Toon posts:

Heel traag kopieren naar Nas

Pagina: 1
Acties:

• janbos1947
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-09-2022
Beste mensen,

Ik ben een beginner op het gebied van NAS. Maar heb vorige week 1 QNAP TS-230 gekocht met één schijf omdat ik dacht dat ik daar wel genoeg aan had.

De belangrijkste reden voor de aanschaf was het opslaan van mijn foto's op een NAS. Die foto's staan nu op 2 externe harde schijven.
Nu wil ik de foto's van één van de harde schijven op de NAS zetten, maar doe dat w.s. niet goed. Als ik de foto's in totaal 770 GB ga kopieren gebeurt dat met een snelheid van tussen de 1 en 2 Mb/s. Dat gaat dus een eeuwigheid duren voordat alle bitjes zijn overgebracht.
Moet ik dat geduld opbrengen of is er een andere (snellere) methode.
Ik ben benieuwd naar jullie deskundige reactie(s).

Jan

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

HD7566 powered

De eerste vraag is vooral: hoe doe je het nu?

Is de externe schijf aan de NAS aangesloten, of aan een PC of laptop? En in het tweede geval, hoe is die aangesloten aan het netwerk? En hoe is de NAS aan het netwerk aangesloten?

Met die informatie is het mogelijk om in de juiste richting mee te denken, zonder dat we aannames maken die mogelijk niet juist zijn.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Bedoel je echt 1 a 2 Mb/s? Want dat is wel erg langzaam. Of bedoel je 1 a 2 MB/sec?

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• janbos1947
Ik heb de harde schijf aangesloten aan de laptop met USB 3. De laptop is via WiFi verbonden met de router/modem. De NAS is met een ethernetkabel verbonden met de router waarmee de laptop draadloos is verbonden.

Ik geef de opdracht om te kopiëren met Total Commander en die geeft aan tussen de 1 en 2 MB/s.

Dit zijn mijn antwoorden voor zover mijn kennis reikt. Als jullie mee willen denken ben ik graag bereid om vragen die ik kan beantwoorden ook te beantwoorden.

Jan

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:28
Heeft de Qnap geen usb poort om de schijf aan te hangen? Zo deed ik het in ieder geval altijd. Maakt het meteen ook niet zo lang uit hoe lang het duurt omdat je er geen omkijken naar hebt, al zal het vele malen sneller zijn dan via wifi.

Wifi leent zich minder voor een snelle overdracht van veel kleine bestanden.

• janbos1947
Er zijn zelfs 3 usb poorten.
Dus ja dat lijkt mij een optie. Maar hoe stel ik dat dan in?

De meeste bestanden zijn in cr2. Dat zijn nog best wel behoorlijke bestanden van 17/18 MB.

Bij voorbaat dank.

Jan

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:28
janbos1947 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:56:
Er zijn zelfs 3 usb poorten.
Dus ja dat lijkt mij een optie. Maar hoe stel ik dat dan in?

De meeste bestanden zijn in cr2. Dat zijn nog best wel behoorlijke bestanden van 17/18 MB.

Bij voorbaat dank.

Jan
Ik heb geen idee maar bij de meeste nassen is het simpel, schijf aankoppelen, van stroom voorzien, en draait er op de webinterface van de nas vaak iets van een file explorer waarin het interne filesystem en usb devices zichtbaar zijn, waardoor je de kopie kunt starten.

• janbos1947
Ik ben op zoek gegaan en het lijkt te werken. In ieder geval binnen 2 uur net zoveel gekopieerd als de afgelopen 24 uur.
Bedankt,

Jan

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:34
qnap heeft filestation waarmee je intern bestanden kunt verplaatsen/kopieren, ook tussen verschillende shares. je kunt hiermee ook (bijv met ftp) een andere NAS PC benaderen.

zoek maar even op de QNAP site voor een uitleg

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:01

StarWing

Huh ?!?

Als je een speedtest doet met je laptop, welke snelheid haal je dan ?

Page intentionally left blank.

• janbos1947
Bedankt voor de reactie, maar hoe doe ik een speedtest?

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-03 20:03
janbos1947 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:34:
Bedankt voor de reactie, maar hoe doe ik een speedtest?
Google
Speedtest
=
https://www.speedtest.net/nl ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee