Toon posts:

Budget bureaustoel voor thuiswerken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NickvB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-03 17:18

NickvB

Web/App Developer

Topicstarter
Mijn vraag
Als IT student zit ik veel thuis achter mijn bureau. Nu is mijn Ikea MILLBERGET stoel aardig versleten en het comfort vind ik hier niet zo prettig meer van. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een ergonomische bureaustoel.

Mijn budget is Max € 200. Dit is niet veel voor een goede stoel, dat weet ik, ik ben echter student en kan geen Herman Miller permitteren.

Ik ben zelf 173cm.

Wat ik al gevonden heb
Op andere fora heb ik uiteraard veel gelezen. Hier kwamen vooral de dure stoelen voorbij. Ook refurbished opties heb ik gezien zoals Ahrend.

Zelf heb ik deze opties gevonden:
Songmics

Ik vroeg me af of dit een aanrader is, hij lijkt erg goed instelbaar.
Waar kan ik verder op moet letten voor ergonomie?

Beste antwoord (via NickvB op 02-02-2021 14:52)

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-03 17:35
Inderdaad, een refurbished zit vaak veel beter dan een nieuwe budget-stoel.

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-03 16:54

g0tanks

Moderator CSA
Hoppa een refurbished Ahrend 230: https://www.tweedehands-k...raciete-zitting-kunstleer

Je bent dat model vast tegengekomen tijdens je zoektocht. Waarom neem je het niet in overweging?

[Voor 26% gewijzigd door g0tanks op 26-01-2021 19:45]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-03 17:35
Inderdaad, een refurbished zit vaak veel beter dan een nieuwe budget-stoel.

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-03 17:40
Zelf 2 2e hands ahrends van marktplaats gehaald. Was wel heel goedkoop, voor €20,- per stuk, maar zijn wel vaker voor onder de 50 euro prima bureaustoelen te vinden.
Dit geval een bedrijfsruimte die leeg opgeleverd moest worden en de inboedel gedeeltelijk nog stond.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

• NickvB

NickvB

Web/App Developer

Topicstarter
g0tanks schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:42:
Hoppa een refurbished Ahrend 230: https://www.tweedehands-k...raciete-zitting-kunstleer

Je bent dat model vast tegengekomen tijdens je zoektocht. Waarom neem je het niet in overweging?
Goede vraag! Ze zien er niet zo flitsend uit vind ik. Het model wat je stuurt voldoet wel aan de NPR 1813 norm zie ik. Daar zit wel het verschil in denk ik. Een gebruikte stoel tegen een goede nieuwe is een lastige keuze.

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:06

Killjoy

Klingon lawn products

Zelf heb ik de IKEA Markus. Is met 169 binnen budget. De Markus zit voor mij beter dan de Ahrend 230 bureaustoel. Daarvan krijg ik de rugleuning nooit naar mijn zin.

Maar zitcomfort is best persoonlijk. Ik heb meerdere collega's die de Markus prettiger vinden dan de Ahrend 230. Vaak heeft dat te maken met de rugleuning. Op het werk hebben we trouwens de lage versie.

Maar goed, ik hoor ook collega's die juist de voorkeur geven aan de Ahrend.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• HenkEisjedies
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:34
Killjoy schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:50:
Zelf heb ik de IKEA Markus. Is met 169 binnen budget. De Markus zit voor mij beter dan de Ahrend 230 bureaustoel. Daarvan krijg ik de rugleuning nooit naar mijn zin.

Maar zitcomfort is best persoonlijk. Ik heb meerdere collega's die de Markus prettiger vinden dan de Ahrend 230. Vaak heeft dat te maken met de rugleuning. Op het werk hebben we trouwens de lage versie.

Maar goed, ik hoor ook collega's die juist de voorkeur geven aan de Ahrend.
Hier ook een Markus. Recent weer gekocht nadat de oude Markus na 15 jaar het had begeven. Heerlijke stoel.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:31
@NickvB Je vergist je in je uitspraak. Een goede gebruikte (refurbished is zelfs ook niet perse gebruikt, maar zijn er onderdelen vervangen en eigenlijk zo goed als nieuw) tegenover een mwoah nieuwe.

Ikzelf heb een Maxnomic "gamers"stoel gekocht. Dan weer niet zo'n flashy model.
Kostte wel wat meer dan 200 euro, maar volgens mij zijn er wel goede stoelen voor 200 euro te vinden als je perse nieuw wilt.
De Ikea stoelen zijn ook gewoon prima. Zeker tegenwoordig, als je maar voldoende instelmogelijkheden hebt.

Op het werk heb ik een vrij dure stoel, maar dat is dan ook een Arbo stoel. Wilde zoiets voor thuis ook, maar dat budget had ik zelfs niet.

• NickvB

NickvB

Web/App Developer

Topicstarter
Bedankt voor jullie adviezen! Ik heb een gebruikte - Comforto 77 gekozen met nieuwe stoffering.

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-03 18:21
NickvB schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:54:
Bedankt voor jullie adviezen! Ik heb een gebruikte - Comforto 77 gekozen met nieuwe stoffering.
En hoe bevalt de stoel? Waar heb je 'm gekocht? Ik sta op het punt om dezelfde stoel te kopen.

• NickvB

NickvB

Web/App Developer

Topicstarter
DBreda schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 08:21:
[...]

En hoe bevalt de stoel? Waar heb je 'm gekocht? Ik sta op het punt om dezelfde stoel te kopen.
Stoel bevalt uitstekend! Op vele manieren in te stellen waardoor je op alle punten steun krijgt. Ik studeer veel thuis en merk dat de stoel daarvoor uitstekende ondersteuning bied.

Gekocht bij Jan Korevaar Handelsonderneming. Hebben veel van dit model en andere stoelen in voorraad.
Update: Let op prijs ex. BTW

[Voor 12% gewijzigd door NickvB op 28-03-2021 22:55]

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-03 18:21
NickvB schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:12:
[...]

Stoel bevalt uitstekend! Op vele manieren in te stellen waardoor je op alle punten steun krijgt. Ik studeer veel thuis en merk dat de stoel daarvoor uitstekende ondersteuning bied.

Gekocht bij Jan Korevaar Handelsonderneming. Hebben veel van dit model en andere stoelen in voorraad.
Bedankt! Bij deze webshop kun je helaas niet de wieltjes kiezen. Ik wil graag zachtere wieltjes (harde vloer). Maar er zijn er ook een aantal die dit wel aanbieden, de prijzen schelen allemaal niet zoveel.

• vikterr
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-02 21:03
bva-auctions.nl komen soms parels voorbij. Let wel op de veilingkosten + btw
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee