1password hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekieee
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-02 14:19
Beste iedereen,
'
Sinds een paar dagen heb ik 1password helemaal ingesteld, belangrijke wachtwoorden gewijzigd in allerlei tekens, belangrijke documenten geüpload etc. Geinstalleerd op mijn telefoon Samsung S8+ en op mijn pc App & browser(windows 10). Tot zover ben ik helemaal tevreden met de password manager.

Maar ik moet nu iedere keer mijn hoofdwachtwoord invullen, voordat hij "automatisch" gebruikersnamen & wachtwoorden invult. Dat vind ik dan echt weer teveel werk. Ik wil dat mijn wachtwoorden automatisch ingevuld staan op de apparaten die ik gebruik zonder al te veel te hoeven doen.
Overigens nadat ik mijn hoofdwachtwoord heb ingevuld, moet ik ook nog eens zelf door mijn wachtwoorden heen zoeken en de juiste aanklikken.

Om een voorbeeld te geven hoe het nu is:
- Ik open mijn browser (chrome)
- Ik open https://www.tweakers.net
- Ik wil inloggen (velden zijn leeg)
- Ik klik op het veld gebruikersnaam en vervolgens op 1password
- Ik moet mijn hoofdwachtwoord invullen (ondanks dat ik dat al meerdere keren gedaan heb)
- Vervolgens moet ik naar beneden scrollen en tweakers.net aanklikken
- Nu pas wordt gebruikersnaam + wachtwoord ingevuld

Zelfs als ik vervolgens uitlog en daarna weer opnieuw wil inloggen, moet ik al deze stappen opnieuw volgen.

Hoe ik het wil:
- Ik open mijn browser (chrome)
- Ik open https://www.tweakers.net
- Ik wil inloggen (velden zijn ingevuld met mijn gebruikersnaam en wachtwoord)
- Ik klik op inloggen

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg?

Groeten,
Oekiee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44
1password ken ik niet, maar lastpass biedt een plugin voor je browser met de mogelijkheid om je hoofdpassword te onthouden. Dit werkt ook op je smartphone.

Maar, echt veilig is het natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter Holtrop
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-05 14:52
Bij versie 6 (MacOs) kun je onder Voorkeuren,Beveiliging bij het kopje automatisch vergrendelen heel veel vinkjes uitzetten waardoor er niet vaak om een hoofdwachtwoord gevraagd wordt. Wel voor alle browsers de extensies even installeren.

Pieter Holtrop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekieee
mcsluis schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:38:
1password ken ik niet, maar lastpass biedt een plugin voor je browser met de mogelijkheid om je hoofdpassword te onthouden. Dit werkt ook op je smartphone.

Maar, echt veilig is het natuurlijk niet.
Ik begrijp dat als je ergens voor het eerst inlogt, dat je je hoofdwachtwoord in moet vullen. Maar als dat eenmaal een keer gedaan is op 1 apparaat, mag ik hopen dat hij dit onthoudt. Nu moet ik alsnog bij elke login mijn hoofdwachtwoord invullen, vind dat erg veel gedoe en duurt veel langer dan zou moeten geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-05 14:01
Heb je 1PasswordX al geprobeerd? (https://support.1password.com/getting-started-browser/)

Daarmee krijg je bij het invoerveld een 1Password logo, waarmee je snel de credentials kunt invoeren.
Hoe vaak je hoofdwachtwoord moet invoeren is afhankelijk van timeout settings.

[ Voor 11% gewijzigd door FastForwardNL op 27-01-2021 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04 10:21
Gebruik de Keyboard shortcuts. Die vult automatisch je username en password in nadat je 1Password hebt ontgrendeld:

Cmd + \ voor Mac en Ctrl + \ voor Windows.

Daarnaast kan je op Mac touchID gebruiken voor ontgrendelen, en op Windows kan je Windows Hello instellen om te ontgrendelen.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekieee
FastForwardNL schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:50:
Heb je 1PasswordX al geprobeerd? (https://support.1password.com/getting-started-browser/)

Daarmee krijg je bij het invoerveld een 1Password logo, waarmee je snel de credentials kunt invoeren.
Hoe vaak je hoofdwachtwoord moet invoeren is afhankelijk van timeout settings.
Had inderdaad verkeerde extensie geinstalleerd staan. 1PasswordX nu op mijn pc en dat werkt meteen zoals het zou moeten. Dank!

En ook de timeout settings aangepast voorlopig. Had nu ingesteld dat 1password automatisch zou vergrendelen bij afsluiten. Heb het nu op "nooit" gezet. En zo werkt het dus ook op mijn telefoon zonder dat ik iedere keer mijn hoofdwachtwoord in hoef te vullen. Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekieee
jooncheez schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:54:
Gebruik de Keyboard shortcuts. Die vult automatisch je username en password in nadat je 1Password hebt ontgrendeld:

Cmd + \ voor Mac en Ctrl + \ voor Windows.

Daarnaast kan je op Mac touchID gebruiken voor ontgrendelen, en op Windows kan je Windows Hello instellen om te ontgrendelen.
Ja ik ben dit begonnen, mede omdat ik vrijdag (als het goed is) de Samsung S21 ontvang. Hiermee wil ik ook met mijn vingerafdruk gaan beveiligen.
Pagina: 1