Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-07 20:20
Dus, hebben een Philips 55POS9002 OLED. Aangekocht oktober 2017 met 5 jaar garantie. Na nog geen 5 maanden vlekken in het scherm. Televisie is toen onder garantie vervangen. Blij mee.

Het 'vervangtoestel' vertoonde vanavond ineens horizontale strepen op het scherm.

Deze zijn na enkele uren en een herstart ineens verdwenen.

Niet dat ik klaag erover, maar is dit iets wat kan voorkomen bij OLEDs, of een voorbode van een aankomend defect?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2NC8cY0/A9-E15-AEA-8-E6-A-4-F9-D-828-F-67-AA0-EBBFDBC.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/B6K2Q6B/130-B17-BD-61-EE-4-DB1-B85-D-6-A414-F71-C67-A.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Wat er gebeurd is, dat het apparaat het paneel tijdens zijn nachtelijke onderhoud heeft doorgemeten, daarbij verkeerde conclusies trok en daardoor niet de juiste hoeveelheid stroom door de pixels in de streep stuurde. Bij de eerst volgende keer dat het scherm werd doorgemeten werden de juiste metingen vastgesteld, waardoor je scherm nu weer optimaal aangestuurd wordt.

Ik zou er niet wakker van liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisca
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik heb ook zo'n tv. Net voor de garantietermijn van 2 jaar groene strepen/vlekken in midden. Is destijds gerepareerd, was bijna net zo duur als een nieuwe tv, maar garantie. Nu na 3 jaar weer strepen in het midden, nu donkerrood. Philips inschakelen? BCC bestaat niet meer. Zouden de kosten dan nu voor mij zijn? Kan ik beter een nieuwe niet Philips tv kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Groene/rode strepen zijn meestal een beeldlijn die niet aangestuurd wordt en daarmee een defect. Inderdaad contact met Philips opnemen, maar de fabrieksgarantie is verlopen en je zult het zelf moeten betalen en dikke kans dat een een rekening zal zijn dat je liever een nieuwe koopt.