Wat is op dit moment een goede labtop??

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27108

Topicstarter
Ik ga binnen nu en een maand een laptop kopen, maar heb nog flauw idee wat voor een. Ik heb em nodig voor m'n studie (informatica) maar zou het ook wel leuk vinden als ik er films mee kan afspelen (tv out?!).
Wie helpt??
(ik weet dat er een eerder topic was, vorig jaar, maar ik zou graag wat up to date info krijgen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31487

Ik ga in januari een laptop halen en weet nu al welk merk: Dell. Kijk op www.dell.nl voor alle modellen.

De Dell laptops zijn betrouwbaar, goed uitgerust en de service van Dell schijnt ook uitstekend te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt. Er zijn er ook die zweren bij Toshiba. Dat is ook het eerste merk dat bij mij opkomt als ik denk aan notebooks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Op dinsdag 14 augustus 2001 09:27 schreef johoojohoojohoo het volgende:
Ik ga binnen nu en een maand een labtop kopen, maar heb nog flauw idee wat voor een. Ik heb em nodig voor m'n studie (informatica) maar zou het ook wel leuk vinden als ik er films mee kan afspelen (tv out?!).
Wie helpt??
Beetje heel erg algemene vraag vind je niet... :? Ga eens kijken op wat sites en kijk naar de onderdelen en specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 13:21
Eentje met een Geforce 2GO, kun je tenminste ook nog een beetje gamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dop
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06 16:14

dop

Windows needs to reboot now

kijk eens op www.marktplaats.nl

ik zweer zelf bij een dell latitude
maar een compaq armada is ook voor een redelijke prijs tekoop

dop :)

EPC Debian Gnu Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 09:56 schreef Courage het volgende:

[..]

Beetje heel erg algemene vraag vind je niet... :? Ga eens kijken op wat sites en kijk naar de onderdelen en specificaties.
Noem eens wat sites bijvoorbeeld?!!
De rest bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31879

toshiba tecra 8200 of sattellite pro 4600, knappe viedeo chips, wireless lan opties, dvd combo's ingebouwde modem/netwerk,

goede kwaliteit.

RGZ

MASH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heb nu een nieuwe Toshiba Satellite 4600 voor mijn neus staan. Ziet er degelijk uit, inclusief DVD-speler en ook nog goed betaalbaar.
Let bij aanschaf van een laptop ook vooral op de specs van de accu. Hoe langer je laptop op de accu kan draaien hoe korter de levensduur ervan! Ervaring vooral met Fujitsu laptops is dat de accu's erg snel (binnen 1,5 jaar) volledig opgebrand zijn.

Die dingen heten trouwens laptop...

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Op dinsdag 14 augustus 2001 10:06 schreef johoojohoojohoo het volgende:

[..]

Noem eens wat sites bijvoorbeeld?!!
http://www.google.com/search?q=laptop+kopen&hl=nl&safe=off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 10:13 schreef Courage het volgende:

[..]

http://www.google.com/search?q=laptop+kopen&hl=nl&safe=off
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-06 14:49
Heb hier toshiba satellite pro 4600 erg fijne laptop en niet te duur.

Zeker 2e hands kun je voor circa 2500-2750 een aardige P3-700 laptop kopen.

Zou voor compaq armada, dell latittude of toshiba satellite pro gaan.

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16695

Op dinsdag 14 augustus 2001 09:52 schreef johoojohoojohoo het volgende:
Bedankt. Er zijn er ook die zweren bij Toshiba. Dat is ook het eerste merk dat bij mij opkomt als ik denk aan notebooks...
Toshiba is idd ook een goed merk , betaalbaar , dat weet ik zo nog net niet.
Als je een vergelijking gaat trekken met bv.
Dell dan zie je dat Toshiba toch nog redelijk ver achter blijft . Althans "oudere" modellen , waar je nog gewoon veels te vaak in zgn "hi-end" notebooks DSTN/HPA schermen heb zitten.
Maak voor je eigen gewoon een lijst met wat er op MOET zitten en kijk dan es rond waar er actie`s zijn.
Ik vind zelf Dell op dit moment de beste keus , en die modular bay is verdomde handig om er een 2e accu in te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zit er ook standaard een tv-out op een laptop? Ik kan dat namelijk vaak bij de specs niet vinden.
Een verbinding met mijn desktop wil ik er ook absoluut mee kunnen maken, maar vaak zit er alleen standaard een 56k modem in en kost een netwerkkaartje (bij bv een dell) behoorlijk wat extra. Of kun je er ook zelf een inpluggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-06 14:49
die satellite pro 4600 p3-700's hebben een ingebouwde modem, netwerkkaart, wire-less lan en een tv-out (tulp stekker)

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 14 augustus 2001 11:15 schreef johoojohoojohoo het volgende:

Een verbinding met mijn desktop wil ik er ook absoluut mee kunnen maken, maar vaak zit er alleen standaard een 56k modem in en kost een netwerkkaartje (bij bv een dell) behoorlijk wat extra. Of kun je er ook zelf een inpluggen??
Bij die dell laptops zit altijd een 56k6 modem en vaak kun je voor 70 piek extra daar een gecombineerde modem/netwerk aansluiting voor in de plaats laten zetten. Dit is ingebouwd dus dat kost je ook geen pcmcia sloten volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6386

Koop zo'n Xircom kaartje, kost WEL PCMCIA ruimte maar dan heb je alles in 1. 10/100MB netwerk en modemverbinding. Voor prijzen check Dell.

Compaq's hadden we bij mijn vorige baas super problemen mee (m.n. baterijen maar ook hardware)
Toen 4 identieke Toshiba laptops, die allemaal unieke!! problemen hadden. Ik had de mijne het stabielste, anderen hadeen gergeld vastlopers.

Heb nu zelf de Dell latitude C600, deed alleen afgelopen weekend erg moeilijk met digitale camera, maar dat kan ook aan oude drivers liggen (win 95 op Win2K) verder is hij dun, licht en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dop

dop

Op dinsdag 14 augustus 2001 14:13 schreef DeadLock het volgende:

[..]

Bij die dell laptops zit altijd een 56k6 modem en vaak kun je voor 70 piek extra daar een gecombineerde modem/netwerk aansluiting voor in de plaats laten zetten. Dit is ingebouwd dus dat kost je ook geen pcmcia sloten volgens mij.
dell heeft beslist niet in alle laptops een modem zitten

zelf heb ik er een xircom realport in gezet
56k modem , isdn , 10/10mbit netwerk , en optioneel gsm
Afbeeldingslocatie: http://www.xircom.com/assets_ww/products_ww/access_cards_ww/rp2_ww/RP.gif
let met netwerk kaartjes in elk geval op hoe ze aangesloten worden verloop kabeltjes gaan vaak kapot en kunnen niet veel hebben
Afbeeldingslocatie: http://shop.dunnet.nl/dunnet/prod/shopgraph/118632-N-0.jpg
dop

EPC Debian Gnu Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 14 augustus 2001 14:27 schreef dop het volgende:

[..]

dell heeft beslist niet in alle laptops een modem zitten

zelf heb ik er een xircom realport in gezet
56k modem , isdn , 10/10mbit netwerk , en optioneel gsm
[url=http://www.xircom.com/assets_ww/products_ww/access_cards_ww/rp2_ww/RP.gif]
dop
Waarom heb je een extra kaartje gedaan en niet zo'n interne 56k6 10/100 combo? Je kunt dan je UTP plug rechtstreeks in je laptop steken, dan heb je niets te maken met fragiele kabeltjes etc.

Zijn die Xircoms beter ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik er van heb gehoord werken ze inderdaad beter en met name vanwege het ontbreken van de fragiele verloopjes. Werkt bij mij perfect.

edit:
eerste plaatje van dop is het insteekding van Xircom. daar gaat dus gewoon utp en/of telefoonstekker in. 2e plaatje is voor standaard PCMCIA kaartjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dop

dop

Op dinsdag 14 augustus 2001 14:47 schreef DeadLock het volgende:

[..]

Waarom heb je een extra kaartje gedaan en niet zo'n interne 56k6 10/100 combo? Je kunt dan je UTP plug rechtstreeks in je laptop steken, dan heb je niets te maken met fragiele kabeltjes etc.

Zijn die Xircoms beter ofzo?
ik heb mij laptop 2ehands gekocht (kon dus niet kiezen)
net als het xircom kaartje

dell levert ze ook met het zelfde kaartje
wat dus bepaald niet fragiel is in tegenstelling tot de meeste andere kaartjes

of xircoms beter zijn wil ik niet zeggen dat ze goed zijn das voor mij zeker

zoals madmax zij het tweede plaatje is een kabeltje voor een gewone pcmcia kaart
waar mee ik wou laten zien wat je niet moet hebben (fragiel)

dop

EPC Debian Gnu Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij is zo'n Xircom nieuw (bij Dell) iets van 400 piek. Dat vindt ik nogal een bedrag.

Weet iemand of je trouwens die media bay behuizingen ook los kunt kopen? Dan koop ik z'n ding + een losse harde schijf en pruts ik dat er zelf wel in. Als je dat direct bij Dell laat doen dan betaal je je een ongeluk.

Hetzelfde geldt voor geheugen, van 128 naar 256 Mb kost 590 piek en dat is dus vele malen meer dan ik er voor uit wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo`n modulair bay hdd kan je niet als alleen losse behuizing kopen , zit weer een ander ide kabeltje in als in een normale hdd bracket .
Maar 2e hands zijn ze ook wel te krijgen .

Voor een Xircom kan je ook beter 2e hands kijken , bij marktplaats & 2dehands.nl staan ze vrij vaak aangeboden.
Let dan wel even op dat je de 32bits versie neemt . Die hebben als ik me niet vergis RBEGM in de type aanduiding staan + een goudkleurig boven kantje , die werken net wat fijner als de 16 bits versie .

En het geheugen is idd duurder , maar , weet niet of het nu nog is , laatste keer dat ik gekeken heb stond daar wel tegenover dat je er een digitale camera bij kreeg .
Wat is dan " duur " .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

foutje |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26731

Een Dell met 2e accu in de mega bay en zo'n mooi 15'' 1600x1200 scherm, de rest kan je zelf kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31533

Ik ben benieuwd wat in in januari 2002 voor 5000 piek kan krijgen (Dell laptop qua configuratie dan). Zelf lap ik de 3 jaar garantie (momenteel 551 piek) en de verzendkosten wel, de 5000 piek is vakantiedagen + atv dagen.

Hopelijk:

Inspiron 8100 (of evt. opvolger) met:
1 Ghz proc
20 Gb HD
15 Inch scherm 1600x1200
256 Mb geheugen
DVD
Netwerk

Ik kan bijna niet wachten :)
Het moet gewoon een complete desktop vervanger worden die ik ook nog eens een beetje rond kan slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-07 10:36

ReseTTim

Chocolate addicted

take a Dell :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 14 augustus 2001 21:36 schreef ReseTTim het volgende:
take a Dell :)
Die keuze had ik inderdaad ook al gemaakt :)

Collega van mij heeft ook voor z'n pc-prive zo'n ding gehaald (incl wireless lan). Zwaar bruut.

Het is gewoon allemaal degelijk spul, goeie documentatie, software etc. etc. Dell is toch wel een van de betere laptop fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19781

tja ik zou gaan voor de toshiba sattelite pro 4600 maar dan ook voornamelijk omdat de TU/e die aanbied aan de studenten :)

Maar duur is'ie niet en je krijgt er vrij goede performance voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18761

Ik heb een dell. (Ik moet alleen nog eens bellen omdat de muis soms hapert.)

Inspiron 5000e
700 Mhz
128 MB RAM
15" TFT
1600 x 1200
16 MB videokaart
DVD
CD-ROM
3,5" Diskette
10 GB schijf
10/100 MB Netwerk

Ik zou als ik jou was voor een Dell gaan. Die zijn in verhouding veel goedkoper dan andere merken plus dat ze vaak de nieuwste en snelste hardware er in hebben en je kan hem nog zelf samenstellen ook.

Alleen vind ik de Sony Vaio kwa design mooier. Maar ja het gaat natuurlijk om de prestaties!

Maar dell zijn echt mooie notebooks :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Laatst online: 05-07 10:36

ReseTTim

Chocolate addicted

kortom hier zijn allemaal Dell laptop freaks :P :) >:) 8-)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft nog niemand zo'n Norrod /ASUS laptop? Zien er op zich wel mooi uit en de prijs schijnt ook dik in orde te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Om na alle reacties nog ff terug te komen op mijn vraag: ik heb een mooi systeempje gezien: de Dell Inspiron 8000/PIII800:
Pentium III 800mhz
128 mb
10giga hdd
Geforce2go 16mb
Internal combo netwerkkaart & modem voor
F 70.00 meer
Winme
Nog geen 5000 piekies

Lijkt het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 15 augustus 2001 10:59 schreef johoojohoojohoo het volgende:
Om na alle reacties nog ff terug te komen op mijn vraag: ik heb een mooi systeempje gezien: de Dell Inspiron 8000/PIII800:
Pentium III 800mhz
128 mb
10giga hdd
Geforce2go 16mb
Internal combo netwerkkaart & modem voor
F 70.00 meer
Winme
Nog geen 5000 piekies

Lijkt het wat?
Mij wel, dit zou ik ook kopen als ik op dit moment iets zou gaan halen.

* jaloers *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 10:00 schreef dop het volgende:
kijk eens op www.marktplaats.nl

ik zweer zelf bij een dell latitude
maar een compaq armada is ook voor een redelijke prijs tekoop

dop :)
Beste Dop: Waarom een latitude? Die zijn een stuk duurder dan de inspiron. Waarin zit dat verschil en is dat belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

edm

Op dinsdag 14 augustus 2001 23:34 schreef MadMax-007 het volgende:
Heeft nog niemand zo'n Norrod /ASUS laptop? Zien er op zich wel mooi uit en de prijs schijnt ook dik in orde te zijn.
Yep, ik ben er zeer tevreden over... Het enige minpuntje is dat de modem een winmodem is die niet ondersteund wordt onder linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-06 17:54

wouterve

Swinger of States

Op woensdag 15 augustus 2001 13:19 schreef johoojohoojohoo het volgende:

[..]

Beste Dop: Waarom een latitude? Die zijn een stuk duurder dan de inspiron. Waarin zit dat verschil en is dat belangrijk?
Ik denk een latitude omdat die specifiek gericht is op de zakelijke markt, en omdat daardoor de onderdelenvoorziening en de dockingmogelijkheden, uitbreidingen etc. beter voor handen zullen (blijven) zijn, dan een consumentenlaptop als de Inspiron, waar geen rekening gehouden hoeft te worden met backwards-compatibility en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dop

dop

Op woensdag 15 augustus 2001 13:19 schreef johoojohoojohoo het volgende:

[..]

antwoord werd al een beetje gegeven
ze zijn net iets strakker
handzamer lichter
maar ik zal je niet tegenhouden als je een insperion wil :-)

EPC Debian Gnu Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 15 augustus 2001 14:17 schreef wouterve het volgende:

[..]
beter voor handen zullen (blijven) zijn, dan een consumentenlaptop als de Inspiron, waar geen rekening gehouden hoeft te worden met backwards-compatibility en dat soort dingen.
Daar wordt echt wel rekening mee gehouden, dat zijn ze verplicht tot een flink aantal jaren na de verkoopdatum.

Tenminste, dat geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee hoor. Ik heb een Inspiron 5000e en ik heb pas Dell opgebeld omdat ik een dockingstation wilde bestellen.

Nou die zijn al niet meer te bestellen en andere scheinen er niet op te passen :(

(Dus als iemand er nog 1 over heeft >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Heb een IBM Thinkpad. Ben er zwaar evreden over. Maarja als iedereen Dell zegt zal ik je toch niet kunnen overhalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 15 augustus 2001 14:56 schreef tokkie het volgende:
Nee hoor. Ik heb een Inspiron 5000e en ik heb pas Dell opgebeld omdat ik een dockingstation wilde bestellen.

Nou die zijn al niet meer te bestellen en andere scheinen er niet op te passen :(

(Dus als iemand er nog 1 over heeft >:) )
Waar is zo'n dockingstation dan goed voor? Je kunt toch zowiezo een (desktop)monitor op je laptop aansluiten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-07 10:08
Hey jongens:

Check ook deze eens:

http://www.micropoint.nl

Toppie notebooks met standaard next day on site garantie, en zij niet duur ! vooral de pacer is een zeer stabiele notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426

Werk veel met Dell laptopjes. Zwakke punten:
beeldscherm
ventilator
accu
Wel is de service van Dell heel goed. Moet al raar lopen wil ie niet binnen een week gerepareerd terug zijn. Verder zijn ze gewoon betrouwbaar.
Wat die Xircom kaartjes betreft: ook die gebruiken we veel. Voordeel van zo'n kaartje is dat ze multifuncitoneel zijn (netwerk, ananloog, isdn enzovoort). Ze komen in de PCMCIA socket, waarop rechtstreeks iets aangesloten kan worden. Alleen voor ISDN heb je een conectiekitje nodig (net als voor GSM overigens) maar verder geen verloopstekkertjes en dus ook geen problemen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 15 augustus 2001 15:50 schreef Luuk het volgende:
Werk veel met Dell laptopjes. Zwakke punten:
beeldscherm
ventilator
accu
Beeldscherm en ventilator , mwa komt wel regelmatig voor , maar accu ?
De enigste serie accu`s die ik tot nu toe met een hoog uitval percentage heb gezien is de 3360 Mah reeks .Bij welke komt het jou voor dan , ben heel benieuwd .

En voor joohoojoohoojoohoo , waarom geen 32 mb geforce go kaart, is toch maar iets van 105 piek meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Ik ga persoonlijk voor Toshiba...
Je bent trouwens al wel een beetje vroeg bezig met zoeken, moet je dan pas zoeken; prijzen dalen en modellen veranderen en er komen weer nieuwere bij...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 15:49

SmidsY

hallo!?.............

het hangt natuurlijk allemaal af van een ding hoeveel heb je te besteden. Maar voorals nog zou ik zeggen probeer zoveel mogelijk voor zo min mogelijk te krijgen.
Een extra accu meteen bij kopen echt doen, na bestellen kan zeer duur zijn.

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bijna vergeten , als het goed is krijg je geen tas bij je bestelling . Dat bleek toen m`n zus d`r notebook binnen kreeg , beetje vreemd , en mischien nu wel veranderd .
Dat zou ik ff proberen uit te vogelen bij dell , anders komt dat er ook nog een keer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 15 augustus 2001 19:42 schreef VageGast het volgende:
Ik ga persoonlijk voor Toshiba...
Je bent trouwens al wel een beetje vroeg bezig met zoeken, moet je dan pas zoeken; prijzen dalen en modellen veranderen en er komen weer nieuwere bij...
Ik begin nu vast met rondkijken en vergelijken, dan kom ik een beetje beslagen ten ijs. Wat ik nu wil (qua config) kost ongeveer 6500 piek, eens kijken wat er over 5 maanden van dat bedrag over is.

Ik kan bijna niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steije
  • Laatst online: 17-06 12:59
Heb een Sony Vaio FX103, fijn machientje, zit alleen geen video out op, maar daar heb je weer kabeltjes voor . :)

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-07 14:14

jorammeke

Prutser

Op dinsdag 14 augustus 2001 23:34 schreef MadMax-007 het volgende:
Me chef heeft een asus, wat een ongelovelijk brak klote ding is dat zeg bah... :( als ie ff aanstaat brand je al je klauwen aan dat ding... en heel onstabiel..

Zelf heb ik een Compaq Armada E500 een prima ding.. :9~ stevig, betrouwbaar, snel top-kwaliteit gewoon en zeer goede service niet te vergeten! super kwel ding :9~ :9~ :9~

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 16:20
ik zou zeker een toshiba nemen.

we hebben er nu 2 in huis, zijn echt super :)

helaas is van 1 de proc overleden (kan gebeuren) en we hadden geen bonnen enz (overgenomen van een bedrijf)

mar helemaal geen idee, ze repareren hem zo voor nop, en dat in een periode van 3 jaar :)

laturs
cutebrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 15 augustus 2001 15:41 schreef johoojohoojohoo het volgende:

[..]

Waar is zo'n dockingstation dan goed voor? Je kunt toch zowiezo een (desktop)monitor op je laptop aansluiten??
Nou dan kan je je notebook makkelijk inpluggen en heb je gelijk alles aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Als je je laptop in een dockingstation zet, kun je met behulp van toetsenbord, muis en monitor dat op het dockingstation zitten aangesloten op je laptop werken. Oftewel je kunt dan je normale werkplek gebruiken voor je laptop, zonder te rommelen met kabels.

|Specs|

Topicstarter
Toch vind ik het absurd dat een latitude met ongeveer dezelfde config als een inspiron (ik heb gekeken naar 128mb, 10gb, 32mbvideo) zo'n slordige 1000 gulden meer kost?!

Op donderdag 16 augustus 2001 11:47 schreef johoojohoojohoo het volgende:
Toch vind ik het absurd dat een latitude met ongeveer dezelfde config als een inspiron (ik heb gekeken naar 128mb, 10gb, 32mbvideo) zo'n slordige 1000 gulden meer kost?!
Tja, dat geld heb ik er ook niet voor over. Dan koop ik liever een NOG vettere inspiron voor dat geld >:)

Anoniem: 29324

Op donderdag 16 augustus 2001 11:47 schreef johoojohoojohoo het volgende:
Vergeet niet dat de latitude een stuk lichter is!

Ikzelf ben sinds kort in het bezit van een Inspiron 8000, 800 MHZ (met gratis digitale camera) :9~ :9~ Echt een droom topje.
Je moet echt voor Dell gaan en zeker vanwege de service. Toen ik een week moest wachten (schuld van de postbank) kreeg ik ipv een 14" een 15" monitor. Leuk cadeautje toch??

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 17:56
Tja, maar om er nu vanuit te gaan dat er iets mis gaat?

Hmm...

En ik vraag me ook af hoe Dell in z'n hoofd durft te halen om 590(!!) piek voor 192 MB ram te vragen...
Als ze daar de gebruikelijke 100-200 piek voor vroegen had ik allang een 256-MB Delletje in huis gehad... ben nu druk op zoek naar iets anders omdat ik het vertik 600 piek neer te tellen voor geheugen.

Anoniem: 29324

[b]

En ik vraag me ook af hoe Dell in z'n hoofd durft te halen om 590(!!) piek voor 192 MB ram te vragen...
Als ze daar de gebruikelijke 100-200 piek voor vroegen had ik allang een 256-MB Delletje in huis gehad... ben nu druk op zoek naar iets anders omdat ik het vertik 600 piek neer te tellen voor geheugen.
Wat dacht je van goedkoop geheugen bijkopen?!
Je koopt gewoon de Dell met standaard 128MB en gooit er daarna zelf 256MB bij.
Werkt perfect

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 16:23 schreef beastob het volgende:

[..]

Wat dacht je van goedkoop geheugen bijkopen?!
Je koopt gewoon de Dell met standaard 128MB en gooit er daarna zelf 256MB bij.
Werkt perfect
Wat voor geheugen stop je daar dan in? toch niet een gewoon 256/133 bankje??

• dop

dop

Op donderdag 16 augustus 2001 21:28 schreef johoojohoojohoo het volgende:

[..]

Wat voor geheugen stop je daar dan in? toch niet een gewoon 256/133 bankje??
so dimms

EPC Debian Gnu Linux

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
Ik heb een latitude C600 (PIII-750)
Mijn pa heeft een inspiron (Celeron)
Collega een Sony Vaio F707 (PIII-650)

Qua design en uitrusting is de Sony echt de allermooiste! Supermooi scherm, DV-aansluiting (!), DVD-speler enz;
Qua snelheid en duurzaamheid staat de latitude bovenaan;
Qua "value for money" is de Inspiron de beste.

Conclusie: alledrie zijn in mijn ogen en beleving hele goede apparaten met alledrie punten waarop ze uitblinken.

Houdoe

Anoniem: 21785

Op donderdag 16 augustus 2001 22:06 schreef dop het volgende:

[..]

so dimms
Een tijdje geleden was er een draadje over dat deze niet altijd goed zouden passen:

Dell lattitude geheugen modules raar formaat?

Ah, ik zie nu dat dat om de Latitude gaat, niet de Inspiron. Maar toch wel even iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Extra geheugen voor de Inspiron 8000 is F 364.00 (informatique)! Zou dat nog snel in prijs gaan zakken, denken jullie. Beetje duur als je je net gekochte laptop wil upgraden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23534

Ik mag zelf op het moment een laptop (PC-prive) uitzoeken en dat wordt een Dell (geen andere optie mogelijk, vandaar), maar ik had daar nog wat vraagjes over:
- Waarom is het ene model (Inspiron 8000 vs 8100) in dezelfde configuratie duidelijk duurder, terwijl de CPU langzamer is?
- Hoe staat het met de beeldschermen in niet-optimale resolutie? Dus als je i.p.v. 1600x1200 "slechts" 1280x1024 draait.
- Deze vraag is grotendeels beantwoord, maar toch: Kan ik zomaar (met name qua garantie) de laptop bestellen met 128 MB RAM (1x128) en er 256 MB bijprikken van een minder onbeschoft dure leverancier?

Even de huidige specificaties:
P3-1000MHz
Geforce 2 Go 32 MB
128 MB RAM
20 MB HD
8xDVD-Rom
Geintegreerde netwerkkaart
en nog wat andere fratsen (2e accu).

Nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 17 augustus 2001 15:47 schreef drexciya het volgende:
- Hoe staat het met de beeldschermen in niet-optimale resolutie? Dus als je i.p.v. 1600x1200 "slechts" 1280x1024 draait.
Technisch gezien zal de kwaliteit altijd slechter zijn als je hem in een resolutie zet waarvoor die "niet" gemaakt is.

Maar ik vind het nog hele goede kwaliteit. Ik heb zelf een Inspiron 5000 met 1600 X 1200. Ik heb ook een Sony Vaio gezien en zodra je die maar op een andere resolutie zet, ziet het er echt NIET meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 20:29

MnM

ik heb zojuist een Dell Latitude c500 besteld

specs:

*)mobile Celeron 700/100
*)128MB intern
*)10GB HD
*)Ati 8MB video
*)14"TFT 1024*768
*)8x CD-RW
*)onboard 56k/10/100

voordeel van dell vind ik dat ze gebruik maken van de intel 440BX chipset, wat resulteerd in stabiele/relatief snelle chipset, in tegenstelling tot de veel grbuikte andere merken/types

verders kon ik kiezen tussen de C500 en de C600, wat het enige verschil is van de p3 750 ipv de celeron 700, een verschil wat minimaal is en waar ik liever een 8xcd-rw voor heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26495

Ik zie hier weinig over die Sony Vaio gevallen, zijn ze zo brak of zo?
M'n baas heeft een Vaiotje, ben de spec's ff kwijt maar het is echt een fantastisch ding!
Minpuntje is dat de CD-rom en floppy drive extern zijn maar voor de rest zit alles onboard, modem, lan, firewire, windows ME(|:()
Hij's super klein en ligt, accu gaat lang mee en het design is :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-06 15:38

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

ello

Ik heb zelf een dell latitude, werkt prima. En ook goede support.

Waar je wel even mee uit moet kijken, is de prijs. Vaak wordt die ook ex btw vermeld. En dat scheelt nog al.

Ook de compaq armada e500 werkt wel lekker, hebben we er een heel zooitje van op mijn werk.

succes met kiezen,
als ik nu een lappie nodig zou hebben, zou het dell worden, en ik zou ook meteen 10/100 netwerk in laten bouwen.

en dockingstation is ook erg handig....

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Pagina: 1