• wevah
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-03 10:27
https://www.megekko.nl/pr...Ryzen-9-3900X-2x8GB-3600-

Ik heb dit gekocht

Ryzen 9 3900x
Gigabyte x570 Aorus Elite
Corsair DDr 4 vengeance RGB Pro 2x8gb 3600

Alles in elkaar geflanst met een Cooler Master hyper 212 rgb black edition

Kast van mijn oude Intel i7 setup daar deed mijn voeding en ssd en hdd het gewoon
oude mobo met i7 alles werkt.

psu van corsair 750x
SSD samsung evo
4tb hdd

en vele randapparatuur

HDMI via mobo
Alles geconnect maar geen beeld, geen post, geen bios

HDMI via GPU
oude Gpu erin geknalt doet het ook niet via HDMI

HDMI doet het wel op mijn laptop

Zo min mogelijk aangesloten qua fans etc op de headers, ram slots verwisseld

Alle fans doen het, rgb lampjes mooie kleurtjes maar geen beeld

je zou toch zeggen dat alles op elkaar aansluit omdat je een upgrade kit koopt

Need sleep morgen weer verder proberen.. enige suggesties guys?

Thanks in advance

Andrew

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:45
Geen onboard video dus HDMI van moederbord doet niks. Hoe oud is de gpu ? Mogelijk dat deze niet werkt vanwege UEFI ?

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03 08:52

Mystic_X

What does this button do

Heb hetzelfde gehad met mijn 5800x (voor de rest dezelfde config).
Dit toen teruggestuurd naar Azerty (de leverancier in mijn geval) daar bleek de processor defect te zijn.
Teruggekregen met een nieuwe processor en toen werkte het.

A great thought in a small mind is a dangerous thing

• wevah
Dank voor uw snelle reactie

• wevah
@arjanw848

Ik heb de hdmi op de mobo getest en oo de idd oude gpu. Maar het zou al op de mobo moeten werken

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
@wevah je hebt een CPU zonder IGP, dus de HDMI-aansluiting op het moederbord zal niet werken (al weet ik niet of de chipset zelf misschien een POST/UEFI mededeling zou moeten genereren?)

Weet je 100% zeker dat de "oude" grafische kaart die je gebruikt hebt goed werkt?

[Voor 18% gewijzigd door mcDavid op 27-01-2021 12:24]

• wevah
@mcDavid De hdmi op de gpu heeft tot gisteren goed gewerkt op mijn oude configuratie. Cpu zonder igp? Wat houdt dat in? Ik kon op mijn oude configuratie de hdmi gebruiken op mijn mobo en via mijn gpu. I7 2600k geloof ik met een b75 pro 3m

• wevah
Bedankt btw voor jullie bijdrage. Waardeer het zeer! Ik heb ondertussen een mail gestuurd naar megekko zoals @Mystic_X aangaf. Ben benieuwd naar hun reactie.

Wel een opgave zeg. D8 even plug en play en gaan met die banaan.

Ben ook nog eens een noob met dingen terug sturen. Hoe gaat dat in deze tijd in zijn werking

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:51

TTLCrazy

Listen to Frankie

wevah schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:46:
@mcDavid De hdmi op de gpu heeft tot gisteren goed gewerkt op mijn oude configuratie. Cpu zonder igp? Wat houdt dat in? Ik kon op mijn oude configuratie de hdmi gebruiken op mijn mobo en via mijn gpu. I7 2600k geloof ik met een b75 pro 3m
De meeste Intel cpu's hebben een ingebouwde gpu dus dan krijg je video uit via je moederbord. Deze AMD heeft dat niet dus kan je alleen beeld krijgen via een losse gpu op je moederbord.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied > Ajacied

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-03 20:55
In je 2600 zit een videokaartje, je 3900 heeft dat niet. Dus de hdmi uitgang op het moederbord van 2600 werkt wel en bij de 3900 niet.

En dan zal ik voor de 2de keer in deze topic vragen, welke gpu gebruik je nu want die zou goed niet met de nieuwe biossen overweg kunnen.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:56
je zou toch zeggen dat alles op elkaar aansluit omdat je een upgrade kit koopt

Alles kan kapot, het kan ook DOA zijn ;)

• wevah

• wevah
@JappieR radeon saphire vapor x hd 7970 ghz edition 3g gddr5.

Dank je voor je moeite

• wevah
@TTLCrazy befank voor je reactie, ik leer zo het een en ander van jullie. Vriendelijk dank🙏🏽

• wevah
Allen bedankt. Ik heb het opgelost. Cmos clear. Videokaart in andere pci e slot en hij deed het. Hartelijk dank voor jullie participatie. Had het niet zonder jullie kunnen doen❤💯💪🏽🙏🏽 hoe kan ik dit topic sluiten?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee