Toon posts:

Hardware onderdelen kopen via UK - Brexit invoerrechten/BTW?

Pagina: 1
Acties:

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-03 15:21
Hallo iedereen.

Als Belg wil ik wat onderdelen kopen bij een UK webshop, nl kleine onderdelen voor bijv een spelconsole.

Nu vraag ik mij af of iemand weet tot hoeveel je pakje mag kosten voor je invoerrechten en BTW er nog es op moet betalen vanuit de UK naar Belgie?

Ik heb dit al es bekeken:

https://financien.belgium...rbonden-aan-mijn-pakje#q2

maar niet zeker of dit wel het juiste antwoord is. Blijkbaar zou er geen kosten aan verboden zijn tot 22 euro, maar indien wel dan BTW tem 150 euro. Indien het hier nog es over zou gaan (stel 200 euro) dan invoerrechten tot 2,7%. Alhoewel ik niet zeker ben of onderdelen (voor reperatie) ook tot de videospellen behoort. Het zijn nl. kleine hardware onderdeeltjes, wel voor een spelconsole maar geen "videospel".

Iemand een idee?

Thanks! _/-\o_

SPiET

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Klinkt als iets dat vaker gaat gebeuren en dat niet puur privé is. De vrijstelling voor invoer van kleine zendingen van 22 euro stopt, ook in België denk ik?

Ik zou rekening houden met zowel inklaringskosten als btw. Dan kan het altijd meevallen.

Ik verplaats je vraag overigens van Hardware & Spielerij Algemeen naar de shopping-buren omdat je vraag weinig met gaming an sich te maken heeft en meer met belastingwetgeving :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• spietie
Neen niet vaak, gewoon een grote bestelling die ik zou doen.

Ron de 240 euro. Maar blijkbaar is het boven de 150 ook nog invoerrechten en inklaringsrechten. Weet niet of iemand hier al reeds ervaring mee heeft of wat info erover hebt? Vind het nogal verwarrend :)

SPiET

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De inklaringskosten zijn er omdat de vervoerder het papierwerk doet. Die betaal je dus aan hen. BTW is BTW. De invoerrechten zijn afhankelijk van de productcategorie, je zou de juiste kunnen vinden via de link achter jouw link - ik gok dat dat 0% is maar dat weet ik niet zeker. Over de productcategorie zegt je link zelf al;
Deze opzoeking is niet eenvoudig, maar je kan je hiervoor laten bijstaan door een douanevertegenwoordiger
Wat voor dit bedrag (paar procent van 240eur) vast niet uit kan. Daarom: ik zou er voor de beslissing te bestellen van uit gaan dat je het mag betalen dan kan het altijd meevallen. Als je het niet zou doen als het die paar procent duurder zou worden dan wil je misschien heroverwegen of de aanschaf nodig is..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:56
Normaal gesproken.

240 euro + 14 euro administratie kosten.
254 * 1,21 = €307,34

Invoerrechte liggen tussen de 2 - 9% dus laten we 4,5% pakken = 321,17

• spietie
dus handiger dat ik maar max 150euro bestel dan, dan valt die invoerrechten/inklaring al weg toch?

SPiET

• spietie
Jep maar voor belgie vind ik het precies niet :(

SPiET

• spietie
F_J_K schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:42:
Klinkt als iets dat vaker gaat gebeuren en dat niet puur privé is. De vrijstelling voor invoer van kleine zendingen van 22 euro stopt, ook in België denk ik?

Ik zou rekening houden met zowel inklaringskosten als btw. Dan kan het altijd meevallen.

Ik verplaats je vraag overigens van Hardware & Spielerij Algemeen naar de shopping-buren omdat je vraag weinig met gaming an sich te maken heeft en meer met belastingwetgeving :)
Gezelschapsspellen, videospellen

0 t/m 2,7 %

21 %

Zou dit kunnen zijn , wel nog steeds BTW 21% als het bedrag hoger is dan 22 euro.

SPiET

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:56
in delen zal duurder uitvallen die 14 euro betaal je altijd...

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

spietie schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:18:
dus handiger dat ik maar max 150euro bestel dan, dan valt die invoerrechten/inklaring al weg toch?
Kijk even goed wat de Belgische regels zijn. Als je onder de 150 euro blijft zal je enkel BTW moeten betalen en de inklaringskosten, boven de 150 euro komen er invoerrechten bij afhankelijk van het type product.
mrveenie schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:22:
in delen zal duurder uitvallen die 14 euro betaal je altijd...
Bij een aantal vervoerders zijn er lagere tarieven als je onder de 150 euro blijft aangezien ze dan enkel een BTW aangifte regelen en geen invoerrechten. Zo rekent Bpost 15 euro voor pakketten onder de 150 euro en 30 euro voor pakketten boven de 150 euro. Dan zou opsplitsen zeker voordeliger zijn. De vraag is echter hoe dat dan weer zit met de verzendkosten van de webshop waar je besteld.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• spietie
Tsurany schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:28:
[...]

Kijk even goed wat de Belgische regels zijn. Als je onder de 150 euro blijft zal je enkel BTW moeten betalen en de inklaringskosten, boven de 150 euro komen er invoerrechten bij afhankelijk van het type product.

[...]

Bij een aantal vervoerders zijn er lagere tarieven als je onder de 150 euro blijft aangezien ze dan enkel een BTW aangifte regelen en geen invoerrechten. Zo rekent Bpost 15 euro voor pakketten onder de 150 euro en 30 euro voor pakketten boven de 150 euro. Dan zou opsplitsen zeker voordeliger zijn. De vraag is echter hoe dat dan weer zit met de verzendkosten van de webshop waar je besteld.
Wel ik zit nu bijv aan 245 euro voor de bestelling, verzending is gratis blijkbaar dan.

Maar als ik 2 pakketjes bestel van bijv dan 123 elk, dan rekent bpost nog steeds 2x 15 euro aan he? Komt dan op zelfste neer als éénmaal de 30 euro. Maar natuurlijk dan WEL invoerrechten als ik het 1 keer doe correct?

SPiET

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

spietie schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:36:
[...]

Wel ik zit nu bijv aan 245 euro voor de bestelling, verzending is gratis blijkbaar dan.

Maar als ik 2 pakketjes bestel van bijv dan 123 elk, dan rekent bpost nog steeds 2x 15 euro aan he? Komt dan op zelfste neer als éénmaal de 30 euro. Maar natuurlijk dan WEL invoerrechten als ik het 1 keer doe correct?
Dat is hoe ik het begrijp op basis van hun informatie.

Een bestelling:
  • 30 euro inklaringskosten
  • BTW
  • Invoerrechten
Twee bestellingen:
  • 2x15 euro inklaringskosten
  • BTW

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

spietie schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:18:
[...]

Jep maar voor belgie vind ik het precies niet :(
zgn inklaringskosten betaal je altijd boven bepaald bedrag. dus beter op één aankoop dan meermaals.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• spietie
Tsurany schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:39:
[...]

Dat is hoe ik het begrijp op basis van hun informatie.

Een bestelling:
  • 30 euro inklaringskosten
  • BTW
  • Invoerrechten
Twee bestellingen:
  • 2x15 euro inklaringskosten
  • BTW
Yep dus als ik het in 2 keer doe, en hopelijk het bedrag nog groot is voor geen verzending, dan mis ik de invoerrechten dus ook goed :) alhoewel dat de BTW veel meer % is dan invoerrechten. :F

SPiET

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:01
Het meest efficiënt is om nu bij europese winkels te bestellen.
Ga er maar van uit dat de levertijd wel eens heel lang kan zijn daar veel webshops nu niet meer naar de Eu verzenden of dat er geen exporteur is die het wil vervoeren.

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-03 23:41
Wat heb je precies nodig?

• HammieDuDe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:25
Zojuist ondervonden wat de Brexit met mijn Ebay pakketje heeft gedaan, stukje hardware besteld voor mijn warmtepomp ( kost nieuw 240 euro ), aangeschaft voor omgerekend 79 euro op Ebay.

Heb gegevens af moeten geven voor verzending naar NL voor de douaneformaliteiten, gistermiddag was mijn UPS pakketje "vertraagd", met als reden:

"De ontvanger moet de invoerrechten of belastingen op het pakket betalen"
"Import C.O.D.-kosten zijn verschuldigd voor dit pakket."

Even 28 euro moeten aftikken, hopen dat het pakketje vandaag wel binnen komt.

Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:41
D-dark schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:33:
Het meest efficiënt is om nu bij europese winkels te bestellen.
Ga er maar van uit dat de levertijd wel eens heel lang kan zijn daar veel webshops nu niet meer naar de Eu verzenden of dat er geen exporteur is die het wil vervoeren.
Dit inderdaad. Als je toch bij deze winkel wilt bestellen, informeer dan bij de winkel wat hun verwachtingen zijn qua levertijden en qua kosten - en of ze uberhaupt nog wel leveren naar EU-klanten.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

• spietie
Ja zijn bijv onderdelen voor een SEGA Game Gear, die ze ook zelf maken dus kan het nergens anders bestellen.

Gratis levering vanaf 200 pond naar EU, alles is op voorraad.

Dus als ik 100/100 doe zit ik nog steeds dan met verzending maar geen invoerrechten. Dan moet ik es zien wat de goedkoopste optie is (BTW is er zowieso altijd nog bij :( )

SPiET

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:41
Inklaringskosten ga je denk ik sowieso betalen, dus ik denk dat je uiteindelijk meer kwijt bent met twee verzendingen. Bedenk ook dat bepaalde heffingen worden geheven over de totaalprijs inclusief verzendkosten, althans dit was het geval toen ik een pakket uit de VS ontving met een flink bedrag aan extra kosten erbij.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee