Radeon RX6700 of Geforce 3060 ti i.c.m. Ryzen 5 5600X

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaandebru
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-05 20:43
Ik zoek een?
Goede videokaart om 1440p spellen op hoge settings te kunnen spelen. Mijn vraag is concreet of het voordeel heeft een AMD videokaart in een desktop met een AMD processor (x5600) te stoppen?

Wat is je budget?
Budget is geen issue alleen ik vind duurdere kaarten niet nodig voor het doel dat ik heb met de desktop.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Betrouwbaarheid is het belangrijkste (in mijn tijd, zeg 15 jaar geleden stond bijvoorbeeld ASUS goed aangeschreven)

Processor is Ryzen 5 5600x, met als moederbord een MSI MAG B550M Mortar
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Beste antwoord (via Sebastiaandebru op 27-01-2021 12:48)

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
Met de SAM boost zal je ergens tussen de 4% en 15% winst behalen t.o.v. een Nvidia GPU+AMD CPU. Men gaf vanuit Nvidia echter wel aan tijdens CES dat men daar ook werkt aan een SAM achtig systeem, dus misschien is dat voordeel wat je nu kunt hebben voor AMD-only maar tijdelijke winst.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:31
https://www.tomshardware....s-via-smart-memory-access

Er is een voordeel maar voor de rest maakt het niet zoveel uit. Ik ben zelf ook aan het wachten op de 6700 en hoe deze vergelijkt met de 3060ti. En te wachten tot de prijzen weer een beetje normaal worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:21
Voor de 6xxx serie: ja, maar het is geen dag en nacht verschil.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
Met de SAM boost zal je ergens tussen de 4% en 15% winst behalen t.o.v. een Nvidia GPU+AMD CPU. Men gaf vanuit Nvidia echter wel aan tijdens CES dat men daar ook werkt aan een SAM achtig systeem, dus misschien is dat voordeel wat je nu kunt hebben voor AMD-only maar tijdelijke winst.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaandebru
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-05 20:43
Bedankt allemaal!

Ik ga toch nog maar even wachten tot de 6700 uit is, de beschikbaarheid zal wel droevig zijn maar goed, ik heb dan ook wat minder haast dan de meeste tweakers :-). Die extra SAM boost is toch een mooie bijkomstigheid om te kiezen voor een AMD GPU/CPU combi.

@Seriph helaas kon ik maar 1 bericht taggen als "Beste antwoord" anders had jij ook een vinkje gekregen (de link is erg nuttig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:31
zzzzz had het betere antwoord. Maar goed dat je jouw antwoord hebt. :)
Pagina: 1