|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
@evilution Vraag het je baas/bedrijf?
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Je bent waarschijnlijk zelf verzekert voor deze schade en dien je als normale omstandigheid via je eigen verzekering af te handelen.
Tenzij je eigen verzekering dit (niet volledig) dekt, dan kan je eventueel je werkgever aansprakelijk proberen te stellen voor de (extra en aantoonbare) schade.
De werkgever zal vaak aanvullend verzekerd zij voor dit soort gevallen als dit soort gebruik systematisch voorkomt.
Je kunt echter niet “dubbel” schade proberen te verhalen of dat soort constructies.
In hoeverre je “eigen schuld” beoordeelt gaat worden als verwijtbaar handelen of regulier bedrijfsongeval, dat is lastig te zeggen op basis van deze informatie
Tenzij je eigen verzekering dit (niet volledig) dekt, dan kan je eventueel je werkgever aansprakelijk proberen te stellen voor de (extra en aantoonbare) schade.
De werkgever zal vaak aanvullend verzekerd zij voor dit soort gevallen als dit soort gebruik systematisch voorkomt.
Je kunt echter niet “dubbel” schade proberen te verhalen of dat soort constructies.
In hoeverre je “eigen schuld” beoordeelt gaat worden als verwijtbaar handelen of regulier bedrijfsongeval, dat is lastig te zeggen op basis van deze informatie
[Voor 10% gewijzigd door Breezers op 27-01-2021 19:58]
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
ik zou eerst bedrijfspolicy erop naslaan. bij mijn vorige werkgever was dat gewoon eigen risico en viel er niets bij de werkgever te halen.evilution schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:23:
Ik heb vandaag schade gereden met mijn eigen auto. Eigen schuld, echter tijdens uitoefening van het werk dus de rekening gaat naar de baas.
Maar hoe moet ik schadeformulier invullen bij gebruik tijdens voorval, bedrijf/beroep/vakantie/overig particulier gebruik?
Het is helemaal niet je eigen risico of eigen schuld. Werkgever moet dit gewoon vergoeden tenzij je echt iets heel bijzonder roekeloos hebt gedaan maar daar gaan we maar niet van uit.
Hoe je het in moet vullen zou ik inderdaad vooral even met je werkgever overleggen.
Hoe je het in moet vullen zou ik inderdaad vooral even met je werkgever overleggen.
Als je je eigen auto gebruikt voor je werkgever op verzoek van je werkgever is deze verantwoordelijk voor de schade, al is het overduidelijk je eigen schuld zolang het niet roekeloos/opzettelijk was.ybos schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:59:
[...]
ik zou eerst bedrijfspolicy erop naslaan. bij mijn vorige werkgever was dat gewoon eigen risico en viel er niets bij de werkgever te halen.
Wettelijke verplichting, de schade is ook de eventuele hogere verzekeringspremie van TS.
Volgens de wet is het gewoon voor je werkgever, dus zou bij hen informeren. Bij mij ging het zo dat ik de schade liet repareren en de bon gewoon declareerde (na beetje touwtrekken via email)ybos schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:59:
[...]
ik zou eerst bedrijfspolicy erop naslaan. bij mijn vorige werkgever was dat gewoon eigen risico en viel er niets bij de werkgever te halen.
Daarom moet je het niet via de verzekering van TS laten lopen. Soms heb je na 1 ongeluk nog geen hogere premie (of slechts heel beperkt) maar na een 2e schiet de premie pas echt omhoog. Als TS morgen in eigen tijd een ongeluk maakt, is de schade van dat ongeluk opeens veel hoger doordat de premie sterk stijgt. Dat krijg je dan nooit meer vergoed door je werkgever.GoldenSample schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:10:
[...]
Als je je eigen auto gebruikt voor je werkgever op verzoek van je werkgever is deze verantwoordelijk voor de schade, al is het overduidelijk je eigen schuld zolang het niet roekeloos/opzettelijk was.
Wettelijke verplichting, de schade is ook de eventuele hogere verzekeringspremie van TS.
Je hebt altijd een verlies van schadevrije jaren, dus ookal blijf je met 1 schade op dezelfde premie. Als je zou willen overstappen, ga je toch fors achteruit in premie.emnich schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:19:
[...]
Daarom moet je het niet via de verzekering van TS laten lopen. Soms heb je na 1 ongeluk nog geen hogere premie (of slechts heel beperkt) maar na een 2e schiet de premie pas echt omhoog. Als TS morgen in eigen tijd een ongeluk maakt, is de schade van dat ongeluk opeens veel hoger doordat de premie sterk stijgt. Dat krijg je dan nooit meer vergoed door je werkgever.
@ts ik zou eerst met je werkgever overleggen, die moet zijn verzekering inschakelen. Wellicht vragen zij om het eerst op je eigen verzekering te melden (ook afhankelijk hoe jij bent verzekerd, WA of (volledig) casco?)
Als je alleen WA verzekerd bent, doet je eigen verzekering niks.
1+10 Pro | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Dank allen, ik zal natuurlijk met wg overleggen maar hoopte hier al antwoord te krijgen.
Er is geen sprake van roekeloosheid maar gewoon bedrijfsongeval en wg gaat hier ook niet moeilijk over doen.
Met zeer lage snelheid iets geschraapt. Resulteert ws wel in economisch tl.
Er is geen sprake van roekeloosheid maar gewoon bedrijfsongeval en wg gaat hier ook niet moeilijk over doen.
Met zeer lage snelheid iets geschraapt. Resulteert ws wel in economisch tl.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Doe eens geen adviezen geven als je zomaar wat roept.Breezers schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:52:
Je bent waarschijnlijk zelf verzekert voor deze schade en dien je als normale omstandigheid via je eigen verzekering af te handelen.
Wanneer je een dienstreis maakt en met eigen vervoer rijdt gaat het van de verzekering van het bedrijf.
Daarom heeft mijn baas expliciet verboden met eigen vervoer dienstreizen te maken jaren geleden.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Pagina: 1