Toon posts:

Icloud foto's downloaden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vphxxx
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19-01 07:53
Hallo allen,

Ik deel samen met mijn vriendin een Icloud abonnement. Nou wil ik graag de foto's en video's op een HDD zetten als zijnde een back up.
Ik heb gemerkt dat ik via de Icloud app zelf in Windows maar 1000 foto's per keer kan downloaden en wanneer ik dit doe het echt enorm traag gaat. Het gaat om gezamenlijk een stuk of 50.000 foto's video's.
De snelheid waarmee het via Icloud zelf gaat is echt niet te doen.

Ik heb icloud gesynchroniseerd met windows en derhalve gepoogd ze te kopiëren vanuit de Icloud map naar een andere HDD.

Weet iemand of hier andere oplossingen of programma's voor zijn welke dit wel snel kunnen en in grote getalen want op deze manier is het geen doen. Of moet ik eraan geloven en er uuuuren voor uitrekken?

Ik heb op het internet gezocht en gekeken maar kom zelf niet tot een andere oplossing. Alle opties die gegeven worden worden zijn voorbeelden met een paar honderd foto's (dan is het wel te doen).
Ook vond ik een programma Copytrans Cloudy, echter betaal je daar 20 pond voor en ben ik er niet zo happig op om daar mijn inlog gegevens achter te laten...

Groeten.

Alle reacties

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dit heb ik ooit gebruikt om m'n hele iCloud leeg te trekken : https://github.com/icloud.../icloud_photos_downloader

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
50.000 foto's je bewaard echt alles dit is een produktie die richting die van een pro fotograaf gaat. Ik zou eerst eens na gaan denken wat wel en wat niet te bewaren. Want met dit soort hoeveelheden heb je over een paar jaar alles, maar eigenlijk ook niets want je vindt tussen de hoeveelheid de interessante foto's niet meer terug.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De icloud app synct -als je dat zo instelt- toch alles naar de lokale HDD? Althans hier mis ik bij wat steekproeven niets.

Edit: geen idee van de snelheid. Maar: als je bandbreedte lokaal, aan hun kant, of de route er naartoe te weinig is zal de gebruikte tool daar niets aan helpen.

[Voor 40% gewijzigd door F_J_K op 27-01-2021 15:16]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Vphxxx
bedankt, zal dat eens gaan proberen.

• Vphxxx
Frogmen schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:25:
50.000 foto's je bewaard echt alles dit is een produktie die richting die van een pro fotograaf gaat. Ik zou eerst eens na gaan denken wat wel en wat niet te bewaren. Want met dit soort hoeveelheden heb je over een paar jaar alles, maar eigenlijk ook niets want je vindt tussen de hoeveelheid de interessante foto's niet meer terug.
ja, helemaal mee eens hoor. dat is ook mede de reden dat ik het graag op een HDD wil hebben zodat ik het rustig kan gaan uitzoeken. maar goed 50.000 is inderdaad veel te veel maar op een gegeven moment ga je een punt voorbij...

• Vphxxx
F_J_K schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:10:
De icloud app synct -als je dat zo instelt- toch alles naar de lokale HDD? Althans hier mis ik bij wat steekproeven niets.

Edit: geen idee van de snelheid. Maar: als je bandbreedte lokaal, aan hun kant, of de route er naartoe te weinig is zal de gebruikte tool daar niets aan helpen.
dat klopt, dat heb ik ook zo ingesteld maar de bestanden staat er niet fysiek (volledig) op...

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Vphxxx schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:08:
[...]

dat klopt, dat heb ik ook zo ingesteld maar de bestanden staat er niet fysiek (volledig) op...
Huh, hoe merk je dat?

Mijn Icloud\Downloads directory lijkt even groot als de icloud web-lijst. Misschien wordt alles 'echt' gedownload zodra je elk bestand aanraakt? En gebeurt dat bijv. tijdens een backup van die directory?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Vphxxx
F_J_K schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:52:
[...]

Huh, hoe merk je dat?

Mijn Icloud\Downloads directory lijkt even groot als de icloud web-lijst. Misschien wordt alles 'echt' gedownload zodra je elk bestand aanraakt? En gebeurt dat bijv. tijdens een backup van die directory?
Mijn map aan fotos en videos is geloof ik zo’n 150 gig. Als ik deze sync met mijn HDD kan ik wel alles openen maar de daadwerkelijke ruimte op mijn HDD neemt niet af. Als ik naar de map grote kijk in eigenschappen zegt hij wel 150 gig. Lijkt dus inderdaad pas te “downloaden” zodra je een bestand opent. Zoals op mijn iphone zelf ook gebeurt.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik heb icloud sync tool (v7.20) en heb als test gekeken of ik random foto's en filmpjes kan bekijken als de PC van het netwerk is afgekoppeld. Ja, in alle gevallen. Bij mij wordt dus wel 'echt' gedownload.

Misschien omdat ik de map dus vervolgens weer backup en elke foto zo wordt 'aangeraakt'. Dat backuppen wil je sowieso doen: een sync is geen backup! Maar ook een foto die ik net op mijn iphone maak, is te lezen als ik wat later de netwerkverbinding stop. Ook die staat dus 'fysiek' op de PC zonder dat ik 'em heb geopend.

Voor de zekerheid, je hebt 'download new photos and videos' wel aangevinkt in de icloud tool?

Edit: het kan natuurlijk wel 'een tijdje duren' voor die 50K files de eerste keer zijn gesynct...

[Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 28-01-2021 10:36]

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Op Mac kan je gewoon Alle foto’s selecteren en kopiëren naar een map kan dat onder Windows niet?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Vphxxx
Frogmen schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:37:
Op Mac kan je gewoon Alle foto’s selecteren en kopiëren naar een map kan dat onder Windows niet?
yes, dat kan. Echter duurt dit een eeuwigheid.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:04
Frogmen schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:25:
Ik zit inmiddels ook aan de 25.000. Ik vind het juist fijn/leuk om al mijn foto's erin te hebben van de afgelopen 20 jaar (ja, dus ook foto's van voor ik een iPhone had). Op zich is daar niet zoveel mis mee toch? Juist de zoekfunctie werkt behoorlijk goed vind ik. Zoek op "pizza" en ik krijg voor 20 jaar aan pizza-foto's te zien ;)

omniscale.nl

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee