dat is geen standaard bestand. Als je het toch wilt kunnen compileren, kunnen we helpen om een setje "dummy" functies te maken. Er is wel een risico, dat dit alleen het eerste bestand is dat ontbreekt.

[Voor 14% gewijzigd door SymbolicFrank op 28-01-2021 21:55]

• Creepy
  • Laatst online: 21:44

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Mr. HTTP schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:14:
@RobIII Wellicht dat dan "typically for a form stored in a corresponding .lfm file" de topicstarter een idee geeft... Daar was 't me om te doen. Misschien heeft ie die wel. Spaar ze allemaal. :)
Nah, turbo pascal was nog DOS enzo. Delphi bestond niet, of nog maar net dus turbo pascal had nog geen forms (lfm, dfm frm etc.). Dus het lijkt er toch echt op dat het project niet compleet is en een file, of meerdere, mist waarvan ook niet zomaar de implementatie te achterhalen is.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have star problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee