Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vraag over de Nest

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Ewout31
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 30-01 16:08
Hoi allemaal!

Ik heb sinds een paar weken de Nest Thermostaat en ik ben er super blij mee.
Ik heb alleen een paar vragen waar ik tegen aanloop. Waarschijnlijk simpel te beantwoorden maar als leek zou ik graag jullie hulp willen.

Ik heb in het schema de tijd gezet dat hij aan gaat op 22 graden om 16:45.
Savonds als ik naar bed ga draai ik hem terug naar 18 graden.
Als ik in de loop van de dag naar de thermostaat app kijk gaat hij eerder op 22 graden dan de geplande tijd bijvoorbeeld middag al. En staat de app op Aanwezig ipv afwezig. Moet ik dit altijd handmatig instellen? Dat ik afwezig ben? Als ik hem dan op Afwezig zet gaat de Eco stand aan en komt het blaadje in beeld. wat betekend dat blaadje?
Hoe kan dat? Of moet ik huis alle temperaturen wat ik zou willen met tijden inplannen in het schema? Dus ook als ik naar bed ga dat ik dat in het schema zet?

Wat ik ook merk is dat avonds de verwarming wel is uit gaat. Thermostaat geeft aan dat hij verwarmd en dat hij op 22 graden verwarmt. Kan dit kloppen?

Sochtens als ik wakker wordt zou hij op 18 graden moeten staan maar staat hij hoger. Op 21 soms. Of op 19 graden. terwijl de verwarming uit staat. Hoe zit dit?

Ik doe eigenlijk alles handmatig draaien. En alleen overdag staat de tijd gepland.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Gr Ewout

Alle reacties

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 06:48

DarkSide

theres no place like ::1

Je Nest kan leren hoe je schema werkt (wanneer ben je thuis, wanneer niet, tot wanneer moet hij aan etc)>
persoonlijk vind ik dat niet fijn.

ik heb dus een schema.
in de ochtend 06:00 moet hij op 19gr staan. (in het weekend heb ik hem later staan)
En in de avond om 20:45 kan hij uit. Het blijft nog wel even warm genoeg voor de rest van de avond.

Hij moet om 17:30 (gemiddelde tijd van thuiskomt) om 20gr staan.

Met dit schema heb ik comfort als ik wakker word en thuis kom.
En hij gaat vanzelf uit voor dat ik ga slapen.

Verder gaat hij vanzelf uit als ik het huis verlaat (die auto away werkte eerst voor geen meter. Maar gaat bij mij nu al weer lang goed).

Verder heb je ook nog de optie "True Radiant"
Hier leert je nest hoe lang het duurt voordat de gewenste temp bereikt is.

Dus als het koud is en hij moet om 17:30 op temp zijn. Dan begint hij eerder met voorverwarmen dan dat het warm is.

Het blaadje betekend dat je zuinig bezig bent.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Ewout31
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 30-01 16:08
Bedankt voor de antwoorden

Ik heb nog 2 vraag waar ik vandaag tegenaanliep.

Ik heb nu het hele schema gister ingevuld zoals gewenst is.
Ik heb de thuis/afwezigheids functie ingeschakeld. Alleen ik kwam thuis en toen stond hij op de eco stand, terwijl hij al een kwartiertje aan zou moeten gaan. Hoe zit dit? Moet ik die functie uitzetten om de schema's te laten volgen?

Ik heb mijn thermostaat ingesteld dat hij om 23:00 (bedtijd) naar 18 graden gaat.
Alleen nu gaat de verwarming rond kwart over 10/half 11 al helemaal uit. Terwijl de thermostaat wel op 22 graden blijft staat en op verwarmen. Hoe kan dit?

[Voor 24% gewijzigd door Ewout31 op 28-01-2021 22:37]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True