Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

TCL C715 - Horizontale roze scrollende lijn in beeld

Pagina: 1
Acties:

• humpus
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18-05 14:45
Hopelijk kan iemand me met het volgende probleem helpen:

Onze TCL C715 geeft om de paar minuten een roze / paarse lijn weer in het scherm. Deze lijn beweegt van boven naar onder. Het probleem doet zich enkel voor op de HDMI aansluiting van de digibox.

Hieronder een foto en video van het probleem:

Zoals je ziet wordt de lijn niet doorgetrokken in de overlay, zoals het menu aan de rechterkant. Het is dus echt op basis van de input. De digicorder staat gelockt op 1920x1080@50Hz.

Het volgende is al geprobeerd, zonder succes:
- andere HDMI ingangen geprobeerd
- andere HDMI kabels geprobeerd
- TV decoder laten vervangen door Orange
- firmware update (zit nu op V8.R851T02-LF1V395.017384)

Het probleem doet zich énkel met de digicorder voor. Niet met een laptop die verbonden is via HDMI, noch met een PS4. Aangezien de digicorder al vervangen is, lijkt het er gewoon op dat de TV een probleem heeft met 1080p @ 50 Hz? Of wat kan nog de oorzaak zijn?

• humpus
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18-05 14:45
Niemand?

Vandaag nog eens extra dingen geprobeerd:
Mijn laptop via HDMI aangesloten en verschillende modi in 1080p gekozen:
- 1080p @60hz
- 1080p @50hz
- 1080i @50hz (25hz interlaced)
- kleurenpixelindeling gewijzigd

Het probleem is NIET na te bootsen. Ik word er zot van.
Enkel de Orange digibox veroorzaakt deze roze lijn op het scherm. HDMI is toch een digitaal signaal? Hoe kan 1080p of 1080i (ik weet niet exact wat de digibox uitzendt) van de digibox anders zijn dan 1080p van een andere bron?

De kans dat ik twee defecte decoders van Orange heb gehad is natuurlijk erg klein. Ik heb de decoder ook eens aan een oude TV gehangen, en daar zijn natuurlijk geen problemen.

Waarom is de combi Orange TV decoder + TCL TV zo'n probleem?

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True