Toon posts:

Oude schijf herbruiken na formatteren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bdr2397
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-03-2021
Mijn vraag
Ik zou graag mijn volledige pc willen formatteren, dit omdat ik mijn hdd voor windows wil vervangen door een ssd. En ook omdat ik gewoon een frisse start wil met een schone lei :p. Nu heb ik al een m.2 ssd zitten, daar staan al mijn games op. Nu wil ik deze kaart voor het formatteren eruit halen en daarna terug plaatsen, omdat ik niet al mijn games opnieuw wil downloaden/installeren. Is dit mogelijk?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Formatteren treft alleen de schijf die je selecteert. Formatteren betekent niet dat meteen alle schijven worden gewist.

Als je die m.2 niet gaat gebruiken om Windows op te zetten dan kan je die het beste eruit halen tijdens de installatie van Windows. Daarvoor moet je alleen de schijf aansluiten waar het op moet kome. Verder kan je daarna de boel weer aansluiten en je HDD formatteren.

I reject your reality and substitute my own

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:49

OgWok

U.N.C.L.E.

De grote vraag is ook of je games nog gaan draaien als je Windows opnieuw installeert. Dit natuurlijk als het Windows games zijn.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
Wis in elk geval de m.2 ssd niet.
En maak een full backup van de harddisk naar een externe harddisk.

Als je Windows opnieuw installeert op een nieuwe SSD, zorg dan dat op dat moment alléén die nieuwe SSD aangesloten is en verifieer vóóraf dat AHCI AAN staat in je BIOS. Je licentiescherm kan je bij het installeren overslaan. Hierna kan je ook de m2 ssd weer aansluiten.
Daarna installeer je alle spellen opnieuw op de nieuwe SSD en je kopieert de Savegames en alle andere instellingen van de m2 ssd naar dezelfde plaats op de nieuwe SSD. (Of importeren).

Alternatief zou je ook de harddisk kunnen clonen naar de nieuwe SSD, maar dit zou ik niet doen. En als de nieuwe SSD kleiner is dan de harddisk, moet je eerst zelf de inhoud van de harddisk verminderen tot onder het formaat van de nieuwe SSD.

Anoniem: 91868

OgWok schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 07:42:
De grote vraag is ook of je games nog gaan draaien als je Windows opnieuw installeert. Dit natuurlijk als het Windows games zijn.
Precies, al die dingen in programdata mijn documenten appdata enzo.

• breaker.evert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:18
Gewoon je m2 ssd eruit halen om de kans te verkleinen dat je deze formatteerd.

• RogerWilco2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-02 00:11
Als het Steam games zijn op de m2, dan zou steam dat moeten herkennen, als je steam vertelt dat je daar een locatie voor je games wilt hebben. Dan hoef je niet alles overnieuw te downloaden.

Save games staan vaak ergens anders, en die zal je dus een backup van moeten maken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee