Aankoop advies NAS thuisgebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:47
Wil een NAS kopen om mij foto's en alle andere belangrijke data op te slaan.
Nu doe ik dat via een USB schijf. Dit wil ik via een NAS doen om zo op alle apparaten in het netwerk bij de data te komen.

Mij eisen is dat ik op de NAS altijd een backup heb via bijvoorbeeld RAID 1 opstelling.

Ik zat naar het merk Synology te kijken pricewatch: Synology DS220j en Qnappricewatch: QNAP TS-251D (2GB ram).

Mij eisen zijn
-max €500
-print server zal eventueel handig maar is geen pré.

Ben niet van plan om media te streamen en dat is niet mij eis.

[ Voor 8% gewijzigd door Evertt op 27-01-2021 20:13 ]

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-12 06:44
Een kleine disclaimer (8>
Denk eraan dat als je data op je NAS hebt staan je nog geen backup hebt. Een harde schijf in de NAS is redundant, maar de NAS is geen backup, tenzij er een kopie online, op de computer in andere ruimte of op andere harde schijven (buiten de NAS) staat. Als er iets mis is met de RAID array of bijvoorbeeld een brand, diefstal etc, ben je alles kwijt.

Over je keuzes. Beide modellen voldoen. Synology heeft een prettige user interface (denk Apple). De QNAP is een stuk krachtiger en meer value for money als het op de hardware aan komt. Voor opslag van bestanden en printen voldoen ze allemaal.

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:47
Bedankt voor je informatie.

Dan moet ik dus elke week bijvoorbeeld een USB harde schijf aan hangen om backups te maken.