Toon posts:

Fritz!WLAN Repeater 1160: max snelheid 144Mbit/s @2,4GHz?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• JipKe
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-04-2021
Ik heb net een tweedehands fritz-repeater 1160 in mijn Fritz-Mesh opgenomen en volgens de detailpagina ervan in de FritzOS van mijn router (Thuisnetwerk-Netwerk-...)zou de maximale mogelijke snelheid in de 2,4GHz-band 144 Mbit/s zijn - inderdaad, maximale, niet de werkelijke of de "actuele". Nochtans zou die voor dit product toch 300 Mbit/s moeten zijn... Is dit op één of andere manier toch normaal, of is het product (deels defect)? Iemand ervaring mee?

Ik gebruik een Fritz!Box 7590 met OS v7.13, ook de OS van de repeater zit nu op 7.13.

In de 5 GHz-band wordt de maximale mogelijke snelheid van 866 Mbit/s wel gewoon weergegeven.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via JipKe op 27-01-2021 19:52)

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:01
144mbps wil zeggen 2x2 20mhz breed ... 300mhz krijg je als je je 2.4ghz op 40mhz breed zou zetten

maar dat wil je niet.. als hij tegen de 866mbps @ 5ghz kan koppelen, zeker doen !

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• ijske
144mbps wil zeggen 2x2 20mhz breed ... 300mhz krijg je als je je 2.4ghz op 40mhz breed zou zetten

maar dat wil je niet.. als hij tegen de 866mbps @ 5ghz kan koppelen, zeker doen !

• JipKe
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-04-2021
Dank, @ijske voor dat snelle antwoord.

Zo besef ik maar hoe weinig ik wel weet van die dingen :-). Inderdaad, bandbreedte staat op 20MHz en aantal streams is 2x2... Ik weet nog niet of het mogelijk is (zou toch moeten als ze dat ding verkocht hebben als 300Mbit/s in 2,4GHz) en hoe dat dan zou gaan, maar is er een nadeel van die bandbreedte op te trekken naar 40Mhz, of waarom zou ik dat niet willen?

Als ik het goed begrepen heb, loopt de mesh via alle banden, stuurt die de verbonden apparaten naar de beste band en sowieso hebben we hier eigenlijk best nog wel wat apparaatjes die nog geen Wifi ac hebben. Bovendien is er geen backhaul via LAN mogelijk met dit repeatertje... Hoe hoger die gegevensnelheid op alle banden, hoe beter, zou ik dus denken.

• ijske
waarom je geen 40mhz bandbreedte wil gebruiken ? het 2.4ghz spectrum is zo klein dat je met 40mhz pakweg 2/3e van het volledige spectrum begint te gebruiken ...

de kans dat je de buren zou storen door het gebruik van 40mhz op 2.4ghz is dus erg groot en sterk af te raden ...

je stelt dit trouwens in jou prive router in , ik neem aan dat je repeater gewoon volgt

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee