Toon posts:

4k streamen van nas naar LG oled cx

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Denneke,,!
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-03 12:01
Mijn vraag
ik heb altijd met mijn ds214+ en Apple tv HD al mijn digitale content probleemloos kunnen streamen naar mijn niet slimme tv. Nu heb ik een lg cx en wil ik graag 4k content streamen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik moet dus of een Apple tv 4k kopen, of een nieuwe nas of iets anders?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
de ds214+ streamde probleemloos 20-25gb bestanden bekabeld 1080p. De vraag of hij ook 4k bestanden kan streamen.

Mijn tv heeft de Plex app, maar dan moet ik dus een nieuwe nas en ik begreep dat een upgrade naar DS220+ niet voldoende is.

Mijn tv heeft optie van media server, dus dan kan ik gewoon de video's streamen vanaf de nas. Grote nadeel is dat ik subs niet kan toevoegen (zoals dat met infuse heel makkelijk gaat)

Wat is de beste optie? Ik geloof dat ik alleen met een zelfbouw nas uit de voeten kom met Plex?

Alle reacties

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:26
Zelf heb ik hiervoor een Apple tv 4K gekocht en stream 4K HDR content vanaf mijn Synology NAS. Hiervoor heb ik de app Infuse op mijn Apple tv geinstalleerd, gewoon via de app store. Deze app is niet gratis, eenmalig rond de 50 euro of 99 cent per maand, dat laatste doe ik dus en is maandelijks op te zeggen. Dit werkt top inclusief ondertiteling, hier hoef je dus geen nieuwe NAS voor tekopen.

• Denneke,,!
rorie schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:06:
Zelf heb ik hiervoor een Apple tv 4K gekocht en stream 4K HDR content vanaf mijn Synology NAS. Hiervoor heb ik de app Infuse op mijn Apple tv geinstalleerd, gewoon via de app store. Deze app is niet gratis, eenmalig rond de 50 euro of 99 cent per maand, dat laatste doe ik dus en is maandelijks op te zeggen. Dit werkt top inclusief ondertiteling, hier hoef je dus geen nieuwe NAS voor tekopen.
Thx voor je reactie! Zo heb ik het nu al idd, alleen is dit in de oude opstelling met een Apple tv HD. Welke nas gebruik jij ervoor?

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:26
DS218play

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:59
Je nas is snel genoeg, ik heb nog een 212+ en gebruik een Shield TV 2019 voor de transcoding (kodi)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kosz schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:36:
Je nas is snel genoeg, ik heb nog een 212+ en gebruik een Shield TV 2019 voor de transcoding (kodi)
Idd, ook mijn bejaarde 1010+ kan het moeiteloos, deze hoeft tenslotte niets meer te doen dan (onbewerkt) media aan te bieden aan het afspeelapparaat. Het afspeelapparaat, dat is de belangrijke schakel in deze, zoals die Shield hierboven.

Testing, one, two ...

• Denneke,,!
Alleen jammer dan dat zo'n goede en dure tv als een LG cx65 dit niet kan. Zonde dat je alleen hiervoor een andere mediaspeler moet kopen.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Denneke,,! schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:07:
Alleen jammer dan dat zo'n goede en dure tv als een LG cx65 dit niet kan. Zonde dat je alleen hiervoor een andere mediaspeler moet kopen.
Er zijn gebruikers die het rechtstreeks via de TV zelf doen, ik heb echter geen idee wat er dan wel of niet mogelijk is.

Testing, one, two ...

• Denneke,,!
Ja die opties heb ik onderzocht maar dan worden niet standaard alle bestanden afgespeeld of bijvoorbeeld zonder geluid, of natuurlijk met plex maar dan moet de server transcoden. 🤔

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

Op zich moet plex prima gaan/
Heb een LG B6 met de Plex app (en Xplay). En 918+ die als plex server werkt.

Ik kan eigenlijk alles afspelen. Ook 4k HDR content.
Wat ik niet kan is subs afspelen met PGS indeling. Dan moet de syno gaan transcoderen en dat trekt hij niet.

Maar persoonlijk ben ik meer fan van Kodi.
Heb nu dus een Google ChromeCast met Google TV.
En draai nu Kodi via Wifi met alle data van de NAS. En dat werkt vlekkeloos.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:34

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Denneke,,! schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:07:
Mijn lg c7 speelt gewoon zelf alle 4k HDR af die ik hem voer, rechtstreeks vanaf mijn DS414. Niets geen kodi/plex/appletv/transcoding/whatever nodig. Zou me verbazen als jouw nieuwere cx dat niet kan. Of je moet wel hele obscure mediabestanden willen afspelen.

Edit: af en toe heb ik een film waarvan de tv het geluid niet snapt, maar de tv stuurt het geluid toch door naar mijn receiver via ARC, en die kan gewoon alles afspelen op dat vlak.

[Voor 20% gewijzigd door Bart ® op 29-01-2021 08:52]

Cunning linguist.

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:14
ik stream ook van mijn NAS DS713+ naar me tv door middel van een kodi, het enigste nadeel aan zo'n kodi is de afstand bediening, dit doe ik via me telefoon daar een app op installeren deze connecten aan de kodi.
dit draait al 3 jaar zonder problemen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Denneke,,! schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:43:
Ja die opties heb ik onderzocht maar dan worden niet standaard alle bestanden afgespeeld of bijvoorbeeld zonder geluid, of natuurlijk met plex maar dan moet de server transcoden. 🤔
Zonder geluid heeft denk ik met de (ontbrekende) ondersteuning voor DTS te maken. Die lijkt er op de CX series uitgehaald te zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03 09:14
Heb een tijdje Plex server gedraaid op mijn 918+ met de Plex app op mijn LG C8, dit werkt op zich prima als je geen hoge bitrates wil afspelen.
Een hoge kwaliteit media-file met een bitrate van tegen de 80MBit/s gaat stotteren, daarbij merk je dat de 100MBit aansluiting van de TV de bottleneck gaat worden.

Ik gebruik nu een Apple TV 4k met Infuse Pro, zelfs de grootste bestanden gaan probleemloos en het bedieningsgemak is top!

https://www.strava.com/athletes/4819403

• Denneke,,!
Thx allemaal, gaat dan toch een apple tv 4k worden maar misschien nog even wachten op de mogelijk nieuwe versie.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee