Toon posts:

Na SMC, helemaal geen reactie meer

Pagina: 1
Acties:

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-03 20:23
Beste,

Ik heb al wat enig jaren ervaring met Mac, dus de standaard probeersels heb ik allemaal al gedaan.
Na een upgrade naar Big Sur, deed me wifi het opeens niet. Blijkt dat er wel meerdere mensen zijn met dit probleem en werd aangeraden om een Pram en SMC reset uit te voeren.
Pram eerst gedaan en geen verandering. Dus daarna maar de SMC reset.

Na de SMC reset, doet niks het meer.
Ik heb geprobeerd....
1. nog een SMC reset (met zelfs langer dan 30 seconden inhouden).
2. powerbutton lang inhouden
3. pram reset
4. stroomkabel erin of eruit en een van de stappen hierboven

Niks doet het. Zie ik iets over het hoofd? Laptop was uiteraard goed vol voor de eerste SMC reset.

Ik heb ook de juiste SMC reset uitgevoerd, gezien de macbook die ik heb (macbook retina 2016).

Gr
kx22

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@kx22

Is de upgrade wel gelukt of heb je deze halverwege onderbroken?
Wat bedoel je precies met niks doet het?
Gaat hij helemaal niet aan?
Hoe heb je de upgrade gedaan, gewoon standaard update of schone installatie?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• kx22
Greatsword schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:55:
@kx22

Is de upgrade wel gelukt of heb je deze halverwege onderbroken?
Wat bedoel je precies met niks doet het?
Gaat hij helemaal niet aan?
Hoe heb je de upgrade gedaan, gewoon standaard update of schone installatie?
Ja upgrade was gelukt.
Hij is na een SMC uit gegaan, wat ik ook druk er is totaal geen reactie. Dus geen geluid, geen boot, geen apple logo. Hij gaat helemaal niet aan.
Was een upgrade en geen schone install.

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-03 19:46
Welk type computer gebruik je ? Jonger dan 2 jaar ? Apple support opschakelen. Ouder dan 2 jaar ? Ik sluit niet uit dat je wifi kaartje niet meer gesupport wordt. Sommige modellen kunnen nieuwere wifi kaartjes aan die extra features ondersteunen (bluetooth 5 met handover etc).
Tot het probleem getackeld is kun je met een wifi dongle voor pakweg een tientje het even uitzingen ?

• kx22
Ik heb een 2016 Macbook. Dus het valt beetje overal tussenin.
Ik lees online dat er meerdere klachten zijn met dit model. Maar voorlopig is dit gewoon kapot.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee