Wat ga je met je laptop doen?
Gamen en "normaal" gebruik (Office, internet, etc.)
Wat is je budget?
Ergens tussen de 1500 en 2000 euro. Mocht het echt héél veel uitmaken ben ik nog wel bereid om naar bijv. 2100 te gaan, maar liever niet.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, sporadisch misschien voor een LAN party in de toekomst (zodra dat weer mag
) maar handzaamheid is geen belangrijk criterium. Wel een lichte voorkeur voor niet een te heftig uiterlijk met neonkleuren en schreeuwende gekleurde logo's erop
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben wel te spreken over MSI en heb een beetje een B-merk gevoel bij Acer, maar dat is op weinig gebaseerd.
Disclaimer vooraf: ik heb er weinig verstand van dus laat me graag adviseren.
De gedachte is dat ik een gamelaptop koop (ik wil geen desktop) waar ik wel even mee vooruit kan (lees: dat ik in ieder geval een paar jaar games op hoge stand kan draaien zonder problemen). Qua type games zal het met name shooters en RPG/open world-achtige singleplayer spellen zijn. Geen sportspellen.
Ik heb zelf wat onderzoek gedaan en kwam bij de volgende laptops:
- pricewatch: MSI GS66 Stealth 10SE-448NL
- pricewatch: MSI Stealth 15M A11UEK-046NL
- https://azerty.nl/product...op-15-6-full-hd-ips-240hz
Maar zoals gezegd ben ik op zich ook bereid ietsje hoger te gaan. Hebben jullie op basis van bovenstaande richtlijnen nog goede tips? En is het de moeite om nu voor een van die gloednieuwe RTX 30xx kaarten te gaan?
Alvast bedankt!
Gamen en "normaal" gebruik (Office, internet, etc.)
Wat is je budget?
Ergens tussen de 1500 en 2000 euro. Mocht het echt héél veel uitmaken ben ik nog wel bereid om naar bijv. 2100 te gaan, maar liever niet.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, sporadisch misschien voor een LAN party in de toekomst (zodra dat weer mag

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben wel te spreken over MSI en heb een beetje een B-merk gevoel bij Acer, maar dat is op weinig gebaseerd.
Disclaimer vooraf: ik heb er weinig verstand van dus laat me graag adviseren.
De gedachte is dat ik een gamelaptop koop (ik wil geen desktop) waar ik wel even mee vooruit kan (lees: dat ik in ieder geval een paar jaar games op hoge stand kan draaien zonder problemen). Qua type games zal het met name shooters en RPG/open world-achtige singleplayer spellen zijn. Geen sportspellen.
Ik heb zelf wat onderzoek gedaan en kwam bij de volgende laptops:
- pricewatch: MSI GS66 Stealth 10SE-448NL
- pricewatch: MSI Stealth 15M A11UEK-046NL
- https://azerty.nl/product...op-15-6-full-hd-ips-240hz
Maar zoals gezegd ben ik op zich ook bereid ietsje hoger te gaan. Hebben jullie op basis van bovenstaande richtlijnen nog goede tips? En is het de moeite om nu voor een van die gloednieuwe RTX 30xx kaarten te gaan?
Alvast bedankt!
[Voor 6% gewijzigd door Schasbeele op 27-01-2021 11:57]