Toon posts:

Tweaked BIOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus CUSL2. Zodra er een "final" van een nieuwe BIOS is uitgekomen, wordt er ook een tweaked versie van op het net gezet.

Wat is het nut van een tweaked BIOS?
-----------------
PIII-1GHz
256MB CAS2
V7100Pro

• joostje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:49
uh die is zeg maar een beetj eaangepost voor snellere prestaties lijkt me eh :?

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 16:42

Dries Arnolds

*bling bling*

Ik heb een keer een unofficial tweaked BIOS van een Asus P2B gehad. Dat scheelde iets van 100 punten in 3DMark 2000. Maar eigenlijk was het niets meer dan hetzelfde BIOS met andere default-instellingen.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Is het niet veiliger om een progje als TweakBIOS te gebruiken ipv een non-officiele BIOS te flashen :?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=7] :).

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Ik heb hier Tweaked BIOS ook draaien. Gaat als een trein. Een CUSL-2 zal allerlei settings op conservatieve waarden zetten als je overclocked. Dus je kunt je memory wel op 150MHz/CAS2 zetten, maar de normale BIOS maakt daar 150MHz/CAS3 van :(
Ook wordt AGP op 2x gezet ipv 4x. En nog veel meer. Tweaked BIOS corrigeert dit.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Ik had zo een biostweaktool [?] waarmee ik leuke dingen aan mijn 440BX mobo kon doen. alleen... het werkte niet :( [sorry het is al laat]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 15 augustus 2001 02:35 schreef powerpulse het volgende:
Ik had zo een biostweaktool [?] waarmee ik leuke dingen aan mijn 440BX mobo kon doen. alleen... het werkte niet :( [sorry het is al laat]
440BX? Heb je de 440BX North Bridge Tune geprobeerd? Daarmee kun je verborgen geheugeninstellingen (die dus niet in BIOS zitten) tweaken. De performancewinst is geweldig!
Pagina: 1