Toon posts:

Keuken niet compleet. En nu?

Pagina: 1
Acties:

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:37
Afgelopen donderdag is mijn nieuwe keuken bezorgd en vrijdag is deze geinstalleerd. Al vrij snel bleek de koelkast te ontbreken en ook de deur die die daarvoor hoort. Resultaat: mooie keuken met een groot gapend gat. Het plezier dat de nieuwe keuken na 6 maanden wachten had moeten geven is compleet weg.

Vrijdag direct contact opgenomen (zetters waren ZZP’ers. Moest maar met het filiaal worden opgenomen) omdat ik niet pro-actief ben geinformeerd over het niet compleet zijn was ik toen eigenlijk al gefrustreerd. Op stel en sprong nog een oude koelkast moeten regelen om het weekend door te komen. Vrijdag kon men niets betekenen er moest eerst een opleverrapport komen van de ZZP’er. Maandag niets gehoord. Vandaag maar weer in de telefoon geklommen en helaas weer het kastje naar de muur verhaal. Rapport was nog niet binnen. Men ging op zoek en zou me terug bellen. Je raadt het al. Niets gehoord.

Ik sta eigenlijk al op springen en sta op het punt om met allerhande zooi aan dreigementen te gaan strooien. Probleem is een beetje dat ze me volledig in de tang hebben. Ik ben zo dom geweest om niet over de betaalvoorwaarden te onderhandelen en heb dus vooraf al betaald. Daarnaast vraag ik me een beetje af of ik niet te hard van stapel loop en nog even geduld moet hebben.

Gaat om een keuken van ca. 25k bij een van de bedrijven op de 1e pagina van qasa (qua beoordelingen, en dat zijn er honderden). Ik had eigenlijk gewoon een goede service verwacht maar heb nu t gevoel bij 1 of ander louche bedrijf te zijn beland.

Hoor graag wat ervaringen over vergelijkbare processen. Ik koop niet vaak een keuken en zeker niet van dit soort bedragen.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Je hebt een betaalcontract, wat staat er allemaal bij de leveringsvoorwaardes? Zo'n keuken van 25k is niet op een bierviltje afgeleverd...

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:21
Volgens mij moest je gewoon even je frustraties van je af schrijven en nu nog een keer goed adem halen :)

Probeer nog even in contact te komen met de keukenzaak en vraag naar de mogelijkheden. Ik verwacht niet dat de keukenzaken open zijn dus langsgaan zal lastig worden.

Het bedrijf tegen je in het harnas jagen zal je ook niet verder helpen. Helaas gebeurt het ook grote bedrijven met goede beoordelingen dat niet alles soepel verloopt.

Mijn laatste tip is: Probeer toch een beetje te genieten van je nieuwe keuken en laat het ontbreken van een koelkast dat niet verpesten :)

bl44t

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Het is maar een paar dagen verder. Neem gewoon even contact op.

• di-Rossi
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-02 20:30
Mijn 1e reactie was, even geduld hebben deze week. Zij geven aan dat ze ook nog wachten op terugkoppeling van de montage. Een koelkast missen zou eenvoudig terug te vinden moeten zijn.

Mijn 2e reactie na het zien van het bedrag: daarvoor verlang je wel service en mag de lat wat mij betreft omhoog. Morgen bellen en bij geen goed antwoord schriftelijk in gebreken gaan stellen. Vraag of ze zsm de missende onderdelen leveren en geef een termijn van 1 week oid.

Blizzard: Speakerrrr#2714

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-03 14:52
Niltag schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:46:
Vrijdag direct contact opgenomen (zetters waren ZZP’ers. Moest maar met het filiaal worden opgenomen) omdat ik niet pro-actief ben geinformeerd over het niet compleet zijn was ik toen eigenlijk al gefrustreerd. Op stel en sprong nog een oude koelkast moeten regelen om het weekend door te komen. Vrijdag kon men niets betekenen er moest eerst een opleverrapport komen van de ZZP’er. Maandag niets gehoord. Vandaag maar weer in de telefoon geklommen en helaas weer het kastje naar de muur verhaal. Rapport was nog niet binnen. Men ging op zoek en zou me terug bellen. Je raadt het al. Niets gehoord.
Blijven bellen. Rapport of niet, daar heb jij niks mee te maken. Jij moet je koelkast met deur hebben, of in ieder geval een levertijd. Interne procedures die lang duren zijn geen reden om jou te laten wachten. Als je als antwoord krijgt dat die koelkast nog in een container zit die niet is vrij gegeven, dan hoef je niet meer iedere dag te bellen. Dat is voor hun ook overmacht. Maar een interne procedure? Bellen maar.
Ik sta eigenlijk al op springen en sta op het punt om met allerhande zooi aan dreigementen te gaan strooien. Probleem is een beetje dat ze me volledig in de tang hebben. Ik ben zo dom geweest om niet over de betaalvoorwaarden te onderhandelen en heb dus vooraf al betaald. Daarnaast vraag ik me een beetje af of ik niet te hard van stapel loop en nog even geduld moet hebben.
Niet doen, daar win je niks mee. Blijven bellen, namen vragen en afspraken noteren. En zelf gewoon concrete momenten noemen. Als ze morgenochtend zeggen dat ze het nog niet hebben en dus nog geen uitspraak kunnen doen, dan eis je van ze dat het einde van de dag wel in orde is en bel je ruim voor 5en nogmaals. Je kan gewoon aangeven dat je verwacht dat je morgenmiddag voor 16:00 uur een oplossing weet. Dan hebben ze vanaf donderdagmiddag gehad. Dat de oplossing nog niet in jouw huis staat is een tweede, maar jij moet perspectief hebben. En als degene die jij moet hebben er nou net niet is op woensdag, dan vraag je wanneer diegene er wel is. Is dat donderdagochtend, dan wil je weten vanaf hoe laat deze persoon aanwezig is en zorg je dat je 5 minuten daarna belt.

En als ze blijven zeggen dat ze het niet weten omdat het rapport er niet is, kan je altijd semigrappig vragen of ze toevallig nog met postduiven werken. Het heeft afgelopen dagen wel flink gewaaid. :+
Gaat om een keuken van ca. 25k bij een van de bedrijven op de 1e pagina van qasa (qua beoordelingen, en dat zijn er honderden). Ik had eigenlijk gewoon een goede service verwacht maar heb nu t gevoel bij 1 of ander louche bedrijf te zijn beland.

Hoor graag wat ervaringen over vergelijkbare processen. Ik koop niet vaak een keuken en zeker niet van dit soort bedragen.
Het is op dit moment met Corona een klotetijd. Van alles is niet leverbaar, vertraagd, planningen lopen permanent in het 100 door ziekte (zowel personeel als klanten). En ook de besten maken fouten, zo lang ze maar worden opgelost. Het gaat over veel verschillende lagen. De achterkant maakt beslissingen die voor hun volstrekt logisch zijn, maar die de voorkant niet weet. En dus niet bij jou uit komen.

[Voor 3% gewijzigd door Pizza_Boom op 26-01-2021 23:19]

• Pizza_Boom
di-Rossi schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:52:
Mijn 1e reactie was, even geduld hebben deze week. Zij geven aan dat ze ook nog wachten op terugkoppeling van de montage. Een koelkast missen zou eenvoudig terug te vinden moeten zijn.
Sorry, maar dat mag in het huidige tijdperk geen dagen duren. Koelkast is er niet, terugkoppelen per email en kantoor kan aan de gang, dat had op donderdagochtend nog gekund. Het is geen groot bouwproject waar in batches geleverd wordt en men dus nog kan wachten omdat het wellicht in een andere levering zit. Dat het vrijdag niet meteen bekend is, a la, maar maandag aan het einde van de dag zou er toch meer duidelijkheid mogen zijn.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:08

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Nou nou... Plezier compleet weg?
Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Doe niet alsof het het einde van de wereld is...

Waarom heb jij donderdag niet meteen gecontroleerd of alles aanwezig was? Men is vrijdag dus een incomplete keuken gaan installeren.

Blijf contact zoeken met de keukenboer. Blijf vooral rustig, niemand wordt beter van dreigen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Niltag
Thanks voor de reacties dusver. Lekker snel ook. Plaatst een en ander toch wel even in perspectief. Het is inderdaad ook gewoon wat frustratie kwijtraken momenteel. Het voelt een beetje als een nieuwe auto kopen. Hem zonder wielen naar je huis te moeten laten slepen en dat je dan nog wel hoort wanneer de wielen komen. En je dan tijdens dit traject bijna schuldig voelen dat je zo ongeduldig bent.

In ieder geval duidelijk dat ik niet de enige ben die dit (te) lang vind duren. Al duurt het een paar weken, maar laat in ieder geval wat weten. Morgen hang ik sowieso weer aan de lijn op basis van de reactie maar even kijken of het al tijd is om aan in gebreke stellen te gaan denken.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Blij in elk geval eerst even vriendelijk. Als ze moeilijk of langdradig doen kan je beginnen met in gebreke stellingen e.d. Het kan altijd zo zijn dat er een 'honest' mistake is gemaakt

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-03 20:32
Trouwens als het snel moet gaan en om juridisch in orde te zijn.
Stuur een aangetekend schrijven van de gebreken. Zullen ze normaal ook sneller schakelen.

• Niltag
Nyarlathotep schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 23:21:
Nou nou... Plezier compleet weg?
Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Doe niet alsof het het einde van de wereld is...

Waarom heb jij donderdag niet meteen gecontroleerd of alles aanwezig was? Men is vrijdag dus een incomplete keuken gaan installeren.

Blijf contact zoeken met de keukenboer. Blijf vooral rustig, niemand wordt beter van dreigen.
Donderdagavond is dit wel opgevallen. Toen nog wel even contact gezocht met de installateur per app maar die gaf gelijk al aan dat hij hier niets aan kon doen en dat het filiaal dit maar moest oppakken morgen. Die gaan overigens in deze tijden slechts van 10-16 open en alleen telefonisch. Het heeft dus even geduurd tot het 1e contact.

Plezier is natuurlijk relatief. We hebben deze keuken in augustus besteld. Door ‘corona’ was de levering al 2 keer uitgesteld. Uiteindelijk zijn we verhuisd naar een huis waarin een 35 jaar oude keuken, in blokken gezaagd, op wieltjes stond om een paar weken te overbruggen. Dit was inmiddels 2 maanden geworden. Je verheugd je dan toch wel op het feit dat je ‘uit de rommel’ bent. Nu staat nog steeds die oude koelkast op wieltjes in de woonkamer en kan ik niet zeggen dat we met veel plezier die hoek in kijken als we thuiskomen. :P .

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:41

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mijn eerste reactie bij het lezen... "Is dat het enige wat fout is gegaan, tot nu toe", "Dan hebben ze het nog netjes gedaan". Serieus een keuken lijkt nooit in eenmaal fatsoenlijk opgeleverd te worden. Mijn eigen keuken 12 jaar gekleden inmiddels weer, waren beide delen van het natuurstenen blad niet in orde.

In datzelfde jaar hebben mijn ouders ook een nieuwe keuken laten plaatsen, tot driemaal toe is het natuurstenenblad vervangen!

Nu ruim een jaar geleden, heeft mijn broertje voor 8TON!!! een nieuwbouw huis gekocht. Keuken deurtjes misten, handgrepen klopten niet... Badkamer miste een glazen wand, badkuip zwaar beschadigd... toiletpotten verkeerd uitgemeten hingen bijna 10 centimer te laag...

Zal ik nog even doorgaan. ;)

Daar heeft COVID niets mee te maken... overigens, lijkt standaard werk te zijn bij voornamelijk keukenboeren.

[Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 26-01-2021 23:40]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Niltag
_Dune_ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 23:36:
Mijn eerste reactie bij het lezen... "Is dat het enige wat fout is gegaan, tot nu toe", "Dan hebben ze het nog netjes gedaan". Serieus een keuken lijkt nooit in eenmaal fatsoenlijk opgeleverd te worden. Mijn eigen keuken 12 jaar gekleden inmiddels weer, waren beide delen van het natuurstenen blad niet in orde.

In datzelfde jaar hebben mijn ouders ook een nieuwe keuken laten plaatsen, tot driemaal toe is het natuurstenenblad vervangen!

Nu ruim een jaar geleden, heeft mijn broertje voor 8TON!!! een nieuwbouw huis gekocht. Keuken deurtjes misten, handgrepen klopten niet... Badkamer miste een glazen wand, badkuip zwaar beschadigd... toiletpotten verkeerd uitgemeten hingen bijna 10 centimer te laag...

Oh dit is ook zeker niet het eerste dat is misgegaan tijdens de verbouwing. We zeiden vooraf nog tegen elkaar ‘het zou de eerste keuken zijn die in 1 keer compleet en goed opgeleverd wordt’. Verschil is wel dat de andere partijen vrijwel allemaal direct in actie kwamen om het issue op te lossen. Zo waren er wat zaken met het op maat gemaakte badmeubel en had ik vervolgens binnen 2 dagen kosteloos een hele nieuwe. Dan hoor je mij niet klagen. Waar gewerkt wordt vallen spaanders. Gaat er nu meer om hoe lang je ‘netjes’ moet blijven. Al zegt een aantal van jullie ook dat kwaad worden helemaal geen zin heeft. Waarschijnlijk is dit dagelijkse kost voor die keukenboer.

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-03 12:27

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Daar heeft COVID niets mee te maken... overigens, lijkt standaard werk te zijn bij voornamelijk keukenboeren.
Klinkt heel herkenbaar. Tijdens al onze verbouwingen zijn fouten gemaakt, van de elektricien die niet komt opdagen voordat de stucadoor komt tot de loodgieter die het werk van de stucadoor verknalt omdat hij zijn leidingen voor de vloerverwarming niet goed aangesloten heeft en het allemaal over het verlaagdplafond wegliep.

De keuken was niet anders. De zijkant van ons kookeiland was in de verkeerde kleur geleverd. Na de oplevering maakte we gebruik van onze kokend heetwaterkraan bleek dat deze niet goed aangesloten was op de condens afvoer, waardoor al het water over de vloer rond het kookeiland begon te verspreiden.

Daarna viel onze koelkast geregeld uit, bleek dat deze op dezelfde groep stond als onze oven en magnetron (de aansluitpunten waren door onze elektricien toch echt duidelijk aangegeven) en tot overmaat van ramp konden we drie dagen later niet koken doordat onze kookplaat continue uitviel. Bleek een maandagochtend product te zijn.

Kortom, heel veel geduld hebben. Inmiddels bijna een jaar verder en de keuken? Daar genieten we enorm van en als het niet vanwege dit topic was had ik niet eens stil gestaan bij de problemen die wij hebben gehad. :+

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021

Lol. Klinkt heel herkenbaar.

Als ik bij directe familie rondkijk;
-Verkeerd geplaatste deurgrepen; alle lades OK... alle deurtjes vervangen.
-"Oooh, u had een kraan die uit de muur kwam? Ooh, we hadden namelijk met u meegedacht en op eigen houtje een kraangat in uw natuurstenen blad geslepen" |:(

Enige directe familie met nul problemen met de keuken heeft... een Ikea keuken

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-03 19:20
Bij mijn keuken zijn ze ook 5x teruggekomen in totaal:
- Doorlopend aanrecht tegen de muur (spatrand) was niet geleverd, uiteindelijk in 2x geleverd 8)7
- Kookplaat niet aangesloten
- Verkeerd deurtje geleverd
- Kraan was niet goed aangesloten.

Zeer frustrerend. Ook hier had ik vooraf alles al betaald. Uiteindelijk is alles wel goedgekomen, maar het duurde onnodig lang allemaal.

• trebium
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:34
Wij hebben eind 2019 ook een nieuwe keuken besteld, die is in april geleverd. Hier bleken ook een paar dingen te ontbreken of niet correct geleverd te zijn.

Bij ons gaat het dan om deurtjes en hoekstukken dus wellicht niet zo belangrijk als een koelkast. Maar door het hele Corona gebeuren hebben wij deze onderdelen nog niet(worden als het goed is deze week geleverd). Door grote problemen in de fabriek duurde het even voordat zij de mogelijkheid hadden om de nieuwe onderdelen weer te produceren.

Belangrijkste is gewoon rustig blijven, en regelmatig vragen om een update bij de leverancier, en dan komt het vast goed :-)

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:00

Honesty

kattenneus!

Sowieso vreemd dat ze niet weten waar de koelkast is en dat ook het front mist. Normaal zijn dit twee verschillende dingen op de offerte. Geduld hebben en inderdaad netjes blijven maar zal ook boos worden. Niet dat er iets mist maar dat buiten jullie om niemand het blijkt te missen. De zzper heeft toch ook een pakbon en tekening hoe alles komt te staan? Bij verbouwingen niet je gewoon zorgen dat je thuis ben om alles in de gaten te houden, alleen het dubbelglas ging hier zonder problemen voor de rest was het veel beloven en eenmaal aan het werk zo makkelijk proberen af te werken.

festina lente

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:45
trebium schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:00:
Wij hebben eind 2019 ook een nieuwe keuken besteld, die is in april geleverd. Hier bleken ook een paar dingen te ontbreken of niet correct geleverd te zijn.

Bij ons gaat het dan om deurtjes en hoekstukken dus wellicht niet zo belangrijk als een koelkast. Maar door het hele Corona gebeuren hebben wij deze onderdelen nog niet(worden als het goed is deze week geleverd). Door grote problemen in de fabriek duurde het even voordat zij de mogelijkheid hadden om de nieuwe onderdelen weer te produceren.

Belangrijkste is gewoon rustig blijven, en regelmatig vragen om een update bij de leverancier, en dan komt het vast goed :-)
Haha, mooi dat je het kunt relativeren tot “duurde het even”, maar je hebt dus (er vanuitgaande dat het idd deze week komt) eerst 5 maanden op een keuken moeten wachten en daarna nog 9 maanden extra op die ontbrekende deurtjes ed? Bizar zeg. Zelfs met corona. 🤪

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

kabeltjekabel schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 00:06:
Enige directe familie met nul problemen met de keuken heeft... een Ikea keuken
Ik las dit topic en dacht nog wanneer komt de Ikea keuken voorbij.
18 jaar terug kocht ik ook een Ikea keuken, maar ok daar ging het fout.
Na levering bleek alles in kleur foutief geleverd te zijn, we hadden het wel goed besteld.
Duurde dus een paar weken voordat dat alsnog kwam.
Voor deurtjes en dergelijke niet zo lastig maar die hoge zijplaat van de koelkast maakte toch wel deel uit van de constructie en dus was de keuken niet fatsoenlijk op te bouwen.

Overigens de andere kant:
Na een paar weken gebruik krulde het fineer op de deurtjes naast de over op door de warmte.
Ikea Eindhoven leverde kosteloos rvs strips die we naast de oven konden monteren + nieuwe deurtjes voor beide zijdes naast de oven.
Die strips hadden ze zelf verzonnen en lokaal bij een constructie bedrijf laten maken.

Na een jaar of 4 of 5 kwam het fineer los van diverse deurtjes.
Contact op genomen, wat foto's gemaild en na een paar weken kregen we alles in kleur nieuw geleverd.

En dat voor een keuken van 8K ;)

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-03 08:47
Wij hadden afgelopen zomer ook een nieuwe keuken. Daar hebben ze ook vijf keer voor moeten terugkomen. (grootste fout: verkeerde maat koelkast geleverd en geinstalleerd). Ik heb maar 1 keer boos aan de telefoon moeten hangen, de andere keren werd er door het keukenbedrijf pro-actief actie ondernomen. Maar ja, er zit steeds wel een week tussen voordat ze weer langskomen.
Misschien heb ik last van een Stockholm-syndroom, maar ik zou onze keukenleverancier ondanks bovenstaande toch aanbevelen aan mijn kennissenkring.

Als je er over praat met anderen, dan heeft bijna iedereen zulke ervaringen. Een keuken is een complex product en het is (blijkbaar) lastig om zoiets first-time-right af te leveren. Je ervaring is dus niet uniek.

Blijf rustig, bel het bedrijf. Een gapend gat in jouw keuken willen zij wsl. ook graag z.s.m. oplossen, want als ze het van hun reputatiie moeten hebben, willen zij ook dat jij iedereen vertelt hoe tevreden je over ze bent.

[Voor 8% gewijzigd door aap op 27-01-2021 09:41]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:20

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Modbreak:Voor keukenervaringen hebben we Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3

Het is niet de bedoeling om ieders ervaring met keukenaankopen in dit topic te bespreken aangezien het specifiek over TS zijn probleem gaat. Omdat het tevens meer gaat over een incomplete levering van een product, tikje naar SF waar de wat meer personen zitten met kijk op transacties

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:57

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

*knip* Zie modbreak hierboven.

[Voor 116% gewijzigd door Yorinn op 27-01-2021 10:22]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-03 09:39
Pff, je mag toch wel verwachten dat ze dan even tijdelijk een koelkast langs brengen die ze in een magazijn hebben staan. Ik vind het niet netjes, en logisch dat je dan in de telefoon hangt. Let wel - je hebt het waarschijnlijk gekocht bij een groot concern, en de persoon aan de telefoon is niet degene die schuldig is, maar wel de shit over zich heen krijgt.

Ik zou persoonlijk wel pushen naar een oplossing, al dan niet tijdelijk. Geef ze wel een redelijk termijn, 3-5 dagen, en geef aan dat jij nu extra kosten hebt moeten maken omdat zij niet hebben geleverd naar afspraak, en dat je liever niet het vervelende proces in gaat om die bij hun te beleggen.

• Pascal19722
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-03 20:02
di-Rossi schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:52:

Mijn 2e reactie na het zien van het bedrag: daarvoor verlang je wel service en mag de lat wat mij betreft omhoog. Morgen bellen en bij geen goed antwoord schriftelijk in gebreken gaan stellen. Vraag of ze zsm de missende onderdelen leveren en geef een termijn van 1 week oid.
Onzin. Prijs van een keuken mag niet van invloed zijn op service/garantie en snelheid van handelen

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Pascal19722 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:57:
[...]

Onzin. Prijs van een keuken mag niet van invloed zijn op service/garantie en snelheid van handelen
Natuurlijk wel.

• Pascal19722
Onderbouw me dat dan eens

• FirePuma142
  • Niet online
Omdat een gelijke keuken voor een lagere prijs elders inlevert en daarbij moet je je verwachtingspatroon bij stellen. Zoals je van dezelfde auto gekocht bij een autodealer een ander verwachtingspatroon hebt dan bij een autoschuiver. Of je je wasmachine bij een dozenschuiver koopt of bij de speciaalzaak op de hoek. Of je een schilder via Werkspot inhuurt, of een met aantoonbare referenties. Enzovoorts.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
FirePuma142 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:05:
[...]

Omdat een gelijke keuken voor een lagere prijs elders inlevert en daarbij moet je je verwachtingspatroon bij stellen. Zoals je van dezelfde auto gekocht bij een autodealer een ander verwachtingspatroon hebt dan bij een autoschuiver. Of je je wasmachine bij een dozenschuiver koopt of bij de speciaalzaak op de hoek. Of je een schilder via Werkspot inhuurt, of een met aantoonbare referenties. Enzovoorts.
Ach, kan me nog een collega herinneren die een gloednieuwe Alfa geleverd kreeg (à 60+k) waarvan de deur aan de bestuurderskant niet pas was en niet fatsoenlijk dicht kon.

Kosten van een aankoop hebben weinig invloed op het niveau van service en geleverde kwaliteit.

• Pascal19722
FirePuma142 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:05:
[...]

Dat zeg jij wel. Maar wie weet hanteert de ene verkoper gewoon een hogere marge. Met je voorbeelden kan ik niks. Het gaat hier om iemand die een keuken nieuw heeft gekocht. Die moet compleet en juist worden opgebouwd of die nu 8000 of 80000 kost. Een missende koelkast of verkeerde kleir mag in geen enkele prijsklasse van belang zijn

• FirePuma142
  • Niet online
Pascal19722 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:09:
[...]

Dat zeg jij wel. Maar wie weet hanteert de ene verkoper gewoon een hogere marge.
Dat weet ik wel zeker. Die service moet ergens van betaald worden.
Met je voorbeelden kan ik niks. Het gaat hier om iemand die een keuken nieuw heeft gekocht. Die moet compleet en juist worden opgebouwd of die nu 8000 of 80000 kost. Een missende koelkast of verkeerde kleir mag in geen enkele prijsklasse van belang zijn
Je vraagt om onderbouwing, die krijg je. En natuurlijk moet de keuken juist en compleet worden opgebouwd. Maar laten we niet doen alsof het serviceniveau en de snelheid van handelen bij De Keukenrammer hetzelfde is als bij een volledig op maat gemaakte keuken naar eigen ontwerp. En dat is niet gek, daar is de prijs ook naar.

• Pascal19722
FirePuma142 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:32:
[...]

Dat weet ik wel zeker. Die service moet ergens van betaald worden.

[...]

Je vraagt om onderbouwing, die krijg je. En natuurlijk moet de keuken juist en compleet worden opgebouwd. Maar laten we niet doen alsof het serviceniveau en de snelheid van handelen bij De Keukenrammer hetzelfde is als bij een volledig op maat gemaakte keuken naar eigen ontwerp. En dat is niet gek, daar is de prijs ook naar.
Je haalde zaken erbij die niet spelen en appels en peren zijn. Beun de haas vervangt de olie ook en een merkgarage ook. Daar wil ik het niet over hebben. Feit is dat iedereen die een keuken koopt mag rekenen op een deugdelijk product ongeacht de prijs. En dat een volledige maatwerk keuken MEER service biedt is prima, maar de wettelijke en basis garanties dienen hetzelfde te zijn, namelijk : goed, nieuw, juist gemonteerd

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-02 13:32

tilburgs82

carpe florem

Niltag schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:46:
Het plezier dat de nieuwe keuken na 6 maanden wachten had moeten geven is compleet weg.
😂 first world problems...

Gewoon even wachten. De rest doet het toch. Koelkasten monteren incl. Deur stellen is nog geen uurtje werk.
Zal vast goed komen.

Wat ik niet begrijp. Heb je niet hoeven tekenen voor oplevering?

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

• FirePuma142
  • Niet online
Pascal19722 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:40:
[...]

Je haalde zaken erbij die niet spelen en appels en peren zijn.
Welnee, kletskoek.
Beun de haas vervangt de olie ook en een merkgarage ook. Daar wil ik het niet over hebben.
Hoeft ook niet, maar vraag dan ook niet om onderbouwing.
Feit is dat iedereen die een keuken koopt mag rekenen op een deugdelijk product ongeacht de prijs.
Klopt, ik zeg ook niets anders. Let wel, een deugdelijk product is prijsafhankelijk als je het vanuit conformiteitsperspectief bekijkt. Je moet van een ramsj-keuken mindere verwachtingen hebben dan van een topklassekeuken.
En dat een volledige maatwerk keuken MEER service biedt is prima, maar de wettelijke en basis garanties dienen hetzelfde te zijn, namelijk : goed, nieuw, juist gemonteerd
Klopt ook, ik zeg ook niets anders. Je vergeet voor het gemak even dat je het zelf juist ook over snelheid van handelen hebt. Zoals een dealergarage bijvoorbeeld sneller maar duurder de olie vervangt dan Beun de Haas. Het is niet zo ingewikkeld hoor, maar je babbelt er een beetje langs heen heb ik het idee.

• Pascal19722
FirePuma142 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:17:
[...]

Welnee, kletskoek.

[...]

Hoeft ook niet, maar vraag dan ook niet om onderbouwing.

[...]

Klopt, ik zeg ook niets anders. Let wel, een deugdelijk product is prijsafhankelijk als je het vanuit conformiteitsperspectief bekijkt. Je moet van een ramsj-keuken mindere verwachtingen hebben dan van een topklassekeuken.

[...]

Klopt ook, ik zeg ook niets anders. Je vergeet voor het gemak even dat je het zelf juist ook over snelheid van handelen hebt. Zoals een dealergarage bijvoorbeeld sneller maar duurder de olie vervangt dan Beun de Haas. Het is niet zo ingewikkeld hoor, maar je babbelt er een beetje langs heen heb ik het idee.
Ok. Jij hebt gewonnen. Je bent een echte killer. Nu kijken of er ergens echte wereldproblemen op te lossen zijn.

• FirePuma142
  • Niet online
Pascal19722 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:27:
[...]

Ok. Jij hebt gewonnen. Je bent een echte killer. Nu kijken of er ergens echte wereldproblemen op te lossen zijn.
8)7

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-03 17:42
Ik lees dat die donderdag was geleverd.
Heeft de transporteur niet gecontroleerd aan de hand van een paklijst of alles compleet was?
Bij mij werd alles netjes nagelopen.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03 17:37
Gelukkig is het al vaker gezegd en zeg je het zelf ook al, je loopt veel te hard van stapel. Al vindt ik missende apparatuur wel wat erger dan wanneer men plaatmateriaal of plintjes mist, vooral met een koelkast kan ik mij voorstellen dat men meer gefrustreerd is.

Bij ons was men een stol van het keukenblok kwijt, deze bleek naderhand gelukkig nog bij de leverancier te liggen. Daardoor duurde het naleveren niet zo lang en was alles binnen een week geleverd. Maar zoals meerderen personen al aangeven hebben, het komt bijna niet voor dat een keuken in keer goed geleverd en geïnstalleerd wordt. Het belangrijkste is hoe men het oplost.

Nu helpt de coronacrisis ook niet bepaald mee, voor zowel levertijden als transport niet. Maar dat is iets waar uiteindelijk iedereen last van heeft en zolang je er zelf niet direct invloed op hebt kun je het beter voor lief nemen.
Ik ben persoonlijk ook niet geduldig en veel te precies, maar iets wat je na een complete verbouwing leert is het omgaan met tegenslag en het hebben van geduld. Wel opkomen voor jezelf en je rechten, maar uiteindelijk is er maar een ding belangrijk en dat is dat het goed opgelost wordt.

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Bommes schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:17:
[...]

Ik las dit topic en dacht nog wanneer komt de Ikea keuken voorbij.
18 jaar terug kocht ik ook een Ikea keuken, maar ok daar ging het fout.
Na levering bleek alles in kleur foutief geleverd te zijn, we hadden het wel goed besteld.
Duurde dus een paar weken voordat dat alsnog kwam.
Voor deurtjes en dergelijke niet zo lastig maar die hoge zijplaat van de koelkast maakte toch wel deel uit van de constructie en dus was de keuken niet fatsoenlijk op te bouwen.
Hmm tja, daarom ook het liefst zelf alles uit het magazijn trekken.
Bommes schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:17:
Overigens de andere kant:
Na een paar weken gebruik krulde het fineer op de deurtjes naast de over op door de warmte.
Ikea Eindhoven leverde kosteloos rvs strips die we naast de oven konden monteren + nieuwe deurtjes voor beide zijdes naast de oven.
Die strips hadden ze zelf verzonnen en lokaal bij een constructie bedrijf laten maken.

Na een jaar of 4 of 5 kwam het fineer los van diverse deurtjes.
Contact op genomen, wat foto's gemaild en na een paar weken kregen we alles in kleur nieuw geleverd.

En dat voor een keuken van 8K ;)
Hehe, ja. Toen ander familielid van mij alleen maar ellende en vertraging met zijn Mandemakers keuken had, had 'ie ze ook gebeld en gezegd; "Mijn buurman had ook vertraging, en die heeft van Ikea de koelkast gratis gekregen, en uiteindelijk de oven ook... wellicht kunnen jullie ook eens wat doen?" Was de reactie; "Maar wij zijn de Ikea niet." O-)

• T-Rut
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-03 22:12
Wel kwalijk natuurlijk dat ze je niet pro-actief geinformeerd hebben. En ook vervelend dat ze eerst bewijs van de ZZPer lijken te willen hebben, voordat ze actie gaan ondernemen. Maar ik vind het niet heel erg vreemd, eerlijk gezegd. Zeker niet in deze tijd.

Er zijn (bijna) altijd wel oplever issues bij een nieuwe keuken. Maak (rustig) afspraken met de leverancier en relax ;)

[Voor 65% gewijzigd door T-Rut op 27-01-2021 14:47]

Growing old is mandatory, growing up is optional.

• DrOetker
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:23

DrOetker

Meer dan alleen pizza ;D

Het gaat hier enkel maar om de koelkast!

I.v.m productie stop in de fabriek tijdens de eerste lockdown werd bij ons niet de keuken in mei geleverd maar eind juni. 7 weken zonder keuken moeten doen in ons nieuwbouwhuis. Met z'n tweetjes of alleen niet super spannend maar met kids toch wel een ander verhaal. Daarnaast een (leen) koelkastje is echt zo geregeld weet ik uit ervaring.

"Computer games don't affect kids, I mean if Pac man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music"

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-03 10:55
zelfde probleem gehad met de badkamer. nadat het redelijk goed is opgelost door mijzelf niet door het bedrijf zelf ben ik gaan nadenken wat is hier fout gegaan.

altijd geld achter de hand houden
ga langs voor een gesprek, zo zie je ook de gezichten. via de telefoon is het veel te bot en je kan druk uitoefenen. houd gewoon een verkoper bezet tot je jou antwoord hebt.
mocht het echt lang duren en vindt jij de service ondermaats voor het bedrag wat je hebt betaald ga in discussie over compensatie, nog voordat jou apparaat geleverd is. vaak komen ze dan snel over de brug met een antwoord.

Maar vooral blijf bellen en mailen, misschien kijken of je hoger op kan als je geen antwoorden krijgt die je wil

het is niet dat je een klein ding mist, en een koelkast kan een aardig prijsje hebben.

[Voor 5% gewijzigd door maubaan op 27-01-2021 15:26]

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09:26
Gewoon ff een inbouw koelkast bestellen op bijvoorbeeld keukenloods.nl.
En stuur de rekening maar door naar het bedrijf waar je de keuken hebt aangeschaft.
Laat ze maar dokken. Je gaat toch niet maanden zonder koelkast zitten?

• Pizza_Boom
kabeltjekabel schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:31:
Hehe, ja. Toen ander familielid van mij alleen maar ellende en vertraging met zijn Mandemakers keuken had, had 'ie ze ook gebeld en gezegd; "Mijn buurman had ook vertraging, en die heeft van Ikea de koelkast gratis gekregen, en uiteindelijk de oven ook... wellicht kunnen jullie ook eens wat doen?" Was de reactie; "Maar wij zijn de Ikea niet." O-)
"Nee, dat is ook terug te zien in jullie prijs. En derhalve verwacht ik van jullie ook een stuk meer inzet en moeite om dit probleem snel opgelost te krijgen... Maar op dit moment lijkt het er meer op dat ik beter naar de Ikea had kunnen gaan." :9

• Pizza_Boom
R20141016 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:52:
Gewoon ff een inbouw koelkast bestellen op bijvoorbeeld keukenloods.nl.
En stuur de rekening maar door naar het bedrijf waar je de keuken hebt aangeschaft.
Laat ze maar dokken. Je gaat toch niet maanden zonder koelkast zitten?
Weinig kans, je moet ze de kans geven e.e.a. op te pakken en recht te zetten.

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-03 20:40
Even toch reageren.
Op dit moment hebben de fabrieken grote problemen met leveren.
Ja ik plaats zelfstandig keukens.
Afgelopen 2 maanden had elke keuken een probleem met apparaten.
Even uitleg , ik werk voor een winkel die tot en met 2019 gemiddeld als voorbeeld 100 koelvries combi`s (meest verkochte) op voorraad had voor oa. oline verkoop.
Op dit moment hebben ze niets meer, ze krijgen ook niets meer geleverd. En ja dat is het gevolg van een europa corona probleem.
De maand oktober en november werd er als gevolg van niet het juiste type aparaat zelfs zonder kosten een duurder geleverd , zodat de klant tevreden was.Maar op dit moment is ook die rek er uit, en niet finacieel maar puur , er is niks meer.
Zo ook keuken fabrieken.
Dus op dit moment is het echt drama op drama.
En ja Topic starter mag balen , maar je hebt in iedergeval nog een werkblad, en kookplaat, dus je hoeft niet uit eten.

• pachmo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-03 21:33
Zou alvast rechtsbijstand op voorhand inlichten voor als het wel een zaak word.
Voor een keuken van 25K mag je een bepasslde verwachting hebben en die is niet gehaald, keuken is niet compleet en installateur en verkopende partij ping pongen wat heen en weer en klant is de dupe.

Dan de 25K zo ineens betalen had ik nooit gedaan, ben je ook niet verplicht want product is immers niet geleverd en opgeleverd, handtekening onder een voorlopige offerte tot levering is voldoende.

• Niltag
Veel reacties. Ik ben duidelijk niet de enige die tegen issues aan is gelopen en dat plaatst het allemaal wel wat meer in perspectief. Blijft een bijzondere branche waarbij het niet volledig opleveren van een keuken blijkbaar bijna algemeen geaccepteerd is.

1 van jullie gaf aan dat het drama is vanwege corona en dat de magazijnen leeg zijn. Op zich begrijpelijk. De totale levering was echter al 2 keer uitgesteld na het ondertekenen van de overeenkomst. 1 keer met 3 weken en vervolgens nog een keer met 4. totaal bijna 6 maanden geduurd.

Daarnaast gaat het mij ook meer om de informatievoorziening. Er wordt gewerkt met allerhande zelfstandigen die op zich goed werk leveren maar die het geen bal interesseert of ze een complete keuken opleveren of dat de klant blij is of niet. Zij doen gewoon hun dingetje en zijn dan weer weg. Er is in dit geval niet pro-actief geinformeerd. Er wordt dus niet gewerkt met een pakbon die wordt afgetekend of iets dergelijks. De hele zooi is zo in de woonkamer neergezet zonder extra controle. Het idee daarachter is blijkbaar dat na installatie een opleverrapport wordt opgemaakt waar dan alles in staat en dat gaan ze dan 'zonder moeilijk te doen' oplossen. Waar het vervolgens mis gaat is dat dit rapport niet snel wordt opgepakt maar dat hier dus meerdere dagen overheen gaat waardoor je je af begint te vragen waar ze mee bezig zijn.

Er bleek een knop op de website te zijn 'Mail de directie'. Dit hebben we gisteravond gedaan en daarop kwam diezelfde avond nog reactie dat ze ermee aan de slag gingen. Dit lijkt gelukt want vandaag kwam de verkoper eindelijk in actie. De deur van de kast is dus zoek en moet nabesteld worden. Dat duurt een week of 3. De koelkast is wel binnengemeld maar nergens meer te vinden. Ik vermoed nu vanwege de schaarste voor een ander projectje gebruikt. Hier hoor ik morgen meer over.

Jammer dat het nodig was om op zo'n manier te escaleren maar wel goed om te horen dat er binnen het bedrijf ook medewerkers zijn die dit een rare gang van zaken vinden.

• Khil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:42
Fijn dat het balletje nu rolt. Heb je meteen gevraagd om eerstvolgende werkdag een leenkoelkast af te leveren?

Toon de skills in je profiel.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Dan vraag ik me wel af wat daar tegenover staat.

Wordt je dan nog op een fatsoenlijke manier gecompenseerd voor het ongemak?

Als ik 10-25K of meer uitgeef verwacht ik ook premium service. Die hele industrie is al geldklopperij en dan nog zo schofterig met je klanten omgaan is echt te brutaal voor woorden.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:35

FreakNL

Well do ya punk?

Wat een boel reacties van mensen waarbij het plaatsen/leveren van een keuken niet in 2 keer goed is gegaan. Verbaast me ook dat er zo laconiek over gedaan wordt.

Bij mij was het gewoon in 1 keer goed en kwamen ze later nog terug om te kitten (dat schijnt soms niet eens bij de plaatsing te zitten, maar moet je dan nog apart regelen 8)7 ). Kitten kon pas later omdat vensterbank ook met zelfde materiaal als spatrand werd afgewerkt en dat kon pas na plaatsen goed opgemeten (en dus besteld) worden.

Budgetplan. Prima zaak. Geen Mandemakers.

[Voor 17% gewijzigd door FreakNL op 28-01-2021 01:36]

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-03 21:56
FreakNL schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 01:34:
Wat een boel reacties van mensen waarbij het plaatsen/leveren van een keuken niet in 2 keer goed is gegaan. Verbaast me ook dat er zo laconiek over gedaan wordt.

Bij mij was het gewoon in 1 keer goed en kwamen ze later nog terug om te kitten (dat schijnt soms niet eens bij de plaatsing te zitten, maar moet je dan nog apart regelen 8)7 ). Kitten kon pas later omdat vensterbank ook met zelfde materiaal als spatrand werd afgewerkt en dat kon pas na plaatsen goed opgemeten (en dus besteld) worden.

Budgetplan. Prima zaak. Geen Mandemakers.
Hier ging het bij Keukenconcurrent, wel mandemakers, ook gewoon prima hoor. Installatie, afkitten, alles erop en eraan. Toen de monteur klaar was met het gasfornuis installeren kwamen we erachter dat het verkeerde fornuis was geleverd (5-pits, ipv 6-pits, Op de doos stond alleen het type nummer die 1 cijfertje verschilde) en die hebben ze diezelfde dag nog, op een zaterdag, geleverd. Binnen anderhalf uur was die er. Intussen even lunch gehaald bij een broodjeszaak voor de twee monteurs want die zaten ook maar te wachten, toen de boel geleverd was had ik een half uur later een complete en werkende keuken.

Ik ben bij drie verschillende keukenzaken geweest voor een offerte en bij Keukenconcurrent hadden we ver uit het beste gesprek met de verkoopster, die dacht echt mee. Terwijl we een dag eerder bij een veel duurdere keukenzaak werden afgescheept met een ventje van een jaar of 20 en het vervolgens 4 weken duurde voor we de (veel duurdere) offerte binnen kregen.

Ik zou als ik TS was gewoon nog even afwachten, maar wel in contact blijven met de keukenzaak.

Moest er trouwens bij ontvangst niet afgetekend worden of alles er wel was? Bij ons heb ik samen met de mannen die kwamen leveren de hele levering nagekeken en gecontroleerd of alles compleet was. Toen dus alleen over het hoofd gezien dat het verkeerde gasfornuis was geleverd maar dat kwam omdat het type nummer bijna helemaal hetzelfde was alleen moest een cijfer bij ons een 6 zijn ipv een 5.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-03 21:56
Greatsword schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 00:38:
[...]

Dan vraag ik me wel af wat daar tegenover staat.

Wordt je dan nog op een fatsoenlijke manier gecompenseerd voor het ongemak?

Als ik 10-25K of meer uitgeef verwacht ik ook premium service. Die hele industrie is al geldklopperij en dan nog zo schofterig met je klanten omgaan is echt te brutaal voor woorden.
Bij nieuwbouw hoort dat er (helaas) gewoon bij. Bij oplevering loop je alles na en laat je alle gebreken opschrijven, de eerste maanden moet je gewoon erop rekenen dat je allerlei gebreken vind en die worden dan onder garantie opgelost. Nou hebben ze het bij ons niet zo bont gemaakt als in het bovengenoemde voorbeeld, maar bij onze buren was er gewoon een compleet andere badkamer geplaatst dan dat ze besteld hadden. Andere kleuren tegels, wastafels, verkeerde toiletbrillen. Bij ons was het ergste wat verkeerd was een verkeerde kleur raamdorpel. Maar een zolderraam lekte ook en de CV ketel brandde de eerste 3 dagen continu volluit.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:50
Is ook niet erg. Fouten kunnen gemaakt worden.
Maar zet je dan ook in voor de oplossing, en dat wordt in het geval van TS nou niet heel erg gedaan vind ik.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee