Toon posts:

Toetsenbord aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-03 17:35
Hoi medetweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuw toetsenbord voor op kantoor. In Excel en in Navision werk ik veel met het numerieke gedeelte van mijn huidige toetsenbord maar de toetsen zijn allemaal vrij laag en eenvoudig in te drukken. Ik druk daardoor meer dan me lief is per ongeluk ook een andere toets in; of heb het gevoel dat gedaan te hebben en pauzeer even om mijn input te controleren.

Ik ben dan ook op zoek naar een toetsenbord dat iets hogere toetsen heeft en/of meer weerstand biedt om zo foute aanslagen te voorkomen. Uiteraard moet het toetsenbord een numeriek gedeelte hebben. Ik heb weinig kaas van toetsenborden gegeten maar ben wel bekend met mechanische toetsenborden. Ik weet niet of dat per se nodig is, een goed niet-mechanisch toetsenbord is ook goed genoeg.

Ik gebruik het toetsenbord op kantoor dus de uitstraling wil ik graag zakelijk hebben, zonder RGB.

In gangbare webshops kan ik niet zo gemakkelijk filteren op 'hoge toetsen' of 'veel weerstand'.

Ik wil vooral ook dat het toetsenbord niet te duur is. Ik heb geen hard budget gekregen maar wel groen licht om door te geven wat voor hardware ik graag wil hebben. Daar zit ook al een Logitech M570 muis bij a € 60,99 (huidige bol.com prijs althans) en als het haalbaar is zou ik de totaalprijs graag bij twee cijfers voor de komma houden. Ik werk hier ook pas net 4 weken en ben al lang blij dat mijn gewenste muis er gaat komen. Toetsenbord is bonus.

TLDR:
  • Toetsenbord voor office werkzaamheden gezocht;
  • Voldoende weerstand/travel om foute aanslagen te voorkomen;
  • Numeriek gedeelte is een must;
  • Budget circa max. € 40;
  • Zakelijke uitstraling, geen RGB;

[Voor 4% gewijzigd door snmght op 28-01-2021 10:29]

Hey, my name's Paul and this shit's between y'all.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:24
Wil je graag dat het toetsenbord lampjes heeft onder de toetsen (is fijner om in donker te werken), of nergens voor nodig?
Wil je een toetsenbord met polssteun?
Hoe hoog wil je dat het toetsenbord komt?
Wil je dat je door een weerstandje heen moet duwen om de toets aan te slaan (is omgekeerde van mechanische toets)?

• snmght
Liefst geen lampjes, ik gebruik het op kantoor dus de uitstraling mag zo zakelijk mogelijk. Zal de OP hierop aanpassen.

Polssteun sta ik neutraal in. Weerstand lijkt me op zich prima ja, gezien ik nu dus onbedoeld verkeerde toetsen aan sla.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:24
en wil je een plat of juist een hoger toetsenbord (low profile of juist niet) ?
wil je liever scissor (laptop) of membraan (vaak in "hoge" toetsen)

• snmght
Ik denk dat plat de voorkeur geniet: ik klap pootjes in ieder geval altijd in. Ik denk dat membraan fijner is maar ben nu wel al enigzins overvraagd..

Overigens moet ik het nu doen met dit toetsenbord.

• snmght
Nu ik er wat beter op let zit mijn probleem volgens mij vooral in de combinatie van gladde/schuine toetsen en het feit dat deze tegen elkaar aan zitten. Ik glij zo van de ene toets tegen de zijkant van de andere en druk deze dan ook deels in.

Ik ben wellicht al geholpen met een eenvoudig toetsenbord waarbij er ruimte zit tussen de individuele toetsen. Ik heb dan ook deze aangevraagd, zit ik samen met de muis onder de € 100 op bol.com:

https://www.bol.com/nl/p/...senbord/9200000083150488/

Dank voor het meedenken @99ruud99 .

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-03 21:04
Mocht dit niet voldoen, probeer dan eens een mechanisch toetsenbord met eventueel black switches voor hogere weerstand.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PatrickH89 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:20:
Mocht dit niet voldoen, probeer dan eens een mechanisch toetsenbord met eventueel black switches voor hogere weerstand.
Probleem is alleen, dat er voor 40 euro geen mechanische toetsenborden met zakelijke(re) uitstraling te vinden zijn, zonder RGB.

• snmght
@PatrickH89 en @CH4OS wat mijn kleine zoektocht me inderdaad leerde is dat mechanische toetsenborden zeker een uitkomst zouden zijn maar dat ze inderdaad prijzig zijn. Zonder of met zeer minimale RGB heb ik ze niet onder de € 90 gevonden.

Gezien mijn werkgever betaalt (thuis gebruik ik sowieso alleen een laptop) vind ik dat een beetje to much, gezien de setting (kantoorfunctie bij een productiebedrijf).

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Maar even RGB kan gewoon uit toch?
Juist ook voor zakelijke dingen kan verlichting een toevoeging bieden omdat je dan bepaalde clusters kan 'arceren'. Ik doe dat altijd met toetscombinaties. Die kan ik dan per applicatie instellen en zodra ik dan bijvoorbeeld OneNote open schakelt het toetsenbord om qua verlichting.
Het is geen kermis RGB, maar het helpt wel met toetscombinaties vinden.

Mensen denken vaak bij RGB meteen aan zo'n regenboog kermis. Maar je kan het ook gewoon praktisch instellen zonder geknipper en gedoe.

@snmght Ik koop mijn muizen altijd zelf.. de werkgever legt misschien iets bij.. maar ik kies zelf waar ik fijn mee werk. De werkgever kan wellicht ook een deel vergoeden waardoor je wel een toetsenbord naar wens kan halen en dan zelf wat bijlegt?

[Voor 19% gewijzigd door DonJunior op 28-01-2021 13:28]

• snmght
@DonJunior ja in principe wil ik deze muis al een tijdje en was ik ook bereid om hem zelf aan te schaffen en dan kan ik hem meeverhuizen als ik naar een andere werkgever zou gaan. Heb ik ook aangegeven maar in principe kan die besteld worden.

Ik denk nu dat het geselecteerde toetsenbord mij al helpt. Het (eerder gelinkte) toetsenbord dat ik nu heb is gewoon het goedkoopste en voor een groot deel van de gebruikers vast prima maar ik erger me mateloos aan die (al dan niet veronderstelde) verkeerde aanslagen. Met losliggende toetsen zonder schuine randen zal dat glijden en verkeerd aan slaan al een stuk beter moeten gaan. :)

Klopt wat je zegt over het kunnen uitschakelen van RGB; al meldt niet ieder goedkoper RGB toetsenbord die mogelijkheid expliciet als ik de beschrijving op bol.com alleen maar lees (zou natuurlijk handleidingen er bij kunnen zoeken). Ik heb tegelijkertijd dan ook een beetje de (ongefundeerde) vrees dat je met drivers aan de slag moet en ik kan hier dus nul komma nul aanvullende software installeren. Wordt ook niet gedaan door iemand die wel admin rechten heeft. Nu ik het zo schrijf; als dat als bijkomstigheid zo hebben dat de RGB het helemaal niet zou doen is dat juist een uitkomst. :+

Overigens is die € 90 die ik noemde iets overdreven. Dit is wel een mooi mechanisch plankje zonder RGB en met numeriek gedeelte voor € 79,95: https://www.ergowerken.nl...voor-windows-and-mac.html

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Mja, als je geen aanvullende software mag installeren dan houdt het instellen van profielen al snel op helaas.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee