• humpus
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-03 10:19
Hopelijk kan iemand me met het volgende probleem helpen:

Onze TCL C715 geeft om de paar minuten een roze / paarse lijn weer in het scherm. Deze lijn beweegt van boven naar onder. Het probleem doet zich enkel voor op de HDMI aansluiting van de digibox.

Hieronder een foto en video van het probleem:

Zoals je ziet wordt de lijn niet doorgetrokken in de overlay, zoals het menu aan de rechterkant. Het is dus echt op basis van de input. De digicorder staat gelockt op 1920x1080@50Hz.

Het volgende is al geprobeerd, zonder succes:
- andere HDMI ingangen geprobeerd
- andere HDMI kabels geprobeerd
- TV decoder laten vervangen door Orange
- firmware update (zit nu op V8.R851T02-LF1V395.017384)

Het probleem doet zich énkel met de digicorder voor. Niet met een laptop die verbonden is via HDMI, noch met een PS4. Aangezien de digicorder al vervangen is, lijkt het er gewoon op dat de TV een probleem heeft met 1080p @ 50 Hz? Of wat kan nog de oorzaak zijn?

• humpus
Niemand?

Vandaag nog eens extra dingen geprobeerd:
Mijn laptop via HDMI aangesloten en verschillende modi in 1080p gekozen:
- 1080p @60hz
- 1080p @50hz
- 1080i @50hz (25hz interlaced)
- kleurenpixelindeling gewijzigd

Het probleem is NIET na te bootsen. Ik word er zot van.
Enkel de Orange digibox veroorzaakt deze roze lijn op het scherm. HDMI is toch een digitaal signaal? Hoe kan 1080p of 1080i (ik weet niet exact wat de digibox uitzendt) van de digibox anders zijn dan 1080p van een andere bron?

De kans dat ik twee defecte decoders van Orange heb gehad is natuurlijk erg klein. Ik heb de decoder ook eens aan een oude TV gehangen, en daar zijn natuurlijk geen problemen.

Waarom is de combi Orange TV decoder + TCL TV zo'n probleem?

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:14
Hoi,

Heb je dit probleem nog kunnen verhelpen? Lijkt mij een hardwarematig defect en zal je aanspraak moeten maken op je garantie bij de winkel waar je hebt gekocht..

Ben wel benieuwd naar hoe dit is afgelopen. ;)

• humpus
Hey,

Nee, het is tot op de dag van vandaag niet opgelost. Ik heb er mee leren leven :)

De conclusie is: de lijn komt enkel in beeld bij het gebruik van een Orange decoder. Ik heb een Telenet decoder van de buren geleend en voilà: geen lijn meer op het beeld en ik kan perfect TV kijken.

Andersom werkt het ook. Ik heb een oude TV erbij genomen en deze op de Orange decoder aangesloten: geen paarse lijn te zien.

Ik heb ook al active HDMI splitters en dergelijke geprobeerd, helpt allemaal niet. Zo lang ik bij Orange blijf of een andere TV koop, zal ik op een paarse lijn kijken :)

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:14
humpus schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:18:
Hey,

Nee, het is tot op de dag van vandaag niet opgelost. Ik heb er mee leren leven :)

De conclusie is: de lijn komt enkel in beeld bij het gebruik van een Orange decoder. Ik heb een Telenet decoder van de buren geleend en voilà: geen lijn meer op het beeld en ik kan perfect TV kijken.

Andersom werkt het ook. Ik heb een oude TV erbij genomen en deze op de Orange decoder aangesloten: geen paarse lijn te zien.

Ik heb ook al active HDMI splitters en dergelijke geprobeerd, helpt allemaal niet. Zo lang ik bij Orange blijf of een andere TV koop, zal ik op een paarse lijn kijken :)
Ahh. Wel een vreemd geval dan haha.

Hoe is de TV verder? Ik heb namelijk de 65 inch versie van de TCL C715 gekocht, maar die staat nog ergens in de opslag. Ben wel benieuwd naar ervaringen :)

• humpus
Voor de prijs: best OK.
De helderheid is zeker niet uniform en valt op bij panning beelden.

Maar verder weinig op aan te merken in dit prijssegment
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee