Toon posts:

intern of extern kabelmodem met @home

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag tweakers,

We krijgen binnenkort kabelmodem van @home in de regio Twente. Nou vraag ik me af, krijg ik nou een interne, of een externe kabelmodem.

Ik heb thuis een netwerk met de hub in de meterkast. Nou magje van @home geen netwerk hebben op de i-net pc, moet ik dan echt m'n 3com netwerk kaart eruithalen dan? of zal die monteur niet gaan zeuren?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 14 augustus 2001 09:47 schreef arjo_kamp het volgende:
Dag tweakers,

We krijgen binnenkort kabelmodem van @home in de regio Twente. Nou vraag ik me af, krijg ik nou een interne, of een externe kabelmodem.

Ik heb thuis een netwerk met de hub in de meterkast. Nou magje van @home geen netwerk hebben op de i-net pc, moet ik dan echt m'n 3com netwerk kaart eruithalen dan? of zal die monteur niet gaan zeuren?
Eerlijk gezegd snap ik niet helemaal wat je bedoelt met intern/extern. Bij kabelinternet is het meestal zo dat je een kabelmodem krijgt, vandaar gaat een kabeltje naar een netwerkkaart in je PC.

Officieel mag je géén andere kaartjes in de PC hebben zitten, maar het verschilt van monteur tot monteur of ze daar moeilijk over gaan doen.

Verwijderd

De monteur die bij mij de zooi kwam installen had er geen problemen mee. Hij zei zelfs dat ik de @home software maar moest weggooien, was nergens voor nodig.

Laat je nog ff weten hoe het gegaan is ??

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
LOL extern natuurlijk ;)

Anders haal je toch gewoon die 3Com Nic eruit. 5 min werk :)

Als de monteur weer weg is prik je hem er weer in.

Suc6

• mr_daTA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

mr_daTA

Probeert student te zijn

De monteur die bij mij @home kwam installeren vond het wel eens leuk om te zien hoe je dat ding nu aansloot op een linuxmachine. Bij twee andere mensen die ik ken deden ze ook absoluut niet moeilijk.

En die @home cd kon je volgens hem beter in een cdrekje leggen en er nooit meer uithalen :)

Chance favors the prepared mind

Verwijderd

waar is die @home cd eigenlijk voor? bij mij deed een pc in het netwerk het niet en daar heeft ie me zelfs mee geholpen.. :) dta kan hun echt niks schelen zij zijn toch niet van essent maar worden ingehuurd (komen uit het westen des lands)

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:17
Ik had er bij de installatie gewoon een 3com 905 inzitten voor het kabelinternet. De monteur schreeuwde bijna "Yes, 3com" :o
Ze doen niet al te moeilijk in het algemeen denk ik.

Mijn Firewizzie

Verwijderd

ik krijg over drie weken kabel, ik zal eens vragen aan die gast of ie niet meteen ook mn broodrooster kan fixen... :Y)

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
Waarom zou je niet de NIC gebruiken die je erbij krijgt? Is een prima farallon kaartje (in mijn geval)met een Intel-chippie. Kon ik mijn 100mbit 3com nog fijn voor mijn LAN gebruiken.

Houdoe

Verwijderd

Je mag echt wel een netwerk hebben van @home.
Toen ik voor installatie belde, vroeg dat vrouwtje zelfs nog wat voor netwerk ik had,
en of ik wou dat de monteur de kabel op de pc of op de hub moest aansluiten.

• Case
Je mag idd best een netwerkje thuis hebben liggen, zolang je maar op 1 pc internet gebruikt :)

Mijn Firewizzie

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 13:57

d-motion

zow... en dan nu...

Klopt inderdaad... Tegenwoordig met de multiple IP's mag je ook een netwerk hebben.

Dus absoluut hoef je je netwerkkaart er niet uit te halen.

WWW.RC5.NL

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 12:21 schreef Case het volgende:
Je mag idd best een netwerkje thuis hebben liggen, zolang je maar op 1 pc internet gebruikt :)
FF beter lezen ;)
Je mag op meer dan 1 pc internetten
Je mag officieel van @home op 3 pc's internetten, en wij doen het met 4, en hebben (nog) niets gehoord.

• Case
Ik denk dat je zelf even goed moet lezen waar het over gaat: de installatie.

Het is geen probleem als er een netwerk aanwezig is, als je maar op 1 pc gaat internetten. Tenzij je meerdere IP's (max. 3) gaat aanvragen, dan maakt het niet uit.
Als je maar 1 IP hebt van @home, mag je ook maar met 1 pc internetten.

Mijn Firewizzie

• marcus22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 23:45
In mijn @home gebruikersvoorwaarden staat dat thuisnetwerken niet ondersteund worden. Dus als je het zelf wel kan mag het lees ik dan.

Verder deed de monteur ook niet moeilijk en heb ik bij een vriend zelfs een starterspakket gekocht. Alleen modem ophangen in de meterkast en de rest zelf doen voor 49,- (guldens that is).

There is no place like 127.0.0.1

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Ik zit bij ZeelandNet. En daar mag je officieel ook geen netwerk bij particulier abo, en ook geen servers draaien zelfs (als je dit theoretisch opvat zou je dus zelfs geen Napster of aanverwante progjes gebruiken).

Maar ze doen er niet moeilijk over, en ik heb het ook al diverse malen verteld :)

Verwijderd

Topicstarter
maar ik bedoelde eigenlijk, zetten ze er een interne netwerkkaart in, of 1'tje op usb?

Verwijderd

Je krijgt van @sloom een interne netwerkkaart die wordt aangesloten op je modem en je modem gaat met een lekkere coax kabel naar je splitter toe.

voila.

Verwijderd

Bij mij destijds ook geen gezeur had 4 pc's staan en 2 netwerk kaarten in de kast.. heeft de @home netwerk kaart en cdtje gegeven met de opmerking van tja wat mot je er mee ? en kabeltjes gelegd en karren maar..
heb em ook nog wat office en windows keys gedaan die gast >:)

Verwijderd

ff kort je koop een interne modem bij je @home kabel aan sluiting. Je hebt dus een vrije pci slot nodig. Wil je dat niet kun je hem door de mionteur op je bestaande nic laten aansluiten en later het interne modempie zeld plaatsen. Cd rom nuiet gebruiken kom je direkt achetr een proxy.

• AlexAuto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:04

AlexAuto

Parttime Tweaker

Op dinsdag 14 augustus 2001 21:06 schreef JcaG het volgende:
...
Cd rom nuiet gebruiken kom je direkt achetr een proxy.
Die CD-ROM heb ik zelf niet ontvangen. Hoe meer je de proxy omzeild, hoe sneller je kan Internetten. (Proxyservers zijn langzamer heb ik gemerkt ;))

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
Ik weet ook niks van een CD-rom.

De monteur plaatst het kaartje, stelt het TCP/IP protocol in, meldt je aan, wacht tien minuten en surfen maar.

Houdoe

Pagina: 1