Toon posts:

Heel traag kopieren naar Nas

Pagina: 1
Acties:

• janbos1947
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-09-2022
Beste mensen,

Ik ben een beginner op het gebied van NAS. Maar heb vorige week 1 QNAP TS-230 gekocht met één schijf omdat ik dacht dat ik daar wel genoeg aan had.

De belangrijkste reden voor de aanschaf was het opslaan van mijn foto's op een NAS. Die foto's staan nu op 2 externe harde schijven.
Nu wil ik de foto's van één van de harde schijven op de NAS zetten, maar doe dat w.s. niet goed. Als ik de foto's in totaal 770 GB ga kopieren gebeurt dat met een snelheid van tussen de 1 en 2 Mb/s. Dat gaat dus een eeuwigheid duren voordat alle bitjes zijn overgebracht.
Moet ik dat geduld opbrengen of is er een andere (snellere) methode.
Ik ben benieuwd naar jullie deskundige reactie(s).

Jan

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

HD7566 powered

De eerste vraag is vooral: hoe doe je het nu?

Is de externe schijf aan de NAS aangesloten, of aan een PC of laptop? En in het tweede geval, hoe is die aangesloten aan het netwerk? En hoe is de NAS aan het netwerk aangesloten?

Met die informatie is het mogelijk om in de juiste richting mee te denken, zonder dat we aannames maken die mogelijk niet juist zijn.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Bedoel je echt 1 a 2 Mb/s? Want dat is wel erg langzaam. Of bedoel je 1 a 2 MB/sec?

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• janbos1947
Ik heb de harde schijf aangesloten aan de laptop met USB 3. De laptop is via WiFi verbonden met de router/modem. De NAS is met een ethernetkabel verbonden met de router waarmee de laptop draadloos is verbonden.

Ik geef de opdracht om te kopiëren met Total Commander en die geeft aan tussen de 1 en 2 MB/s.