Vraag

• mafkeezz
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-02 12:34
Ik zoek een?
Ik wil mn intern geheugen (laptop) uitbreiden van 1x8gb naar 2x16gb (32gb is max) om voornamelijk Cities Skylines met extra mods en assets te kunnen spelen. (geheugenvreter!!)

Wat is je budget?
max 200, maar dat moet goedkoper kunnen ;)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als het maar werkt en het liefst zo snel mogelijk is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb een Lenovo Legion game laptop. https://tweakers.net/pric...17irh-pg0-81t30039mh.html Het is dus voornamelijk de bedoeling om Cities Skylines wat lekkerder te kunnen draaien met aanvullende mods en assets.
Ik heb nu een Samsung so-dimm erin zitten ddr4-2666, moet ik dan als ik het compleet vervang voor dezelfde snelheid kiezen of kan ik dan bijv ook een snellere kiezen? of kan mijn moederbord of cpu dat niet aan?

Mocht je meer info willen, laat het me weten! 8)

Vriendelijke groet,

Marc

ps: nog wat afbeeldingen speccy en cpu-z

Beste antwoord (via mafkeezz op 27-01-2021 23:06)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:25
Controleer eerst even of hij niet vast gesoldeerd zit. Zoja: dezelfde kopen.

Ps een laptop met 1650 gaat eerder problemen krijgen met gpu dan met 16 GB ram dus dezelfde erbij steken (en dus 16 GB ram) zou al ruim voldoende moeten zijn.

Alle reacties

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-03 12:55

Mojo

The Power Within

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• mafkeezz
Dan kom ik uit op 16gb en ik wil naar 32gb, dus 2x16gb.
Het is al laat ik weet het ;) :P

Of is dat overkill/het geld niet waard?

[Voor 18% gewijzigd door mafkeezz op 27-01-2021 22:25]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:25

Ps een laptop met 1650 gaat eerder problemen krijgen met gpu dan met 16 GB ram dus dezelfde erbij steken (en dus 16 GB ram) zou al ruim voldoende moeten zijn.

• mafkeezz
99ruud99 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:45:

Van alle video's die ik gezien heb is hij niet gesoldeerd.

Top! Ga ik dat doen! Scheelt ook nog een smak geld!
Bedankt!

[Voor 12% gewijzigd door mafkeezz op 27-01-2021 23:05]

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-03 12:55

Mojo

The Power Within

mafkeezz schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:23:
Dan kom ik uit op 16gb en ik wil naar 32gb, dus 2x16gb.
Het is al laat ik weet het ;) :P

Of is dat overkill/het geld niet waard?
Sorry, enige context was op zijn plaats. Maar zoals iemand anders al aangaf, 16GB is echt wel voldoende en past ook goed binnen de specs van de rest van je systeem.

Alleen niet bij MaxICT kopen.. :z

[Voor 4% gewijzigd door Mojo op 27-01-2021 23:56]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• mafkeezz
Mojo schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 23:55:
[...]

Sorry, enige context was op zijn plaats. Maar zoals iemand anders al aangaf, 16GB is echt wel voldoende en past ook goed binnen de specs van de rest van je systeem.

Alleen niet bij MaxICT kopen.. :z
Alsnog bedankt hoor, je eerste antwoord was idd wat beknopt, maar goed bedoeld 👍🏻

Ik heb uiteindelijk net dezelfde kaart gekocht en niet bij MaxICT, zag er al niet best uit qua reviews 😉

• mafkeezz
Vandaag het ram-reepje binnen gekregen en net erin gezet!
Werkt als een malle!

Thanks guys! _/-\o_
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee