Na het kiezen van een iets te aggresief ingestelde overclock moest ik het BIOS van mijn Gigabyte Z390 Aorus Pro bord resetten naar de default waardes.
Reset gedaan door BIOS batterij er even uit te halen en de spanning van het bord te halen.
Tot zover prima, de PC startte weer goed op en ik kon in het BIOS weer eea gaan instellen.
Echter, ik krijg het niet meer voor elkaar om de PC te laten starten van de aanwezig NVMe drive waar Windows 10 op geinstalleerd staat (loopt al maanden probleemloos).
Er zitten twee NVMe drives in het systeem en Windows 10 staat op een van deze drives.
Ik zie de NVMe drives ook niet als in in Easy Mode onder M.2 kijk, maar ik meen me te herinneren dat dat ook al zo was toen ik Windows 10 op de NVMe drive installeerde...
Waar kan ik in het BIOS instellen dat de PC van die NVMe drive moet booten?
Moederbord:
pricewatch: Gigabyte Z390 Aorus Pro
Bootdrive:
pricewatch: Samsung 970 EVO 1TB
Andere NVMe drive:
pricewatch: Seagate Nytro 5000 M.2 960GB
Reset gedaan door BIOS batterij er even uit te halen en de spanning van het bord te halen.
Tot zover prima, de PC startte weer goed op en ik kon in het BIOS weer eea gaan instellen.
Echter, ik krijg het niet meer voor elkaar om de PC te laten starten van de aanwezig NVMe drive waar Windows 10 op geinstalleerd staat (loopt al maanden probleemloos).
Er zitten twee NVMe drives in het systeem en Windows 10 staat op een van deze drives.
Ik zie de NVMe drives ook niet als in in Easy Mode onder M.2 kijk, maar ik meen me te herinneren dat dat ook al zo was toen ik Windows 10 op de NVMe drive installeerde...
Waar kan ik in het BIOS instellen dat de PC van die NVMe drive moet booten?
Moederbord:
pricewatch: Gigabyte Z390 Aorus Pro
Bootdrive:
pricewatch: Samsung 970 EVO 1TB
Andere NVMe drive:
pricewatch: Seagate Nytro 5000 M.2 960GB
[Voor 18% gewijzigd door Leader98 op 27-01-2021 21:44]