Een vriend van mij heeft een topline laptop, daarvan doet de accu het niet meer. Hij had ook het sircam virus gehad en het accuprobleem is tegelijk ontstaan. Kan dit of niet?
Verwijderd
Nee, dit kan niet. Heb je al eens geprobeerd om de accu er uit te halen en daarna
opstarten met alleen de stroomkabel? vervolgens een shutdown, accu terugplaatsen, opstarten?
opstarten met alleen de stroomkabel? vervolgens een shutdown, accu terugplaatsen, opstarten?
dan is die accu echt leeg, en een echt lege accu is zeer slech lees niet op de normale manier op te laden omdat de lader geen "tegendruk" heeft/krijgt. Hem eventjes aan het "schrikken" maken met een hoger laadspanning dan normaal (serieus) werkt goed met mijn accu-boormachine
Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.
Verwijderd
Check eerst eens even die multi meter.
Een spanning van 0,00 volt is niet mogelijk. Zelfs een lege batterij van 10 jaar oud geeft altijd nog wat restspanning. (tenzij er bijv. geen contact meer is tussen contact-batt.)
Een spanning van 0,00 volt is niet mogelijk. Zelfs een lege batterij van 10 jaar oud geeft altijd nog wat restspanning. (tenzij er bijv. geen contact meer is tussen contact-batt.)
Verwijderd
Wat gebeurd er als je hem vervolgens in de laptop gaat opladen?
Stopt hij dan direct of laadt hij netjes 2 uur op?
Stop de batterij eens in de laptop, ga hem opladen en check daarna nog eens de spanning.
Pas dan kun je zeggen of de accu rot is.
Stopt hij dan direct of laadt hij netjes 2 uur op?
Stop de batterij eens in de laptop, ga hem opladen en check daarna nog eens de spanning.
Pas dan kun je zeggen of de accu rot is.
Verwijderd
Hoe oud is de laptop/batterij? Ik heb hetzelfde gehad na ongeveer anderhalf jaar, van de ene op de andere dag. De laptop geeft aan dat ie aan het laden is, maar komt nooit verder dan 1 streepje. Spanning kon ook niet gemeten worden. Helaas valt de accu niet onder de garantie en is een nieuwe rete duur.
Na dat ik de batterij had doorgemeten en in de computer had gestopt gaf Windows in energiemeter 100% aan.
Pagina: 1