Toon posts:

Vraag- en aanbodadvertenties link niet langer zichbaar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JCS
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 16:54
Beste,

Ik vroeg me af wat de afweging is om niet langer de directe links naar vraag- en aanbodadvertenties weer te geven (zie de oude situatie onderstaand). Voor degene die iets specifieks zoeken zijn de categorieën net zo makkelijk te vinden als in de oude situatie. Maar voor degene die graag snel even kijken of er afgelopen paar uur nog iets interessants aangeboden is is het nu toch wel redelijk omslachtig geworden.

Mvg

Beste antwoord (via JCS op 28-01-2021 09:36)

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 17:54

crisp

Devver

Pixelated

Hahn schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:09:
[...]

...tenzij de test uitwijst dat het een beter idee is om ze weg te laten, lijkt me? Zo niet, wat is er dan getest? :P
De test ging om de weergave van de product vragen/aanbieden button. Om te kijken of 2 losse buttons beter presteert dan de gecombineerde select-button die we vorig jaar hebben geintroduceert. Bij die laatste blijken er regelmatig abusievelijk aanbod-advertenties aangemaakt waar het een vraag-advertentie moest zijn, en de vraag is dus of 2 losse buttons dat voldoende oplost.

Ik zie nu dat de test nog actief is. Ik zal @bozhoyo vragen of deze weer uit kan want vziw zijn de resultaten al bekent.

[Voor 4% gewijzigd door crisp op 27-01-2021 19:18]

Intentionally left blank

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:09
Ik gok dat het een A/B-test is, want ik zie het nog wel. En als ik in een incognito-window kijk, dan zie ik de link heel even staan en dan direct verborgen worden.

The devil is in the details.

• JCS
Ja ze verschijnen idd nog kort in beeld, wel extra klap in 't gezicht omdat ik ze regelmatig gebruik (althans gebruikte) dus de muis gaat automatisch richting de link en dan poef, weg.

Het is al een week of twee geloof ik. Aangezien ik het vermoede had dat het om een test ging heb ik het nog even afgewacht, maar begin ze nu toch wel een beetje te missen, zelfs tot gevolg dat ik eigenlijk bewust minder ben gaan kijken wat er aangeboden wordt. Lijkt me niet dat dat de bedoeling is.

[Voor 49% gewijzigd door JCS op 27-01-2021 18:50]

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19:36
Iets naar beneden heb je toch nog steeds de "nieuwste advertenties"? Dit kun je ook filteren op vraag of aanbod.

Wat meer klikken dan eerst, maar je hoeft nu toch geen content te missen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Hahn
JCS schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:43:
Ja ze verschijnen idd nog kort in beeld, wel extra klap in 't gezicht omdat ik ze regelmatig gebruik (althans gebruikte) dus de muis gaat automatisch richting de link en dan poef, weg.

Het is al een week of twee geloof ik. Aangezien ik het vermoede had dat het om een test ging heb ik het nog even afgewacht, maar begin ze nu toch wel een beetje te missen, zelfs tot gevolg dat ik eigenlijk bewust minder ben gaan kijken wat er aangeboden wordt. Lijkt me niet dat dat de bedoeling is.
Tja, dat is de vloek en zegen die A/B-testen heet. Jij vindt het misschien niks, maar als het gemiddeld 0.1% beter presteert over alle duizenden bezoekers, dan is het blijkbaar toch een goed idee.

• JCS
Xander schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:57:
Iets naar beneden heb je toch nog steeds de "nieuwste advertenties"? Dit kun je ook filteren op vraag of aanbod.

Wat meer klikken dan eerst, maar je hoeft nu toch geen content te missen?
Absoluut, ik kan ook iedere week persoonlijk bij iedereen langs gaan, net iets meer werk, maar dan mis je ook niks!

• Hahn
JCS schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:00:
[...]

Absoluut, ik kan ook iedere week persoonlijk bij iedereen langs gaan, net iets meer werk, maar dan mis je ook niks!
Niet zo flauw doen, dat was gewoon een prima, en vooral behulpzaam bedoelde, suggestie die je letterlijk 1 klik meer kost.

[Voor 4% gewijzigd door Hahn op 27-01-2021 19:03]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het verdwijnen van die links is (was? - ik weet niet of de test nog aanstaat, maar blijkbaar wel) een bij-effect om de test technisch simpel te houden. Het is niet de bedoeling dat die links permanent verdwijnen.

[Voor 5% gewijzigd door crisp op 27-01-2021 19:11]

Intentionally left blank

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19:36
JCS schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:00:
[...]

:') :')

Met letterlijk een zwiep aan het scrollwiel en 1x klikken (dat moest je eerst ook) heb je een lijst met de nieuwste advertenties voor je neus. Vraag en aanbod door elkaar, dat wel. Persoonlijk zou die 7% vraag advertenties in het overzicht me niet storen. Maar ja als dat echt onoverkomelijk is dan kun je nog een filter instellen met slechts 1 klik op de muis.

Of maak een bookmark direct naar de juiste pagina. Hoef je niet eens eerst je browser naar Tweakers te sturen!

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Hahn
crisp schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:07:
Het verdwijnen van die links is(was? - ik weet niet of de test nog aanstaat) een bij-effect om de test technisch simpel te houden. Het is niet de bedoeling dat die links permanent verdwijnen.
...tenzij de test uitwijst dat het een beter idee is om ze weg te laten, lijkt me? Zo niet, wat is er dan getest? :P

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

[...]

De test ging om de weergave van de product vragen/aanbieden button. Om te kijken of 2 losse buttons beter presteert dan de gecombineerde select-button die we vorig jaar hebben geintroduceert. Bij die laatste blijken er regelmatig abusievelijk aanbod-advertenties aangemaakt waar het een vraag-advertentie moest zijn, en de vraag is dus of 2 losse buttons dat voldoende oplost.

Ik zie nu dat de test nog actief is. Ik zal @bozhoyo vragen of deze weer uit kan want vziw zijn de resultaten al bekent.

[Voor 4% gewijzigd door crisp op 27-01-2021 19:18]

Intentionally left blank

• JCS
Xander schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:08:
[...]

:') :')

Met letterlijk een zwiep aan het scrollwiel en 1x klikken (dat moest je eerst ook) heb je een lijst met de nieuwste advertenties voor je neus. Vraag en aanbod door elkaar, dat wel. Persoonlijk zou die 7% vraag advertenties in het overzicht me niet storen. Maar ja als dat echt onoverkomelijk is dan kun je nog een filter instellen.

Of maak een bookmark direct naar de juiste pagina. Hoef je niet eens eerst je browser naar Tweakers te sturen!
Precies, best omslachtig zoals het nu (in ieder geval voor mij) is :+. Maar absoluut niet onoverkoombaar, echter zoals ik al in mijn openingspost begon:

[...]

Wat is precies de afweging waarom meer handelingen = beter.
crisp schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:17:
[...]

Ok, helemaal top!

[Voor 23% gewijzigd door JCS op 27-01-2021 19:18]

• Hahn
JCS schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:17:
[...]

Wat is precies de afweging waarom meer handelingen = beter.
Jij bent iemand die die links blijkbaar graag gebruikt, maar de kans is groot dat die links (te) weinig gebruikt werden, en daarom weggetest zijn, omdat ze misschien meer afleiden dan waarde toevoegen*. Jij bent niet de enige gebruiker hier ;)

* Aanname, je zal het aan de A/B-testers van Tweakers moeten vragen wat de échte hypothese was.

[Voor 6% gewijzigd door Hahn op 27-01-2021 19:21]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee