Toon posts:

3e externe monitor aansluiten op laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• WFH2020
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-05-2022
Goedenavond,

Ik wil jullie graag iets vragen over een setup met 3 externe monitoren op 1 laptop voor mijn thuiswerkplek. Ik ben nieuw op Tweakers om deze vraag te stellen omdat ik dit niet terugvind in bestaande topics. Mocht die er wel al zijn, of mocht dit topic op de verkeerde plek staan, dan hoor ik het graag.

Mijn vraag
Voor mijn thuiswerkplek heb ik op dit moment twee externe monitoren gekoppeld en gebruik ik het scherm van mijn laptop er nog naast. Ik heb recent een derde monitor op de kop getikt welke identiek is aan één van de schermen die ik al had, waardoor ik op 3 schermen kan gaan werken en mijn laptopscherm dan niet meer gebruik. Dit lijkt me fijner werken omdat de 3 schermen dan alledrie even groot zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Laptop: Lenovo Thinkpad T14 met AMD Ryzen 7 Pro 4750U.
In de laptop zitten twee USB-C poorten en een HDMI poort.

Scherm 1: Philips Brilliance 241B. Dit scherm staat in het midden en is vrij nieuw en heeft wat meer poorten dan schermen 2 en 3. Dit scherm is nu gekoppeld met een USB-C kabel in één van de twee USB-C poorten en laad de laptop ook gelijk op. Zit verder ook een DisplayPort uitgang op.

Schermen 2 en 3: Samsung S24C450. Wat oudere schermen, maar voldoen voor een thuiswerkplek prima. Hebben alleen een VGA en DVI uitgang.

Oude setup. Ik gebruik op dit moment het Philips beeldscherm via USB-C, één Samsung scherm via DVI naar HDMI kabel in de HDMI poort, en mijn laptop zelf.

Nieuwe setup. Zoals hiervoor aangegeven wil ik graag het tweede Samsung scherm aansluiten en mijn laptopscherm dan niet meer gebruiken. Omdat de Samsung schermen alleen een VGA en DVI aansluiting hebben ben ik alleen enigzins beperkt in de opties.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In eerste instantie dacht ik het volgende te proberen: Philips scherm met USB-C, oude Samsung scherm met DVI naar HDMI in de HDMI poort, en voor het derde Samsung scherm heb ik een HDMI-USB-C verloopje gekocht. Eenzelfde DVI naar HDMI kabel ging dan in mijn scherm, en via het verloopje in de tweede USB-C poort in mijn laptop. Deze manier werkt alleen op de één of andere manier niet. Ik kan ook niet zo snel vinden op internet waar dat aan kan liggen.

Mijn vraag aan jullie
Op welke manier kan ik mijn triple monitor setup toch werkend krijgen?
Ik dacht zelf aan de volgende opties, maar voordat ik iets koop wat niet werkt wil ik dit graag zeker weten.

- een DVI naar USB-C kabel kopen. Deze zijn alleen wel vrij prijzig met ~30 euro.
- een DisplayPort naar DVI kabel kopen en één van de Samsung schermen doorkoppelen vanuit het Philips scherm

Is er wellicht nog een andere/betere/goedkopere manier die jullie kunnen bedenken?

Ik hoor graag jullie reacties!

Vriendelijke groet,
WFH2020

Alle reacties

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:21
Doorkoppelen kan niet naar een andere stekkervorm. Kan alleen via Displayport, als de monitor er expliciet geschikt voor is. Je monitor is dat misschien wel, maar je kan dan niet naar een andere vorm stekker doorlussen.

Monitoren hebben geen uitgangen maar ingangen. Je laptop heeft uitgangen. Kabels lopen van computer naar monitor, als je ze andersom beschrijft krijg je misverstanden, verkeerde adviezen en foute aankopen.

Een monitorkabel is NIET net een tuinslang die andersom ook werkt.

[Voor 32% gewijzigd door guido66 op 27-01-2021 22:16]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• WFH2020
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-05-2022
Excuus voor verkeerd gebruik van hardware-terminologie. Heb er weinig verstand van, dit is de reden voor het plaatsen van dit topic.

Om een antwoord op mijn vraag te krijgen: denk je dat een kabel met DVI stekker in mijn monitor en USB-C stekker in mijn laptop gaat werken of is er een betere/handigere/goedkopere manier?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee