Mijn vraag:
Ik heb nu een tijdje de Intel 660p in gebruik, eigenlijk nooit echt problemen mee gehad maar nu is mijn PC ineens onwijs traag.. als ik bijv. chrome probeer te openen dan duurt dat een eeuwigheid, windows reageert gewoon niet "snappy", volgensmij mag ik dat wel verwachten van een PC met een NVME. (ik vermoed trouwens dat het aan de SSD ligt, zou niet weten waar het anders aan moet liggen).
Heb ergens gelezen dat QLC ssd's (zoals deze dus) heel traag worden bij het schrijven van grote / veel bestanden.. maar dat is hier niet van toepassing, pc draait nu nagenoeg idle.
Misschien weet een van jullie wat ik hieraan kan doen..?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Mijn hardware:
CPU - AMD Ryzen 5 3600
MOBO - MSI B450M Mortar Max
GPU - Gigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G
RAM - Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16
PSU - Corsair RM650 (2019)
Software (voor de SSD):
Intel® Driver & Support Assistant (Intel® DSA)
Intel® Memory and Storage Tool (GUI)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
SSD firmware updaten, dit heeft helaas niets geholpen..
Ik heb nu een tijdje de Intel 660p in gebruik, eigenlijk nooit echt problemen mee gehad maar nu is mijn PC ineens onwijs traag.. als ik bijv. chrome probeer te openen dan duurt dat een eeuwigheid, windows reageert gewoon niet "snappy", volgensmij mag ik dat wel verwachten van een PC met een NVME. (ik vermoed trouwens dat het aan de SSD ligt, zou niet weten waar het anders aan moet liggen).
Heb ergens gelezen dat QLC ssd's (zoals deze dus) heel traag worden bij het schrijven van grote / veel bestanden.. maar dat is hier niet van toepassing, pc draait nu nagenoeg idle.
Misschien weet een van jullie wat ik hieraan kan doen..?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Mijn hardware:
CPU - AMD Ryzen 5 3600
MOBO - MSI B450M Mortar Max
GPU - Gigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G
RAM - Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16
PSU - Corsair RM650 (2019)
Software (voor de SSD):
Intel® Driver & Support Assistant (Intel® DSA)
Intel® Memory and Storage Tool (GUI)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
SSD firmware updaten, dit heeft helaas niets geholpen..
[Voor 9% gewijzigd door Bommelaar op 26-01-2021 18:23]