Hi Tweakers, ik zou graag nog jullie advies willen vragen voor onderstaande build.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, daarnaast ook virtualisatie werk/programmeer projectjes. Gamen gebeurt in 1080p met een mogelijke upgrade naar 1440p dit jaar.
Ik vind het wel belangrijk dat het een stil en kleine pc wordt. Het liefst mini-itx.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Exclusief GPU mag het systeem tussen de €1000 en €1100 kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Omdat ik nog even wil wachten totdat de GPU prijzen weer een beetje zijn genormaliseerd wil ik nog even wachten met het kopen van een GPU. Ik heb nog een oude GPU die ik voorlopig nog wel even kan gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve de GPU. Randapparatuur is allemaal al wel aanwezig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren. De case die ik al heb uitgekozen staat al wel vast.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stille en kleine PC.
Ga je overklokken?
Eventueel. Geen vereiste.
Wat verwacht je van ons?[i]
De koeler zou moeten passen, als ik deze builds moet geloven: https://pcpartpicker.com/...2230,303558,166864,141496
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, daarnaast ook virtualisatie werk/programmeer projectjes. Gamen gebeurt in 1080p met een mogelijke upgrade naar 1440p dit jaar.
Ik vind het wel belangrijk dat het een stil en kleine pc wordt. Het liefst mini-itx.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Exclusief GPU mag het systeem tussen de €1000 en €1100 kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Omdat ik nog even wil wachten totdat de GPU prijzen weer een beetje zijn genormaliseerd wil ik nog even wachten met het kopen van een GPU. Ik heb nog een oude GPU die ik voorlopig nog wel even kan gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve de GPU. Randapparatuur is allemaal al wel aanwezig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren. De case die ik al heb uitgekozen staat al wel vast.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stille en kleine PC.
Ga je overklokken?
Eventueel. Geen vereiste.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Ik zit nog te twijfelen om, in plaats van de 5600x, voor de 5800x te gaan. Is dit het waard voor bijvoorbeeld virtualisatie? Heeft het nog zijn voordelen in games?
- Is er nog een andere (betere/stillere) koeler?
- Zou ik nog extra fans kunnen toevoegen voor evt. betere koeling?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 369,- | € 369,- |
1 | Moederborden | ASRock B550M-ITX/ac | € 129,45 | € 129,45 |
1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox NR200P Zwart | € 96,- | € 96,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,95 | € 50,95 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 164,17 | € 164,17 |
1 | Voedingen | be quiet! SFX L Power 600W | € 111,15 | € 111,15 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 129,- | € 129,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.049,72 |
De koeler zou moeten passen, als ik deze builds moet geloven: https://pcpartpicker.com/...2230,303558,166864,141496