Toon posts:

Gamelaptop van 1500 - 2000 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Schasbeele
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-01-2022
Wat ga je met je laptop doen?
Gamen en "normaal" gebruik (Office, internet, etc.)

Wat is je budget?
Ergens tussen de 1500 en 2000 euro. Mocht het echt héél veel uitmaken ben ik nog wel bereid om naar bijv. 2100 te gaan, maar liever niet.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, sporadisch misschien voor een LAN party in de toekomst (zodra dat weer mag ;)) maar handzaamheid is geen belangrijk criterium. Wel een lichte voorkeur voor niet een te heftig uiterlijk met neonkleuren en schreeuwende gekleurde logo's erop

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben wel te spreken over MSI en heb een beetje een B-merk gevoel bij Acer, maar dat is op weinig gebaseerd.

Disclaimer vooraf: ik heb er weinig verstand van dus laat me graag adviseren.

De gedachte is dat ik een gamelaptop koop (ik wil geen desktop) waar ik wel even mee vooruit kan (lees: dat ik in ieder geval een paar jaar games op hoge stand kan draaien zonder problemen). Qua type games zal het met name shooters en RPG/open world-achtige singleplayer spellen zijn. Geen sportspellen.

Ik heb zelf wat onderzoek gedaan en kwam bij de volgende laptops:
- pricewatch: MSI GS66 Stealth 10SE-448NL
- pricewatch: MSI Stealth 15M A11UEK-046NL
- https://azerty.nl/product...op-15-6-full-hd-ips-240hz

Maar zoals gezegd ben ik op zich ook bereid ietsje hoger te gaan. Hebben jullie op basis van bovenstaande richtlijnen nog goede tips? En is het de moeite om nu voor een van die gloednieuwe RTX 30xx kaarten te gaan?

Alvast bedankt!

[Voor 6% gewijzigd door Schasbeele op 27-01-2021 11:57]

Beste antwoord (via Schasbeele op 17-02-2021 21:00)

• HansAnderson
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-11-2022
Schasbeele schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:31:
Dank voor de suggesties! Ja ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die nieuwe Legion serie, en bij nader inzien vermoed ik dat er - nu de GTX 30xx net uit is, de komende weken/maanden wel wat meer nieuw aanbod gaat komen met deze nieuwe videokaart (en hopelijk met een prijsverlaging).

Altijd lastig wel, als je de knoop hebt doorgehakt iets leuks nieuws te kopen, wil je dat het liefste zsm.. (ik in ieder geval)
pricewatch: Lenovo Legion 5 15IMH05H (81Y60093MH)

Ik weet dat dit een laptop met een 2060 kaart is (1250,- euro), maar is best bang voor buck en je moet je afvragen of je >450+ euro extra wil betalen voor enkel een 30xx kaart. Processor en werkgeheugen zijn nagenoeg verwaarloosbaar qua improvement. Ik geef je alleen een extra optie, maar respecteer als je per se een 30xx kaart wil (8gb vram is beter futureproof dan 6gb vram)

Het verschil tussen 60 en 144 hz is heel groot, maar van 144naar 240 is weer verwaarloosbaar tenzij je professional bent in een shooter.

[Voor 8% gewijzigd door HansAnderson op 29-01-2021 02:05]

Alle reacties

• Creatinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:37
Wellicht nog wachten op de nieuwe Lenovo Legion modellen?

Vwb de 30xx kaarten is vooral het wattage bepalend dacht ik.

Zo hoeft een 95W 3080 niet beter te presteren dan een 2080 Super. Een 135W 3080 daarentegen...

Probleem is dat niet alle leverancier dit wattage melden in hun specs. Zie hier; https://videocardz.com/ne...eforce-rtx-30-laptop-gpus

Overigens zit ik met dezelfde vraag als jij en heb dezelfde laptops in het vizier maar wil nog de Legions afwachten.

• Demarkie88
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 03-02 11:36
Creatinus schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:29:
Wellicht nog wachten op de nieuwe Lenovo Legion modellen?

Vwb de 30xx kaarten is vooral het wattage bepalend dacht ik.

Zo hoeft een 95W 3080 niet beter te presteren dan een 2080 Super. Een 135W 3080 daarentegen...

Probleem is dat niet alle leverancier dit wattage melden in hun specs. Zie hier; https://videocardz.com/ne...eforce-rtx-30-laptop-gpus

Overigens zit ik met dezelfde vraag als jij en heb dezelfde laptops in het vizier maar wil nog de Legions afwachten.
Enig idee wanneer Lenovo de nieuwe Legions introduceerd?
Gevonden Maart (Legion 5) /Juni (legion 7)

[Voor 3% gewijzigd door Demarkie88 op 27-01-2021 13:47]

• Creatinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:37
Misschien deze MSI GP66 eens overwegen? 'Slechts' 30 Euro boven je budget bij MeGekko.

• Schasbeele
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-01-2022
Dank voor de suggesties! Ja ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die nieuwe Legion serie, en bij nader inzien vermoed ik dat er - nu de GTX 30xx net uit is, de komende weken/maanden wel wat meer nieuw aanbod gaat komen met deze nieuwe videokaart (en hopelijk met een prijsverlaging).

Altijd lastig wel, als je de knoop hebt doorgehakt iets leuks nieuws te kopen, wil je dat het liefste zsm.. (ik in ieder geval)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• HansAnderson
  • Laatst online: 19-11-2022
Schasbeele schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:31:

pricewatch: Lenovo Legion 5 15IMH05H (81Y60093MH)

Ik weet dat dit een laptop met een 2060 kaart is (1250,- euro), maar is best bang voor buck en je moet je afvragen of je >450+ euro extra wil betalen voor enkel een 30xx kaart. Processor en werkgeheugen zijn nagenoeg verwaarloosbaar qua improvement. Ik geef je alleen een extra optie, maar respecteer als je per se een 30xx kaart wil (8gb vram is beter futureproof dan 6gb vram)

Het verschil tussen 60 en 144 hz is heel groot, maar van 144naar 240 is weer verwaarloosbaar tenzij je professional bent in een shooter.

[Voor 8% gewijzigd door HansAnderson op 29-01-2021 02:05]

• 99ruud99
  • Laatst online: 18:48
Hou er even rekening mee dat een gpu in een laptop "altijd" trager is dan in een pc. Ze worden vaak lager geklokt in verband met batterij /warmte afvoer. Die 80w varianten kan je eigenlijk vergelijken met een generatie eerder.
Zo is de 2060 van de laptop hierboven vergelijkbaar met een 1660 in een desktop, en daarvan wordt gezegd dat hij nog net in HD kan meedoen :). Dus zeker niet in hoge stand.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee