Toon posts:

Thuiswerk/game PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bart0099
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-01 20:22
Hallo mede-Tweakers,

Ik ben een thuiswerk/game PC aan het samenstellen voor mijn vriendin. Die wil haar thuiskantoor een upgrade geven. Nu wil ze daar ook op kunnen gamen, aangezien ze de MMORPG wereld heeft ontdekt (hoe zou dat komen :P )

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Qua budget zitten we rond 800,- Mooi bedrag, waar ze lang plezier van heeft. Budget heeft wel wat rek.
Budget is alleen PC

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles nieuw, Keyboard, muis, schermen en case (al besteld) nemen we meel

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Al aardig wat uitgezocht, reviews gelezen en onderzoek gedaan. ben ik uiteindelijk op deze lijst gekomen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenASRock B450 Steel Legend€ 89,90€ 89,90
1BehuizingenPhanteks Eclipse P400A Zwart€ 79,-€ 79,-
1Geheugen internHyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/16€ 80,90€ 80,90
1VoedingenCorsair TX550M€ 70,90€ 70,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 105,90€ 105,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 625,60

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse voorkeuren, wel voor het AMD platform vanwege de compactability van nieuwere generaties.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ikzelf heb een game PC met rgb elementen, en dat vindt ze wel wat hebben. T is geen vereiste, maar de onderdelen die ik heb gekozen waren (hopelijk) goed voor de prijs kwaliteits verhouding. dus voorkeur voor lichtjes :P.
Verder zal ze World of Warcraft voornamelijk spelen op zeer waarschijnlijk 1440p. genoeg reviews gezien dat de cpu dit prima aan kan tov de intel familie

Ga je overklokken?
Niet perse nodig

Wat verwacht je van ons?
Ik ben nog op zoek naar een aantal videokaart keuzes die ik in overweging kan nemen (gezien de schaarste ook) die ook een goede prijs/kwaliteitsverhouding hebben.
mochten er nog andere aanbevelingen aan het systeem (case is besteld) hoor ik het graag!

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:04
Hier een lijst met goede prijs kwaliteit kaarten.
-

En dan nu andere opties
Nieuwe 1050ti
2d hands 1650s /1660s / rx580 /rx 5500xt

Of even wachten en een 3060
Pak dan een i5 10400 met een b460 bord, dan kan je voor nu zonder videokaart.

• bart0099
Oke ga ik daar eens naar op zoek. Heb nog een gtx 960 liggen voor de overbrugging.
T is niet erg als we wat langer moeten zoeken.

Zijn er nog andere aanbevelingen omtrent de andere of is dit een prima bij elkaar gezocht lijstje?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:04
Hoe belangrijk vindt je rgb ram? Dat zie je haast niet.

Weet je zeker dat je liever ryzen dan Intel hebt?

• bart0099
Mij maakt het niet uit, de vrouw lijkt het wel leuk. Ik heb van kingston een ander zelfde setje gevonden zonder rgb scheelde 8 euro ofzo. Budget is niet zo hard dat je om elke euro krom moet liggen.

Gedachten bij AMD is de upgrade mogelijkheid in de toekomst naar een nieuwere generatie. Dat je met een investering je systeem toch mee kan laten draaien.
Wat zouden de + - punten zijn voor intel?

Zelf heb ik een Intel PC met i5 6000 serie, en enige wat ik kan doen is een i7 6000 serie erin knallen, leuk maar schiet er niet mega veel mee op. Dat heb ik dan wel met ryzen (denk ik), nu 3600 over aantal jaar misschien een 5000, 6000,7000 of wat dan beschikbaar en compatable is.

Nog wat specifieke vragen.
Is de voeding goed? volstaat 550watt en is dit een prima voeding? Had begrepen hoe hoger de 80plus rating hoe efficienter en zuiniger die voor de rekening is.
Is het moederboard keuze goed of is er een beter alternatief.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:35
bart0099 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:56:
Mij maakt het niet uit, de vrouw lijkt het wel leuk. Ik heb van kingston een ander zelfde setje gevonden zonder rgb scheelde 8 euro ofzo. Budget is niet zo hard dat je om elke euro krom moet liggen.

Gedachten bij AMD is de upgrade mogelijkheid in de toekomst naar een nieuwere generatie. Dat je met een investering je systeem toch mee kan laten draaien.
Wat zouden de + - punten zijn voor intel?

Zelf heb ik een Intel PC met i5 6000 serie, en enige wat ik kan doen is een i7 6000 serie erin knallen, leuk maar schiet er niet mega veel mee op. Dat heb ik dan wel met ryzen (denk ik), nu 3600 over aantal jaar misschien een 5000, 6000,7000 of wat dan beschikbaar en compatable is.

Nog wat specifieke vragen.
Is de voeding goed? volstaat 550watt en is dit een prima voeding? Had begrepen hoe hoger de 80plus rating hoe efficienter en zuiniger die voor de rekening is.
Is het moederboard keuze goed of is er een beter alternatief.
AMD heeft in het verleden gezegd dat de AM4 socket tot en met de huidige generatie gesupport wordt. Als je nu dus een Ryzen 3xxx op een B550 bord zet kun je in ieder geval nog upgraden naar een Ryzen 5xxx, misschien nog naar een volgende generatie - maar dat is dus nog niet aangekondigd.

• bart0099
Oke oke dat zou dan nog wel een duurder bordje waard zijn, Daar was ik niet van op de hoogte dank voor je info Martyw
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee