Toon posts:

kopieren tussen partities langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mij 46Gb 7200rpm maxtor gepartitioneerd in C (7GB) D (19GB) en E (19GB) schijf. OS is winME. Wanneer ik grote bestanden van bijv. E naar D kopieer duurt dat wel erg lang, orde grotte 100 MB per minuut. heb DMA aan staan, laatste via drivers erop zitten etc. Hoe snel zou zoiets moeten gaan?

(specs duron 800, 512 MB ram, winME

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Das de normale snelheid IMHO...

Een HDD moet een hele hoop hoofdbewegingen maken om van de ene naar de andere partitie op diezelfde schijf te kopieren... Als je van de ene naar de andere hdd kopieert, dan kan de leeskop gewoon op zun plaats blijven (bij wijze van spreken natuurlijk ;) ).

Op mijn P!!! 600 @ work duurt het ca 90 seconden om 80MB te copyen van partitie naar partitie (niet 1 groot bestand, maar meerdere kleine zooi bestandjes). Dan vind ik die 100MB/min van jou wel netjes.

Verwijderd

Klopt inderdaad, ik heb twee harde schijven, met op de ene schijf vijf partities en op de andere drie partities. Als ik kopieer van de ene naar de andere schijf dan gaat dat veel sneller dan wanneer ik iets van de ene naar de andere partitie kopieer terwijl de beide partities zich op dezelfde schijf bevinden.

Hier had ik ook niet eerder aan gedacht maar nu ik het zo lees klopt het inderdaad! Vroeg me dat ook al af, had de logica nog niet gevonden (tja, vrouw he :9)

Verwijderd

Da's nou het verschil tussen sequentieel lezen/schrijven en 'random' lezen/schrijven

Verwijderd

Topicstarter
tjeemig, wat klinkt dat eigenlijk logisch!
thx