Vraag

• kipoewee
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-06-2022
Ik zoek een?
Samsung smartphone

Wat is je budget?
Zo'n €300.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Momenteel heb ik een Galaxy S5 Neo. 't Beestje gaat inmiddels al 4,5 jaar mee en werkt nog steeds heel goed, alleen loop ik tegen de limieten van m'n geheugen aan... Ondertussen moet ik wekelijks de cache gaan legen en apps updaten lukt ook niet meer (tenzij ik andere apps ga wissen). Heel wat apps draaien ondertussen ook al vanaf m'n sd-kaart om plaats vrij te maken, maar ondanks de klasse 10 merk ik toch wel verlies in snelheid.
Overall ben ik wel tevreden van deze telefoon, dus ik zoek iets in dezelfde lijn maar met een groter geheugen.
Ik gebruik m'n gsm voornamelijk voor social media, mails, bankieren, gps en youtube. Foto's en filmpjes maak ik niet zoveel en daar stel ik ook geen torenhoge eisen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Onbekend is onbemind, dus ik blijft graag binnen het gamma van Samsung.
Via de BBG en andere reviews kwam ik uit bij de Galaxy A51 en de A71.

Welke vragen heb je hier nog over?
Er zit een prijsverschil op van een 100€ en ik vraag me af of die A71 dat extra budget wel waard is? Ik ken er zelf nauwelijks wat van, vandaar dus jullie hulp bij deze beslissing.
Beide toestellen zijn uitgebracht op hetzelfde moment en verschillen onderling ook niet zo hard. Voor zover ik zie zijn de enige noemenswaardige verschillen de 6GB ram ipv de 4gb ram en een hogere mp van de camera?
Maar volgens ik lees is de chip van de A71 ook terug te vinden in veel goedkopere telefoons, dus dat is vast geen hoogvlieger (in de budgetklasse)? Daartegenover staat de modernere maar kleinere Li-Polymer batterij van de A51.
Tot slot vraag ik me af welk scherm minder gevoelig is voor inbranden. In m'n huidige scherm staan de statische delen van mijn gps ingebrand, niet storend maar wel zichtbaar. (Waze: de oranje bol voor meldingen, aankomsttijd en x-aantal km).

Alvast bedankt voor jullie mening over deze modellen!
Eventuele andere Samsung alternatieven zijn eveneens welkom.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:25
Ga voor jezelf na, wat zijn de belangrijkste verschillen.

Beiden gaan een giga upgrade ervaring geven, dat is het probleem niet.
Wil je graag groter scherm? Dan is de 71 leuk.

Voor rest is de 51 dikke prima :)

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-03 15:31

Grannd

da Granndest

Ik heb zelf bijna sinds maart 2020 de A71.

Wat prestaties betreft heeft de A71 een snellere processor en een langere accuduur, de Exynos uit de A51 is kwa prestaties minder. Ten opzichte van de Neo gaat de A51 ook al een hele upgrade zijn.
Dat het scherm (en toestel) een stuk groter is daar moet je echt je voorkeur echt wel/niet bij liggen. Ik vind het wel lekker zo'n groot scherm.

Inbranden zou ik niet zo bang voor zijn.

Je kan er ook nog voor kiezen om nog even afwachten op de aankondigingen van de A52 en A72 die binnen een paar weken aangekondigd zullen worden.
Het lijkt erop dat die voor ongeveer dezelfde prijs verkocht zullen worden, dus dan kan je ofwel het nieuwste model nemen wat nog geavanceerder is, of gebruik maken van het feit dta de 51 en 71 nog verder in prijs zullen zakken.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:16
@kipoewee je geeft zelf aan dat je uit je geheugen loopt, dus ik zou voor grootste geheugen en meeste opslag gaan. Qua schermen kwaliteit zijn ze gelijk aan elkaar.

Overigens ben ik het met @Grannd eens dat het verstandig is even te wachten als je kunt met de nieuwe modellen die er aan komen, de oude zullen dan goedkoper worden.
Kijk ook naar de M serie, de M21 en M31 zijn A51 toestellen met grotere accu en recenter uitgebracht.
https://www.gsmarena.com/...one2=10079&idPhone3=10111
De M51 is een variatie op de A71.
https://www.gsmarena.com/...hone1=10148&idPhone2=9995

Simpele truc, gooi alle offline kaarten e.d. van je telefoon, alsmede alle foto's en de meestal ongebruikte apps, dan heb je weer genoeg ruimte voor updates voor komende maand.

• kipoewee
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-06-2022
Bedankt voor de reacties!
Ik onthou dat ik beter even wacht tot de nieuwe er zijn, dus dat ga ik ook doen :)
Ik hou t nog wel enkele weken uit met deze...
En alle overbodige zaken zijn inmiddels wel weg of naar de sd kaart, dus daar verwacht ik weinig oplossingen meer mee.

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022
Ik heb de A51 In wit en zou het volgende in overweging nemen.

De display witwaarde kan niet zo wit ingesteld worden als mijn Huawei P20 Lite. Ik heb hiervoor wel de advanced instellingen gebruikt. Hoever ik de rood groen blauw sliders ook gebruik. De display blijft een zeer lichte gele zweem in de witwaarde houden. Verder stoort dit niet als je er niet naar zoekt. Maar naast mij Huawei P20 Lite valt dit wel op.

Verder is de dingerprint sensor inderdaad niet reactief. Ik moet mijn duim op een bepaalde manier op de sensor zetten dan werkt het wel.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee