Toon posts:

Google Analytics 4 Properties - spam

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Ljolan
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02-2021
Mijn vraag

Goeiemiddag,

Via Google Analytics 4 bekijk ik het verkeer naar de website van mijn werkgever, en het is allemaal vrij nieuw voor mij. Zondag hadden we een spike in gebruikers: 64 waar dit er nog nooit meer dan 21 waren. Na even zoeken bleken 54 van deze 64 Canadezen te zijn die welgeteld 0 seconden op de website bleven. Ik kan dus alleen maar concluderen dat dit spambots (o.i.d.) waren. Nu wil ik deze graag uit de rapporten verwijderen, maar hoe doe ik dit?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Google Analytics 4 Properties

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- In GA 4 worden gekende bots/spiders automatisch gefilterd en kan er verder niet gefilterd worden op spam
- Ik heb gemerkt dat al deze Canadezen als regio "not set" hebben. Ook op andere dagen blijken bezoekers met als regio "not set" grotendeels na 0 seconden de website weer te verlaten. Ik heb daar nu een specifieke audience voor gemaakt, met als bedoeling deze zo uit de rapportering te verwijderen. Maar dit blijkt ook niet te lukken.

Bedankt voor jullie hulp!

Jolan

Alle reacties

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:28

Remy

Moderator General Chat

I usually get 100% accuracy

Als de rapporten al 'gemaakt' zijn, zijn ze helaas niet meer opnieuw te filteren, dit kan alleen toekomstig, met filters. Zie ook https://webmasters.stacke...ut%20your%20own%20visits.) .

De enige manier om dit te doen voor oude traffic data is bijvoorbeeld met segmenten.

LinkedIn
Twitter

• Ljolan
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02-2021
Remy schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:53:
Als de rapporten al 'gemaakt' zijn, zijn ze helaas niet meer opnieuw te filteren, dit kan alleen toekomstig, met filters. Zie ook https://webmasters.stacke...ut%20your%20own%20visits.) .

De enige manier om dit te doen voor oude traffic data is bijvoorbeeld met segmenten.
Bedankt voor uw antwoord! Ik vreesde inderdaad al dat het niet mogelijk zou zijn. Nu viel het me op dat veel bots in demographics hun regio "not set" hebben staan, dus haal ik ze er op die manier wat uit.

Ik heb nog een vervolgvraag waar u misschien ook het antwoord op weet. Sinds 22 januari zouden we zogezegd geen bezoek meer hebben gehad via Google (zie foto). Google search console toont echter aan dat dit wel zo zou zijn.

Ik merk ook op dat er verder met de rapportering van gebruikers vreemde dingen gebeuren. Iedereen wordt als (direct)/(none) aangegeven. Ookal zag ik gisteren bvb bezoekers die via Google op de website kwamen en via een marketing mail. Vandaag staan ze weer allemaal als direct.

Heeft iemand een verklaring of oplossing?

Alvast bedankt!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:28

Remy

Moderator General Chat

I usually get 100% accuracy

Schijnt dat meer mensen daar last van hebben: zie ook https://support.google.com/analytics/thread/96242140?hl=en . Lijkt alleen met GA4 te zijn, als ik dat zo zie.

Geen idee van de oorzaak echter.

LinkedIn
Twitter

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee