Philips Hue Lightstrip V4 diffuser

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-05 09:14
Aangezien ik geen licht had onder mijn keukenkastje heb ik besloten om een Philips Lightstrip Plus V4 aan te schaffen. De ledjes in deze strip zitten echter behoorlijk ver uit elkaar waardoor het licht niet mooi egaal is. Daarnaast ziet het er niet echt fraai uit als je onder het keukenkastje kijkt.

Nou is mijn vraag of iemand dit probleem zelf al opgelost heeft? Ik zie dat er aluminium profielen met melkglas/pvc verkrijgbaar zijn, maar ik heb geen idee welke nou goed zijn en of de led strip hierin past.

Het gaat om de volgende strip:
https://tweakers.net/pricewatch/1579020/philips-hue-lightstrip-plus-v4.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
Om dit probleem te voorkomen maak ik in mijn keuken gebruik van de outdoor strip, dat licht is veel diffuser.
https://tweakers.net/pric...r-lightstrip-5-meter.html

Zo niet, zal je inderdaad zelf aan de slag moeten met het fabriceren van een geschikt profiel met de afmetingen van de Hue strip, of van de plank kopen:

https://www.ledprofiel.nl...upvc2HtH7eZxoCsSUQAvD_BwE

https://www.profielgigant...profielen/?product-page=4

[ Voor 32% gewijzigd door RadiQal op 27-01-2021 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
RadiQal schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:37:
Om dit probleem te voorkomen maak ik in mijn keuken gebruik van de outdoor strip, dat licht is veel diffuser.
https://tweakers.net/pric...r-lightstrip-5-meter.html
Dat heb ik inderdaad ook overwogen. Alleen de strip die ik nodig heb is maar 1.5m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
RadiQal schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:37:
Zo niet, zal je inderdaad zelf aan de slag moeten met het fabriceren van een geschikt profiel met de afmetingen van de Hue strip, of van de plank kopen:

https://www.ledprofiel.nl...upvc2HtH7eZxoCsSUQAvD_BwE

https://www.profielgigant...profielen/?product-page=4
Ah die had ik nog niet gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06:21
Ik heb recentelijk een Hue Ledstrip achter een kast gemaakt. Heb daarvoor het volgende profiel gebruikt:
https://www.ledprofielkon...-opbouw-breed-laag-10-mm/

Wel tevreden. Zie de individuele Leds niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:24
Kijk inderdaad naar een ledprofiel met melkgas diffuser ervoor. Hoe verder de ledjes van het "glas" afzitten, hoe minder je ze ziet zitten uiteraard. Het mooiste is natuurlijk wel een dun profiel zoals @FastForwardNL al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Als de LED's even ver van de diffusor zitten, als ze onderling van elkaar zitten, dan wordt het een egaal geheel; das een vuistregel. Dus hoe dieper het profiel, hoe egaler het licht zal worden.
Er bestaan trouwens enorm veel diffusors, dus verschillende melkglazen kunnen ook nog veel verschil maken (met dure folies van 3M met microscopisch geëtste kegeltjes, driehoekjes, ribbeltjes, ... kan je het allerbeste resultaat halen :+ ). Als je de kans hebt, uitproberen voor je koopt.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
Dan ga ik het profiel uit het linkje @FastForwardNL bestellen. Thanks allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyriajwz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-10-2024
Troubled schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:43:
Dan ga ik het profiel uit het linkje @FastForwardNL bestellen. Thanks allen!
hey, ik vroeg me af.. heb je het uiteindelijk nog besteld?
Ik ben ook op zoek naar een led profiel voor mijn Hue Lightstrip van 3 meter en ik wilde eigenlijk
dezelfde halen als in die link, maar dan 3 meter ipv 2 meter.
Eigenlijk dus een beetje de vraag of hij je goed is bevallen :P Of dat je een andere aan zou raden, wellicht
die met het hoger profiel of iets dergelijks.

[ Voor 15% gewijzigd door tyriajwz op 10-04-2021 02:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Troubled
Ik heb het uiteindelijk besteld ja. Bevalt erg goed. Als je er van onder in kijkt dan zie je wel nog steeds de individuele leds maar vanaf de zijkant niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-05 08:37

icecreamfarmer

en het is

Troubled schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 06:18:
Ik heb het uiteindelijk besteld ja. Bevalt erg goed. Als je er van onder in kijkt dan zie je wel nog steeds de individuele leds maar vanaf de zijkant niet meer.
Heb je ook foto's?
Voor mijn ouders wil ik hetzelfde gaan doen maar de meubelmaker moet wel de specs van de strip weten zodat het onzichtbaar weggewerkt kan worden.

Het moet trouwens in een strip voor de hygiene.

Bij mijn broertje ook in ene stucprofiel gestopt maar dat is toch niet zo diffuus.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Troubled
Hieronder de foto's. Als je van nog meer hoeken nodig hebt laat maar weten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a3Wiu2ul1mbWb0jEe09k-YTx6Fs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ji8iNAWAI5CbU5J3tS8xbhjj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQPTnwawZlACER_bKfwsNfoEDrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cZrtGYPUfb94kYVpVfX09f6D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
icecreamfarmer schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:03:
[...]

Heb je ook foto's?
Voor mijn ouders wil ik hetzelfde gaan doen maar de meubelmaker moet wel de specs van de strip weten zodat het onzichtbaar weggewerkt kan worden.

Het moet trouwens in een strip voor de hygiene.

Bij mijn broertje ook in ene stucprofiel gestopt maar dat is toch niet zo diffuus.
Ik quote je ook nog wel even. Anders krijg je wellicht geen melding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-05 08:37

icecreamfarmer

en het is

Troubled schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:32:
Hieronder de foto's. Als je van nog meer hoeken nodig hebt laat maar weten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ah dank je. Komt dat voor de foto of zie ik toch nog puntbronnen?
En is er genoeg licht op het werkvlak?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
icecreamfarmer schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 08:44:
[...]

Ah dank je. Komt dat voor de foto of zie ik toch nog puntbronnen?
En is er genoeg licht op het werkvlak?
Als je er vanaf onderin in kijkt dan zie je inderdaad nog wel de lichtpunten. Bij mij hangt de strip echter onder ooghoogte dus je merk er eigenlijk niet zoveel van.
Licht is er meer dan genoeg. Heb alleen wel de kleurtemperatuur naar wat blauwer ingesteld, bij warm licht krijg je een hele rare kleurencombinatie bij deze strip (omdat het 2 losse ledjes zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:14
@icecreamfarmer Er was laatst een ander soortgelijk topic, daar vind je nog meer voorbeelden.

yes-n in "Hue ledstrip in wandplank"
Xander in "Hue ledstrip in wandplank"

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:17

JoeZuCK

_Fonz > all.

Michel schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:50:
Kijk inderdaad naar een ledprofiel met melkgas diffuser ervoor. Hoe verder de ledjes van het "glas" afzitten, hoe minder je ze ziet zitten uiteraard. Het mooiste is natuurlijk wel een dun profiel zoals @FastForwardNL al aangeeft.
Als je een plank van 4 cm dikte zou hebben en je zou het profiel infrezen, dan zou je toch liever voor een dikkere profiel gaan, dan de dunnere? Aangezien de ledjes dan verder van het glas zitten?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:24
JoeZuCK schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:49:
[...]

Als je een plank van 4 cm dikte zou hebben en je zou het profiel infrezen, dan zou je toch liever voor een dikkere profiel gaan, dan de dunnere? Aangezien de ledjes dan verder van het glas zitten?
Dat is afhankelijk van hoe ver je het lichtbeeld wilt verspreiden uiteraard. Hoe dieper de led strip ligt, hoe minder verspreid het licht onder de plank is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:02
Ik heb precies voor dit doeleinde dit hoekprofiel besteld. Met afdekking 'Opaal' 60%.

Levert dit beeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YCN_xX23NAZwK7OzaJ-z-0AoPVE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jd7uKUkRZCmkzYj1ksMoTFyf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

@CarpeVentum volgens je link heeft dit profiel een lichtttansmissie van 80%. Heb je er een andere afdekking op gedaan?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
@JoeZuCK Ja ik was zelf ook in de war, er is ook een site die led gigant heet, volgens mij een zusje. Die heeft wel afdekkingen van 60%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

CarpeVentum schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 05:54:
@JoeZuCK Ja ik was zelf ook in de war, er is ook een site die led gigant heet, volgens mij een zusje. Die heeft wel afdekkingen van 60%.
Heb jij er dan een Hue ledstrip in? Want dat profiel dat jij koos kan max 14mm aan breedte ledstrip aan en de Hue ledstrip is toch breder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
JoeZuCK schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:15:
[...]

Heb jij er dan een Hue ledstrip in? Want dat profiel dat jij koos kan max 14mm aan breedte ledstrip aan en de Hue ledstrip is toch breder?
Dit was een raadseltje… heb mijn set in 2021 besteld en volgens mij heb ik deze lightstrip: 70342400. Die is 14,5mm breed en dat kan het profiel ook aan!
Pagina: 1