Toon posts:

Wat voor HD is dit en hoe stuur ik die aan?

Pagina: 1
Acties:

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:57
Ik heb hier een workstation van m'n werk met een Samsung NVMe-tje die aardig vol begint te raken.
Nu zag ik aan de voorkant dat er in 2 slots nog een 1TB SSD's zitten!
Deze zie ik echter niet in Windows device manager terug.
Hoe zou ik die eventueel kunnen aansturen? Het is een Dell Precision workstation, ik denk dat ik bij die Dell SAS controller moet vinden?

[Voor 30% gewijzigd door Menesis op 26-01-2021 17:23]

Mixed Reality dev- HoloLens2, Magic Leap, Quest, Unity, Unreal Engine, 3ds max

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:22

Soggney

Zeekomkommer

aansluiten op een andere pc en kijken oftie gedecteerd wordt
indien niet, dood, indien wel, terug aansluiten en zien of diskmgr die wel ziet.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-03 12:42
In bios misschien aanzetten.

• Ditbenik79
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-03 07:57
Welk type Dell Precision workstation is het precies en controleer de bios of je hem daarin wel ziet.

Zo ja controleer dan aan de hand van de precisie Dell Precision workstation type welke drivers je mist en / of update ze naar de juiste (nieuwste) versie. Hieronder valt ook de nieuwste bios :)

• Menesis
Ah ok, dan wordt het een restart naar de bios :)
Is een 7810. Was een aardig high end dingetje voor zijn tijd, maar valt nu wel mee :)

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Staat er wel een partitie op?

Hypocrites must die

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik weet bij de 5000series dit de 'standard AHCI SATA' controller is, maar de vraag is eerder of bios en je diskmanager deze wel ziet, ik zou eerst eens in je bios/diskmanager kijken of ze daar wel qua hardware te vinden zijn.

Edit, je zegt 6x SSD? Geen idee of je deze nog als raid-setup kon instellen, maar dat is gewoon BIOS werk.

[Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 26-01-2021 17:37]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Menesis

Ik zie niets helaas. Er was wel een probleem eerder met sommige disks, maar er zaten aanvankelijk ook 6 x 1TB in, dus ik hoop dat deze 2 overgebleven nog wel werken.
Maar die NVMe is er zeker voor een goeie rede later bijgeprikt.

• Ditbenik79
Menesis schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:33:
Ah ok, dan wordt het een restart naar de bios :)
Is een 7810. Was een aardig high end dingetje voor zijn tijd, maar valt nu wel mee :)
als je hem dan ziet in het overzicht in bios, controleer zoals ik zei de website voor updates / drivers. Zie je hem niet in de bios , update je bios en controleer de instellingen...

En zoals iemand al voorstelde als je hem niet ziet in je bios, kun je hem testen in een ander systeem!

• Ditbenik79
Menesis schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:36:
[...]

[Afbeelding]
Ik zie niets helaas. Er was wel een probleem eerder met sommige disks, maar er zaten aanvankelijk ook 6 x 1TB in, dus ik hoop dat deze 2 overgebleven nog wel werken.
Maar die NVMe is er zeker voor een goeie rede later bijgeprikt.
Ah nieuwe info. Dus met problemen met andere disks, test hem dan eens in een ander systeem. Dan sluit je voor groot deel dit onderdeel uit ;)

• Menesis
Bedankt mede-Tweakers!

In de bios kon niets terugvinden en begon te denken dat er wellicht een draadje los zat. Dat bleek inderdaad het geval te zijn!

Dus dat is weer een hoop ruimte erbij! :D
Nu is het de vraag hoe "goed" ze nog zijn. Dus dat wordt even checkdisken enzo. Wellicht SMART uitlezen als dat nog bestaat.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee