Vraag

• GuruG
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 02-09 14:31
Ik zoek een?
Ik zoek een 24 inch monitor om aan te sluiten op mijn laptop voor thuiswerken. Ik heb vorig jaar een hersenschudding gehad en krijg daardoor sneller zere ogen en hoofdpijn van beelschermwerk, dus ik zoek een monitor met Eye-care functionaliteit. Ik gebruik de monitor voornamelijk voor tekstbewerken, maar ook voor fotobewerking en af en toe film montage. Ik wil een monitor met IPS panel, anti-glare of mat? (graag advies hierover), 1080p lijkt me genoeg voor 24 inch. En zo veel mogelijk functionaliteit die goed is voor je ogen, zoals flicker-free en blauw licht filter

Wat is je budget?
Niet zo belangrijk. Max 400 euro, maar lijkt voor veel minder te kunnen. Het gaat me om wat goed is voor mijn ogen en koop een monitor als lange termijn investering

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
ik zoe de monitor die het beste is voor mijn ogen. Viewsonic en Benq lijken hier goede monitors voor te maken, maar sta open voor alternatieven. Heb eerder bv deze aanbevelingen gevonden https://thebestlaptops.net/best-monitors-for-eye-strain/ Ik wil een IPS panel (vanwege photoshop) en een 24 inch, dus dan vallen de overige modellen af. Ik twijfel nu tussen Viewsonic VX2476-smhd vs Benq BL2480T
pricewatch: ViewSonic VX2476-SMHD Zilver, Zwart
pricewatch: BenQ BL2480T Zwart. Het lijkt er op dat de Viewsonic een refresh rate heeft van 75 en de Benq 60. Maakt dit uit? Ook vraag ik mij af hoe het zit met mat vs anti glare

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga de monitor aansluiten op mijn laptop: Acer Swift SF314-56G (intel core i5).

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee