Netwerkkaart onvindbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Jellep
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-06 12:18
Beste tweakers,

Bij het bouwen van mijn pc heb ik de tp-link archer TX50E (PCI netwerkkaart) gebruikt. Vandaag start ik mijn pc op, geen netwerk en de netwerkkaart onvindbaar in het apparaatbeheer.

Nu heb in de driver eerst een repair geven, geen resultaat.
Als tweede een volledige herinstallatie van de driver, geen resultaat.
Als derde de pc een keer opstarten zonder de kaart en daarna weer met de kaart.

Ik denk dat de kaart of het slot van mijn moederbord kapot is. Weet iemand hoe ik het slot kan testen of welke stappen ik kan ondernemen?

Met vriendelijk groet,

JW.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:04

lier

MikroTik nerd

Heb je al in de bios gekeken of daar de kaart gezien/herkend wordt?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 19:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ander slot proberen
De kaart in een andere PC proberen.

Een andere PCI kaart in hetzelfde slot proberen.
De kans dat de PCI sleuf op je moederbord stuk is, is wel heel erg klein. Dus grotere kans dat het probleem softwarematig is of hardwarematig in de TP-link kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Jellep
Heb je al in de bios gekeken of daar de kaart gezien/herkend wordt?
Helaas is de kaart in de bios niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Jellep
Na een totaal van 14 keer opnieuw opstarten doet de WiFi kaart het weer. Geen idee waar dit probleem vandaan komt, persoonlijk vind ik het heel raar dat nu de kaart 'soms' onvindbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Jellep
Hann1BaL schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:42:
Ander slot proberen
De kaart in een andere PC proberen.

Een andere PCI kaart in hetzelfde slot proberen.
De kans dat de PCI sleuf op je moederbord stuk is, is wel heel erg klein. Dus grotere kans dat het probleem softwarematig is of hardwarematig in de TP-link kaart.
In het andere slot was de kaart nog steeds niet aanwezig. Ik ga deze WiFi kaart opsturen ter reparatie. Als iemand een goed alternatief heeft voor een WiFi 6 kaart hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je benoemt hier alleen de kaart. Vertel eens iets over het systeem waar je het in probeert te prikken... om te beginnen welk moederbord. Werken andere kaarten wel in dat moederbord?

Sowieso, je zegt dat het een PCI kaart is, maar de TX50E is een PCIe kaart, wat een wezenlijk verschil is. Wees volledig en duidelijk over de situatie.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Jellep
dion_b schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:27:
Je benoemt hier alleen de kaart. Vertel eens iets over het systeem waar je het in probeert te prikken... om te beginnen welk moederbord. Werken andere kaarten wel in dat moederbord?

Sowieso, je zegt dat het een PCI kaart is, maar de TX50E is een PCIe kaart, wat een wezenlijk verschil is. Wees volledig en duidelijk over de situatie.
Je hebt helemaal gelijk!

In mijn systeem maak ik gebruik van een Gigabyte B550 Gaming X V2 moederbord. Niet het duurste ding, maar hij voldoet. Vandaag heb ik een nieuwe netwerkkaart binnen gekregen, ik heb de Gigabyte GC-WBAX200 aangeschaft. Deze kaart werk goed.

Al met al, het is opmerkelijk dat de TP-link kaart het na twee maanden niet meer doet (aangeschaft op 28 november 2020).

Ik zit nu alleen met het probleem dat ik de bluetooth niet kan gebruiken, ik heb namelijk geen F_USB headers over in het moederbord. Het is wellicht niet de juiste plaats om dit hier te vragen, maar is er een mogelijkheid om F_USB headers te splitten?

Hiernaast vind ik het raar van coolblue dat ik maar een maand garantie had op de TP-link kaart...

Voor de mensen die hebben gereageerd, bedankt voor het helpen. Met de nieuwe kaart is het probleem opgelost.
Pagina: 1