Computer hangt na x minuten

Pagina: 1
Acties:

• basjuh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:52
Beste allemaal. Ik heb een vage Compaq Presatio 5858 thuis staan omdat dat ding een probleem heeft. Normaal ben k redelijk goed in t oplossen van (hardware)problemen, maar nu kom ik er niet uit. Er zit in die computer, met een AMD K7 550 Mhz proc en 128 Mb geheugen een S3 Savage4 chipsetachtige videokaart. Nu is het probleem, dat die viedekaart echt HEET word. Niet te geloven. Als er een kleine grafische bewerking plaatsvind, zoals schuiven met de muis, dan bevriest t scherm en de PC loopt vast. Echt vast. Geen blue screen, maar de muis vertraagd en gaat van snelheid X naar 0 en *PLOF* vast. Ik heb de videokaart al een biosupdate gegegeven en de laatste drivers geinstalleerd, niets mag baten. Kent iemand het probleem? Bij voorbaat dank.....

Weet t soms wel beter

Verwijderd

Hoort er geen koeler op?

Verwijderd

Probeer eens een andere videokaart.

• basjuh
Het is en compaq presario. ZO een ding met een 16 AGPkaart komt zonder koeling. Een andere kaart heb ik neit liggen, die krijg k pas van de week :(

Weet t soms wel beter

Verwijderd

probeer je hardware acceleratie eens wat lager te zetten, dit kon nog wel eens helpen.

RGZ.

MASH

• basjuh
Het rare is dus, dat het probleem zich plots voorr heeft gedaan. Nadat er een virusje op de betrefende computer zat heb ik dat ding netjes geformateerd en win2k erop gezet. Maar ook die loopt VET vast.. niet normaal meer. Stal je dat windhoos welkomstscherm eens voor. Als ik die aanklik of ff flink met de muis erover heen gaat. POEF, vast. Als ik helemaal geen bewerkingen doe, blijft de PC wel stabiel lopen en is er niets aan de hand

Weet t soms wel beter

Verwijderd

Hoi,

Ik had laatst een zelfde probleem; alleen op een computer met een geforce2 GTS.
DAt is niet hetzelfde, maar het hielp wel om oudere! drivers te installeren.
Misschien moet je dat ook eens proberen voor jouw videokaart.
Veel succes. :?

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik had het pas ook, bij mij lag het aan kapot geheugen. Toen ik 1 vd dimmetjes eruit had gehaald liep ie weer rockstable.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Pagina: 1