Wat kost een S-Video kabel van 5 meter

Pagina: 1
Acties:

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03 16:56

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Topicstarter
Ik heb de search enorm gebruikt, maar vond geen bevredigend antwoord. Dus open ik maar een nieuw topicje.

Ik wil, ongeveer, weten wat ik hier voor kwijt zou zijn, zodat ik van te voren weet of ik geript word of niet.

5 meter S-Video kabel (S-video naar S-video)?

5 meter S-Video kabel naar Scart ? Heb ik voor fl 50,- zien liggen, maar vond ik een beetje duur.

Ennuh S-video naar Scart is zeker slechter qua beeld etc. dan S-Video naar S-Video

XBL: theArthurrrr

Verwijderd

niet goed genoeg gezocht denk ik....

ik neem aan dat je met je tv-out wil gaan kutten...dan moet je er wel rekening mee houden dat veel videokaarten moeite hebben met kabels langer dan een paar meter.

kijk even op electroworld.nl of bij radio modern It's enzo... die hebben allemaal een site...

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Ik zag gisteren in het dixons krantje zo'n kabel, ik geloof dat er iets van 70 piek stond maar ik weet het niet meer zeker.

Je weet tenminste waar je dan effe moet gaan kijken!

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Verwijderd

Ach, je hebt ze in verschillende prijsklassen... jij hebt waarschijnlijk die van Profigold gezien als ik het zo lees. Die zijn zeker niet de duurste, maar wel wat duurder dan gemiddeld.

Heb zelf een kabel van 5m gekocht voor 35 piek in Tiel laatst, prima kabeltje, merk onbekend.

/edit : ik zou trouwens eerst ff goed uitvogelen of je tv wel S-Video ondersteund.

Verwijderd

ik heb van de week een 10 meter s-video kabel gehaald bij de bcc, was 42,95 :(
hoop centjes voor stukkie kabel, maar hij doet hoet goed en had die kabel toch echt nodig...

• StanTheMan
  • Laatst online: 14-02 21:09
ik heb een 5 meter s-video kabel met vergulde plugjes voor 17,95 gehaald.

van trijp roosendaal, elektronicazaak

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Ik wil idd met m'n tv-out gaan klooien. Heb nl. net een Abit Siluro T400 (64mb)gekocht en een dvd-speler.

Ik hink een beetje op 2 gedachtes.
M'n huidige tv heeft een s-video ingang, maaruh tv is een beetje brak (hoe lang gaattie nog mee?).
Ik heb nog een oude tv staan zonder s-video ingang, dus moet ik alles via 2de scart van de video aansluiten (toch?).

Als beide kabels nou niet schreeuwend duur zijn maakt me het geen f**k uit. Maar om nou 2 kabels van fl 50,- plus te gaan kopen, daar heb ik dus niet zoveel zin in.

Ennuh fl 17.95 zijn leuke prijsjes

Verwijderd

ik heb mijn zount-blaster live en composite-out naar mijn video doorgelust dmv een scart-verloop [kom zo wel met eeen plaatje]

edit:
plaatje
Afbeeldingslocatie: http://www.johanschaap.nl/fundump/TVOscheme.jpg

Daardoor kan ik via coax weer op elke tv in huis (oud of nieuw) mijn divXjes kijken en lang geen slechte kwaliteit aandezien mijn videorecorder pal naast me comp staat.

zie verder me specs

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Kijk daar heb ik wat aan, tnx for that.

Ik heb zelf m'n soundblaster direct op m'n versterker aangesloten, zodat ik m'n Mp3's op m'n stereo af kan spelen. Dat wil ik dus eigenlijk niet veranderen, want ik wilde het geluid van m'n divx-jes etc. ook over m'n stereo laten lopen. Lijkt me wel leuk, een beetje surround etc.

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Op dinsdag 14 augustus 2001 09:26 schreef DeWaanzin het volgende:
Ennuh S-video naar Scart is zeker slechter qua beeld etc. dan S-Video naar S-Video
Als je video s-video aan kan, dan maakt het nix uit. De scartkabel geeft het s-video signaal gewoon door via de scart-connector aan de video.
Je hebt dus geen kwaliteitsverlies.

-

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 12:57 schreef DeWaanzin het volgende:
Kijk daar heb ik wat aan, tnx for that.

Ik heb zelf m'n soundblaster direct op m'n versterker aangesloten, zodat ik m'n Mp3's op m'n stereo af kan spelen. Dat wil ik dus eigenlijk niet veranderen, want ik wilde het geluid van m'n divx-jes etc. ook over m'n stereo laten lopen. Lijkt me wel leuk, een beetje surround etc.
Mijn stereo in de huiskamer (dolby digital) zit weer via scart op de tv dus... en me videorecorder is uiteraard ook stereo

dus zo kan't ook!

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Ai,

Ik heb dus geen scart-aansluiting op m'n versterker (oude sani, maar nog goed genoeg).
Maar dat had ook een leuke oplossing geweest.

Verwijderd

rustig maar.... overal zijn verloopjes en speciale kabels voor :)

Verwijderd

/me heeft heeeel veel kabeltjes achter zijn PC!!!

heb nl. ook nog eens een PCTVkaart (TV-IN) en die zit ook weer op de video! ik kan met mijn pinacle dus mijn beeld van me pc capturen! echt humor :)

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Perfect allemaal,

Maar ik wilde het (voorlopig) nog maar ff bij DVD's en Divx-en op m'n tv afspelen houden (en Mpeedries op m'n audio natuurlijk)

Ik ga na het werk maar eens ff in een electronica zaakje wat kabels bij elkaar zoeken. En jullie zien vanavond vanzelf de posts verschijnen als nix meer werkt (zei hij hoopvol)

Verwijderd

let er wel op dat zo'n scart verloopje wel in de juiste richting verloopt (meestal zit er een schakelaartje voor op het verloopje)
maar er worden ook verloopjes verkocht die alleen van scart -> tulp _verlopen_ en daar heb je nix aan!

wees er dus duidelijk over dat het verloopje
van audio/video-tulpjes -> scart moet zijn!

(ik heb er een met een switch)

success ermee

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Hallo kinders,

Nou ik heb een S-Video kabeltje van 5 meter voor fl 12.50 gekocht en direct in m'n tv geplugd. Werkt hoor (ff knopje s-video op de tv indrukken)!!!
Moet nu alleen nog een beetje gaan lopen kloten met resoluties (denk ik), want het beeld van m'n monitor (1280x960) past niet lekker op m'n tv.

Ik ga nu ff de search gebruiken, voordat ik zwaar afgevlamd wordt.

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Op woensdag 15 augustus 2001 08:33 schreef DeWaanzin het volgende:
Hallo kinders,

Nou ik heb een S-Video kabeltje van 5 meter voor fl 12.50 gekocht en direct in m'n tv geplugd. Werkt hoor (ff knopje s-video op de tv indrukken)!!!
Moet nu alleen nog een beetje gaan lopen kloten met resoluties (denk ik), want het beeld van m'n monitor (1280x960) past niet lekker op m'n tv.

Ik ga nu ff de search gebruiken, voordat ik zwaar afgevlamd wordt.
Ik open maar ff een nieuw topicje, want ik kan niet vinden wat ik zoek. Sorry for that.

Verwijderd

De meeste TV-outs kunnen max 800x600 aan (en zelfs dan is text redelijk moeilijk te lezen)

bij mij draait me gf2mx200 op de tv-out op 800x600pix 32bits kleuren en 85Hz. (dit is bij mij de max instelbare waarde)

P.S. was jij niet eerder al wanhopig op zoek naar een manier om detonater drivers te installeren?

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Op woensdag 15 augustus 2001 09:47 schreef 5chaap2k het volgende:

P.S. was jij niet eerder al wanhopig op zoek naar een manier om detonater drivers te installeren?
Niet echt wanhopig, maaruh dat probleem heb ik wel ff gehad. Ik had m'n detonator drivers met Gozilla gedownt en dat werkte dus niet. Er stond wel een waarschuwing op de Nvidia site dat je dat niet moest doen, maar ik dacht WTF ze kunnen me wat. En daarna gaan janken als het niet werkt, stom ik weet het.

Pagina: 1