Vraag

• Giaccotto
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-04 13:01
Ik zoek een?
Nieuwe wireless gaming headset het liefst met surround van enige vorm

Wat is je budget?
beneden de 500 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het merk maakt me niet uit. De aansluiting wel. Momenteel heb ik een Logitech G930. Ik ben over deze headset goed te spreken, maar er zijn 2 minpunten die ik bij een opvolger liever niet zou hebben. Zo is het maximale volume mij te laag. Nu heb ik dat opgezocht en ik denk te begrijpen dat dit komt door Europese wetgeving. het andere punt is de aansluiting. Momenteel is dit een usb dongle van logitech. Hoewel dit perfect werkt zorgt het er wel voor dat ik de koptelefoon niet kan aansluiten op mijn telefoon of televisie. Bij de nieuwe headset zou ik dit graag wel willen.

Als laatste, de headset heeft een inklapbare microfoon en is over ear. Ook dit wil ik graag weer zo hebben

Bijgevoegd heb ik 2 headsets waarvan ik denk dat ze geschikt zouden moeten zijn. Alleen de reviews vallen mij bij beide tegen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Momenteel alleen op mijn pc en laptop, in de toekomst ook op de tablet, telefoon en televisie. Dat gezegd is, denk ik, bluetooth de enige optie?

Beste antwoord (via Giaccotto op 28-01-2021 14:29)

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:47
Ik heb de Arctis Pro Wireless, de basestation is met USB verbonden met mijn PC (headset verbindt via 2.4GHz met base station) en met bluetooth met mijn telefoon. Beide werkt prima, maar bluetooth heeft natuurlijk wel enige delay. Werkt prima voor bellen, maar voor het spelen van snelle games zou ik liever geen bluetooth gebruiken.
Headset bevalt mij verder overigens prima.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

Alle reacties

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-05 19:05
Bluetooth wil je absoluut niet omwille compressie en vertraging. Wellicht kan je je headset flashen met een niet Europese firmware, waarbij het volume niveau niet is geremd.

[Voor 45% gewijzigd door ToFast op 27-01-2021 23:08]

• Giaccotto
Ja die vertraging... dat is dus waar ik ook steeds aan moet denken bij bluetooth. Moet ik misschien concluderen dat wat ik zoek niet 'bestaat'?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:47
Ik heb de Arctis Pro Wireless, de basestation is met USB verbonden met mijn PC (headset verbindt via 2.4GHz met base station) en met bluetooth met mijn telefoon. Beide werkt prima, maar bluetooth heeft natuurlijk wel enige delay. Werkt prima voor bellen, maar voor het spelen van snelle games zou ik liever geen bluetooth gebruiken.
Headset bevalt mij verder overigens prima.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• Giaccotto
Thanks! ik heb die eens bekeken, en dat moet hem duidelijk worden idd! :-)

• StevenBrown
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-03-2021
If you care about sound quality at all, you should be looking at HiFi headphones and a separate mic instead of gaming headsets. Even 'decent' gaming headsets always have trash mics (keep in mind I say this with a pair of HyperX cloud alpha on my head).
I hear a lot of good things about the HyperX headsets but I've never used one. I just bought a set of HYPERX cloud Earbuds for under 30 bucks while looking for some good gaming earbud options here https://www.reviewsed.com/best-gaming-earbuds/ for X-planes and divisioning in World of Warships. They're... good. I like the mic as much as the Razer's because it's detachable and it is not fixed in place so I easily flip it up when not in use. I also easily find the faux leather cups super comfortable, just like the microfiber ones on the Razers, they are as nice as the cups on the Bose QC15s.

If it's the wire being destroyed, maybe go for something with a replaceable line in? You can get replacement line ins for most Sennheisers (my previous set of headphones before the mic became necessary) and Bose QC15's. There's also a couple of mics out there that can piggy back on nicer headphones which weren't available a few years ago.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee